Morganlefay schreef:Ongewenst staande zaailingen van hazelaars zou ik omhalen(hebben hele lange penwortels) en vervangen door zelf wat noten te zaaien in grote potten. Ik zoek altijd in de herfst naar verse noten. In veel stadsparken en/of grote stadstuinen staan meestal verschillende kleuren rood en groen.
Die hazelaars en berken groeien aan de kant van de poel en kan ik bijna niet bij. Wil ze juist graag herplaatsen en wel hebben.
Welke noten bedoel je? We hebben een walnoot boom die nog geen walnoten geeft. Zie daar ook nog geen zaailingen van.
Alles behalve wat giftig is, is welkom en nog genoeg gaten en plekken omdat er weleens wat sneuveld........( wordt opgegeten door paarden en of varkens

Ik zie Groningen niet mee doen. We wonen aan een bos en hier genoeg zaailingen en weinig onderhoud. Esdoorn neemt wel behoorlijk over helaas. Voor anderen mooi en leuk, maar niet met paarden.
Eiken zaailingen heb ik enkele, dus mocht men in Groningen/Stadskanaal dat zoeken........staan op eigen terrein een stuk of 5 die echt wel wat doen.