Wat zou jij doen als je "Het Geluid" zou raden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:23

Ik vind 36 k ook niet veel geld als ik lees wat mensen er mee willen doen. En dan nog: de rest op de spaarrekening zetten, met de plannen die genoemd zijn, is er helemaal geen rest :+

Ik zou het heel saai bijna allemaal op de spaarrekening zetten. En alleen een reis naar Borneo boeken.

snuffie123

Re: Wat zou jij doen als je "Het Geluid" zou raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:36

Ik zie echt geen gekke dingen voorbij komen die niet voor 36 k kunnen? Niet iedereen hoeft ook gelijk het duurste van het duurste. Het is heel relatief.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:39

Vind het ook wel meevallen ja.
Hier gewoon simpel sparen, heb eigenlijk alles al(saai.) Geld voor autotje en rijbewijs staat al apart dus dan maar verder sparen. :+ Onnodig dure dingen zie ik mijzelf niet kopen. Misschien een reisje, maar dan ben ik liever op de wei bezig dus het houdt op. :Y)
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 24-09-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:39

Een auto kopen? Studieschuld aflossen? Huis compleet isoleren? Nu heb ik geen idee hoe hoog de studieschulden zijn maar ik denk al gauw in 10 k of meer,
Bij een auto kopen denk ik toch ook al aan 20 k, maar misschien zit ik er wel naast. Je kunt idd ook een oud bakje kopen voor 4 k.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:47

Fitzroy schreef:
Een auto kopen? Studieschuld aflossen? Huis compleet isoleren? Nu heb ik geen idee hoe hoog de studieschulden zijn maar ik denk al gauw in 10 k of meer,
Bij een auto kopen denk ik toch ook al aan 20 k, maar misschien zit ik er wel naast. Je kunt idd ook een oud bakje kopen voor 4 k.

Maar dan trek je het meteen in het extreme.
Ik zou bijv de kruipruimte willen isoleren. En een tweedehands auto. Als je een Peugeot 107 hebt van 12 jaar oud, ga je er vrij snel op vooruit :+
Geen Audi of een vrijstaand huis van top tot teen isoleren.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:52

Fitzroy schreef:

Je geeft het zelf al aan. Studieschuld hoeft geen 20 k te zijn, dat kan ook gewoon 5 k zijn. Sterker nog, mijn studieschuld was ooit maar 1k. Auto tweedehands hoeft ook niet veel te kosten. Die van mij was 7k, en daar ben ik erg blij mee. Huis isoleren lees ik. Dat hoeft dus niet gelijk compleet isoleren te zijn. Dat kan dus ook alleen een spouwmuurisolatie zijn voor pak m beet 3 k (afhankelijk van de oppervlakte natuurlijk) en/of vervangen van glas voor 6k.

Dan hou je nog over om op de spaarrekening te zetten.
Laatst bijgewerkt door snuffie123 op 24-09-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:52

Wij hebben een paar nieuwe kozijnen laten plaatsen, een setje zonnepanelen, een airco en een stukadoor laten komen en zaten toen wel ruimschoots over dit bedrag heen :P .

Wat dat betreft denk ik dat er idd wel schromelijk overschat wordt wat je in deze tijd met het geld kunt :D . Maar een tweedehands autootje en een leuke vakantie zit er idd wel in als je je huis niet meer hoeft op te knappen :)) .

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:13

Menino schreef:
Wij hebben een paar nieuwe kozijnen laten plaatsen, een setje zonnepanelen, een airco en een stukadoor laten komen en zaten toen wel ruimschoots over dit bedrag heen :P .

Wat dat betreft denk ik dat er idd wel schromelijk overschat wordt wat je in deze tijd met het geld kunt :D . Maar een tweedehands autootje en een leuke vakantie zit er idd wel in als je je huis niet meer hoeft op te knappen :)) .

Maar onder opknappen van een huis verstaat is natuurlijk ook heel verschillend. Een leuk nieuw behangetje, likje verf hier en daar en een nieuwe laminaatvloer die je zelf legt is al een heel verschil. Dat hoeft ook helemaal niet veel te kosten. Daarnaast is het gewoon bijna onmogelijk dit soort dingen met elkaar te vergelijken. De een kan zelf veel doen, de ander niet. De een heeft een huis van 50 m2 en de ander 300m2. Etc. Etc.

Wij laten ons hele huis 150 m2 opknappen (tenminste het is nieuwbouw) voor 10k meer. Daarvoor laten we alles met renovlies behangen incl spuiten, kitten etc. PVC vloer incl plint (van goed merk), nieuwe keuken, nieuwe badkamer en wc en de plafonds stucen. Maar we hadden dit goedkoper kunnen doen als we meer zelf zouden doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:18

Iets met zonnepanelen en hypotheek aflossen. Ik kan q music hier niet ontvangen, dus ik heb geen idee wat het geluid is. Maar…. gaat er niet 30% kansspelbelasting van dat bedrag af als je wint?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:21

Er is ooit maar 1 keer geweest dat ik mezelf wel voor m’n kop kon slaan, dat ik die keer het geluid had moeten weten. Alle anderen keren had ik echt zoiets van: nee, daar had ik nou echt nooit opgekomen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:23

Suzanne F. schreef:
Er is ooit maar 1 keer geweest dat ik mezelf wel voor m’n kop kon slaan, dat ik die keer het geluid had moeten weten. Alle anderen keren had ik echt zoiets van: nee, daar had ik nou echt nooit opgekomen.

