Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:24

Is Doorwerth eventueel een optie voor je?
Ik zag onlangs een advertentie voorbij komen op Facebook:

Afbeelding

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 13:59

xSwanHeart schreef:
Aangezien je studeert zou je het misschien ook via SSH& kunnen proberen? Daar gaan alle kamers en woningen ook via loting, als ik het goed heb begrepen.

Edit: En wellicht een mogelijkheid: House of Arnhem? Al weet ik niet of je daar als student ook in mag, maar proberen kan altijd!

Wij hebben in Arnhem via NMG gehuurd, daar zou je ook eens kunnen kijken. Staan ook wat goedkopere woningen bij, maar wel een flinke inkomenseis. Al is er vaak met een garantstelling wel wat te regelen.

Ik probeer het bij sshn. Daar kun je iedere week reageren.

House of Arnhem en NMG hebben beide een inkomenseis en geen mogelijkheid tot garantstelling (zo staat het in ieder geval op de site).

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:00

chanelle14 schreef:
Is Doorwerth eventueel een optie voor je?
Ik zag onlangs een advertentie voorbij komen op Facebook:

[ [url=m/MDYeZS.png]Afbeelding[/url] ]

Bedankt, ik heb gereageerd!

Moon10

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:03

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:09

heb je je ingeschreven in de studentenhuisvesting in Arnhem? Inschrijven bij willekeurige woningcorporaties kan, maar zoals aangegeven is daar de wachtlijst enkele jaren. Mijn ervaring met studentenhuisvesting is dat deze vele malen korter is (enkele maanden MAX) en deze buiten kamers ook studio's aanbiedt die binnen de huurtoeslag grens vallen.

Ik zou in ieder geval niet je straal op 130 km vanaf je woonplaats zetten, hoogstens op 15 km. Anders ga je daar echt last van ondervinden. Woningnood is in elke stad hoog, maar je zoekt ten minste niet in Utrecht/Amsterdam ;)

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 16:23

Moon10 schreef:

Had ik al op gereageerd maar bedankt voor het doorsturen!

@ Aight, bij de SSHN sta in ingeschreven. Klopt, ver weg verhuizen en zeker naar een dorp heeft niet echt mijn voorkeur :+ Maar, ik moet wat. Heb ook wel de leeftijd dat niet elk studentenhuis nog geschikt is, dus het moet een rustig huis zijn, of studio. Maar als student zonder inkomen heb je vrij weinig te willen.
En het moet ook nog eens snel, ik word liever niet dakloos.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:50

Je zit precies in de rotste tijd van het jaar ook -O-
Eind van de winter krijg je wel weer doorstroom door mensen die stoppen, maar nu zit echt net alles vers in hun kamers natuurlijk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:04

En Idealis wellicht? Voor Ede en Wageningen?

Wat je ook kan proberen is de facebook groepen Christelijke Hogeschool Ede en Wageningen Student Plaza. Daar worden regelmatig kamers/studio's en soms appartementen gedeeld.

Succes!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:12

Al iets gevonden?
Ik zag vandaag op shortstaywageningen dat er iets vrij komt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 20:28

Nog niks gevonden. Ik reageer me suf maar 9/10 keer geen antwoord.

Heb vandaag een bezichtiging gehad in Drenthe, maar was geen nette/veilige plek vond mijn pa. En ik vond dat ook niet.

De zoektocht gaat door, wat een ellende dit

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:20

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:27

Heb je gekeken in plekken als Velp? Of in ieder geval, dorpjes en kleine stadjes rondom Arnhem. Snap niet zo goed waarom je meteen naar het einde van de wereld (noord-Nederland :)) ) zou moeten verhuizen, er zijn toch nog wel plekken dichterbij? Ede, Nijmegen, Elst, Zutphen, Veenendaal, Apeldoorn, Doetinchem...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:39

