Ik zou het heel saai bijna allemaal op de spaarrekening zetten. En alleen een reis naar Borneo boeken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onnodig dure dingen zie ik mijzelf niet kopen. Misschien een reisje, maar dan ben ik liever op de wei bezig dus het houdt op.
Fitzroy schreef:Een auto kopen? Studieschuld aflossen? Huis compleet isoleren? Nu heb ik geen idee hoe hoog de studieschulden zijn maar ik denk al gauw in 10 k of meer,
Bij een auto kopen denk ik toch ook al aan 20 k, maar misschien zit ik er wel naast. Je kunt idd ook een oud bakje kopen voor 4 k.

Fitzroy schreef:Een auto kopen? Studieschuld aflossen? Huis compleet isoleren? Nu heb ik geen idee hoe hoog de studieschulden zijn maar ik denk al gauw in 10 k of meer,
Bij een auto kopen denk ik toch ook al aan 20 k, maar misschien zit ik er wel naast. Je kunt idd ook een oud bakje kopen voor 4 k.
.
. Maar een tweedehands autootje en een leuke vakantie zit er idd wel in als je je huis niet meer hoeft op te knappen
. Menino schreef:Wij hebben een paar nieuwe kozijnen laten plaatsen, een setje zonnepanelen, een airco en een stukadoor laten komen en zaten toen wel ruimschoots over dit bedrag heen.
Wat dat betreft denk ik dat er idd wel schromelijk overschat wordt wat je in deze tijd met het geld kunt. Maar een tweedehands autootje en een leuke vakantie zit er idd wel in als je je huis niet meer hoeft op te knappen
.
snuffie123 schreef:Suzanne F. schreef:Er is ooit maar 1 keer geweest dat ik mezelf wel voor m’n kop kon slaan, dat ik die keer het geluid had moeten weten. Alle anderen keren had ik echt zoiets van: nee, daar had ik nou echt nooit opgekomen.
Haha nou ben ik heel benieuwd welk geluid dat was.
snuffie123 schreef:Menino schreef:Wij hebben een paar nieuwe kozijnen laten plaatsen, een setje zonnepanelen, een airco en een stukadoor laten komen en zaten toen wel ruimschoots over dit bedrag heen.
Wat dat betreft denk ik dat er idd wel schromelijk overschat wordt wat je in deze tijd met het geld kunt. Maar een tweedehands autootje en een leuke vakantie zit er idd wel in als je je huis niet meer hoeft op te knappen
.
Maar onder opknappen van een huis verstaat is natuurlijk ook heel verschillend. Een leuk nieuw behangetje, likje verf hier en daar en een nieuwe laminaatvloer die je zelf legt is al een heel verschil. Dat hoeft ook helemaal niet veel te kosten. Daarnaast is het gewoon bijna onmogelijk dit soort dingen met elkaar te vergelijken. De een kan zelf veel doen, de ander niet. De een heeft een huis van 50 m2 en de ander 300m2. Etc. Etc.
Wij laten ons hele huis 150 m2 opknappen (tenminste het is nieuwbouw) voor 10k meer. Daarvoor laten we alles met renovlies behangen incl spuiten, kitten etc. PVC vloer incl plint (van goed merk), nieuwe keuken, nieuwe badkamer en wc en de plafonds stucen. Maar we hadden dit goedkoper kunnen doen als we meer zelf zouden doen.
snuffie123 schreef:Suzanne F. schreef:Er is ooit maar 1 keer geweest dat ik mezelf wel voor m’n kop kon slaan, dat ik die keer het geluid had moeten weten. Alle anderen keren had ik echt zoiets van: nee, daar had ik nou echt nooit opgekomen.
Suzanne F. schreef:Er is ooit maar 1 keer geweest dat ik mezelf wel voor m’n kop kon slaan, dat ik die keer het geluid had moeten weten. Alle anderen keren had ik echt zoiets van: nee, daar had ik nou echt nooit opgekomen.
Suzanne F. schreef:snuffie123 schreef:
Het dichtdoen van het klepje van een pak Venz hagelslag.
Dat deed ik verdorie elke dag. Daarvan dacht ik echt: jeetje dat is stom van je dat je dat niet herkende.
Alle andere geluiden heb ik volledig vrede mee want die had ik nooit kunnen raden.