Haha nou ben ik heel benieuwd welk geluid dat was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:24

snuffie123 schreef:
Suzanne F. schreef:

Het dichtdoen van het klepje van een pak Venz hagelslag.

Dat deed ik verdorie elke dag. Daarvan dacht ik echt: jeetje dat is stom van je dat je dat niet herkende.
Alle andere geluiden heb ik volledig vrede mee want die had ik nooit kunnen raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:14

snuffie123 schreef:
Menino schreef:

Maar onder opknappen van een huis verstaat is natuurlijk ook heel verschillend. Een leuk nieuw behangetje, likje verf hier en daar en een nieuwe laminaatvloer die je zelf legt is al een heel verschil. Dat hoeft ook helemaal niet veel te kosten. Daarnaast is het gewoon bijna onmogelijk dit soort dingen met elkaar te vergelijken. De een kan zelf veel doen, de ander niet. De een heeft een huis van 50 m2 en de ander 300m2. Etc. Etc.

Wij laten ons hele huis 150 m2 opknappen (tenminste het is nieuwbouw) voor 10k meer. Daarvoor laten we alles met renovlies behangen incl spuiten, kitten etc. PVC vloer incl plint (van goed merk), nieuwe keuken, nieuwe badkamer en wc en de plafonds stucen. Maar we hadden dit goedkoper kunnen doen als we meer zelf zouden doen.

Tuurlijk verschilt dat per persoon en situatie. En natuurlijk kun je er echt veel mee en is het geld bij de meesten zeer welkom :D

Maar in deze tijden met deze prijzen is het idd geen life-changing bedrag vind ik, al verschilt ook dat weer. Want als je student bent is het een prachtige start voor de rest van je leven. Heb je net je huis met 2 ton overwaarde verkocht ligt het (mss) weer wat anders.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:27

Als ik het geluid zou weten en winnen, dan zou ik een paard erbij kopen en 2 vakanties boeken en misschien nog een zadel voor mijn nieuwe paard en dan is het op en heb ik er allemaal leuke dingen van gedaan en ben ik helemaal happy

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:29

Ik luister geen Qmusic dus ik zou sowieso niet winnen :+
Maaaar stel je voor, dan zou ik samen met mn vriend, broertje en moeder een roadtrip door de USA maken en de rest op een spaarrekening dumpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:37

snuffie123 schreef:
Suzanne F. schreef:

heb ik ook gehad, ik maak schoon,en werk dagelijks met stofzuigers.
en het was eens het omschakelen van de stofzuigermond.
ik had het echt niet geraden :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:56

Gezien ik zoekende ben naar een woning zou ik het geld op mn spaarrekening zetten en kijken of ik een huis kan kopen.
Ook ben ik al paar jaar niet op vkantie geweest en zou dit graag weer eens doen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:45

Als iemand het geluid weet, het deelt met mij, en ik mag raden deel ik het geld. Ik heb GEEN idee. Alles wat ik dacht is al geraden. -O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:52

O verhip ik denk dat ik het weet?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:05

Wel interessant, al die: "ik zet de rest op de spaarrekening". Met 10% inflatie en 0% rente is dat nou niet écht een goed idee :))

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:12

Suzanne F. schreef:

Suzanne F. schreef:
snuffie123 schreef:

Het dichtdoen van het klepje van een pak Venz hagelslag.

Dat deed ik verdorie elke dag. Daarvan dacht ik echt: jeetje dat is stom van je dat je dat niet herkende.
Alle andere geluiden heb ik volledig vrede mee want die had ik nooit kunnen raden.

Is dat geluid toen niet over de €100.000 gegaan?
En eerder al bijna geraden doordat iemand had gezegd “klepje van een pak hagelslag open doen”.

Denk dat die persoon nog harder gebaald heeft.
_O-

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:23

Ik ben ook fanatiek meespeler. Dacht het serieus te weten, maar gister is dat antwoord gegeven als zijnde fout |(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:28

Ik probeer de hele dag te bedenken wat het is. Maar tot dusver geen succes :7

Ik zou een mooi zadel kopen, eens asociaal gaan shoppen en een keuken uitzoeken voor het nieuwe huis met wat meer budget. En dan zet ik de rest op mijn spaarrekening.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:31

Ibbel schreef:
Wel interessant, al die: "ik zet de rest op de spaarrekening". Met 10% inflatie en 0% rente is dat nou niet écht een goed idee :))

Diegene die zeggen dat ze het op een spaarrekening zetten, hebben er kennelijk nu niet één. Dan zouden ze weten dat je daar dus niks aan hebt.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:34

Is dat fragment ergens te luisteren?

Ik ben wel benieuwd nu.

Als ik dit topic goed lees doen ze dit soort acties blijkt vaker?