Probeer ook eens air B&Bs. Die hebben in de winter amper aanloop in de achterhoek. Zeker de kamers die voor de lage prijklasse gaan (20-25 per nacht) kun je wellicht een deal mee sluiten voor 1-3 maandjes? Moet je enkel even je officiele woonplaats nog niet wijzigen en de post tijdelijk laten rerouten. Na de kerst komen dan vast wel weer meer kamers vrij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:42

Maar 500,- is niet een heel ruim budget, ik vraag me inderdaad af of je daar wel wat voor kunt huren in de buurt van Arnhem.
Ik heb zelf tijdelijk op een chaletpark gezeten maar daar betaalde ik ook al € 800,- (wel inclusief).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:43

In Doetinchum zag ik op kamernet 1 kamer staan.
Een studio voor 500 gaat niet lukken ben ik bang. Je zit daarmee toch wel meer in het studentenkamerbudget voor regio Arnhem.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:07

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 22:16

500,- is niet mijn budget, dat is 763,- exclusief gwl en internet :)

Bedankt voor de tips weer!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:23

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:26

Voor die laatste moet je of heel veel geluk hebben met de loting of heel lang wachten. Ik sta daar al 7 jaar ingeschreven en reageerde er tot voor kort zeer fanatiek nog zonder enig resultaat. Zo ook de andere woningbouw coorperaties in de verre regio arnhem. Het is ronduit dramatisch in deze regio om een betaalbaar huis te vinden.

Zoeken naar een partikuliere huur of tijdelijk een vakantiepark op voor de korte termijn en van daaruit verder zoeken. Eventueel antikraak al heb ik geen idee hoe dat in deze regio zit

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 22:53

BaileyMix schreef:
Heb je gekeken in plekken als Velp? Of in ieder geval, dorpjes en kleine stadjes rondom Arnhem. Snap niet zo goed waarom je meteen naar het einde van de wereld (noord-Nederland :)) ) zou moeten verhuizen, er zijn toch nog wel plekken dichterbij? Ede, Nijmegen, Elst, Zutphen, Veenendaal, Apeldoorn, Doetinchem...

Jaa de kleine stadjes en dorpen rondom Arnhem zijn me zeker bekend. Ik heb zelf ook in Velp gewoond.
Maar de reden: ik ben niet echt gebonden aan deze regio, alleen mijn studie. Maar die kan ook aan een andere Hogeschool.
Het belangrijkste is een fijne plek, welke betaalbaar is en ik opnieuw kan gaan opbouwen.
En ik denk dus zelf meer kans te maken als ik mijn zoekgebied flink groter maak naar wellicht minder populaire regio’s.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 23:32

Houd ook zeker https://cityside-apartments.com/ in de gaten. Er staat nu enkel een duurder appartementje op, maar er staan ook regelmatig goedkopere studio’s op.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 19:26

Westhof schreef:
Houd ook zeker https://cityside-apartments.com/ in de gaten. Er staat nu enkel een duurder appartementje op, maar er staan ook regelmatig goedkopere studio’s op.

Bedankt voor de tip.

Ik krijg bij de meeste reacties die ik plaats geen antwoord. Als ik dan wel mag komen kijken zijn het groepsbezichtigingen.

Heeft iemand tips om dit te omzeilen? Deze zoektocht is me compleet aan het slopen momenteel -O- zeker met het verdriet rondom mijn relatiebreuk en mijn nieuwe opleiding, ik trek het allemaal niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:48

Heb je de Facebookpagina's al geprobeerd? Hier in Wageningen heb je oa student plaza. Komen veel kamers voorbij, maar ook mensen met een appartement die een rustige huisgenoot zoeken. Maar ook hier geldt: er zijn meer zoekende dan kamers..

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:46

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:28

chanelle14 schreef:
https://www.facebook.com/marketplace/it ... =top_picks

Geen idee of je dit kunt openen, maar kwam net een appartement in Wageningen tegen.

Dit is woningruil, dus ik gok dat TS daar niet zoveel aan heeft. Op de site van de CHE staan nog een paar kamers, waaronder 1 van 17m2.