Onbeperkt data ipv wifi; nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Onbeperkt data ipv wifi; nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:32

Dat laatste klopt, Chromecast werkt alleen als je een combinatie van netwerk en wachtwoord kan geven. Bij hotspot op een tweede telefoon, wordt die als je WIFI-netwerk gezien. Alleen op 4G of 5G gaat het niet werken.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:19

Beveiligingings updates op m’n iPhone gaan bij mijn weten alleen als je WiFi heb.Hoe los je dat dan op ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:43

office schreef:
Beveiligingings updates op m’n iPhone gaan bij mijn weten alleen als je WiFi heb.Hoe los je dat dan op ?

Dat klopt, maar als je een huisgenoot, partner of ergens waar je wel wifi hebt, en je telefoon aan de lader hebt, dan lukt het wel.
Ik draai mijn updates meestal via mijn vriend zijn abonnement, die ook op een schip woont en dus geen vaste aansluiting, of als ik ergens wifi kan gebruikt, wat uiteraard geen openbare verbinding is.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:17

Ik gebruik mijn onbeperkte data als wifi! Ik heb helemaal geen tv- en/of internetabonnement en kijk Netflix, Videoland en ik internet via de hotspot van mijn telefoon.

Ik zit bij Tele2 en onbeperkt is op zich onbeperkt, al moet je na 10.000 mb bundels bij ''kopen''. Dit is meestal geen probleem, alleen wel met downloaden van dingen. Voor werk moet ik wel eens hele grote bestanden downloaden (met meerdere filmpjes erin), of veel foto's uploaden op internet en dan red ik het niet. Elke keer als ik moet bijkopen dan onderbreekt de download, dus dat doe ik dan met de laptop bij mijn ouders of vriend thuis :+

Grootste nadeel vind ik dat ik de hotspot elke keer opnieuw aan en uit moet zetten als ik mijn computer, laptop of tv aan doe. Als ik hem gewoon standaard aan heb staan en niets doe dan maakt hij geen verbinding en ziet hij de hotspot niet. Soms heeft de computer sowieso moeite om de hotspot te vinden, dan duurt het echt wel even. Ik heb nu sinds een paar dagen uitgevonden dat ik eigenlijk tijdens het opstarten op het juiste moment de hotspot aan, uit en weer aan moet zetten en dan pakt hij hem wel gelijk :+

Als ik van plan was jaren op mezelf te gaan wonen dan had ik waarschijnlijk wel een internetabonnement genomen, maar voor de paar maanden dat ik alleen woon vind ik het wel best zo.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:51

BrittS schreef:
Ik gebruik mijn onbeperkte data als wifi! Ik heb helemaal geen tv- en/of internetabonnement en kijk Netflix, Videoland en ik internet via de hotspot van mijn telefoon.

Ik zit bij Tele2 en onbeperkt is op zich onbeperkt, al moet je na 10.000 mb bundels bij ''kopen''. Dit is meestal geen probleem, alleen wel met downloaden van dingen. Voor werk moet ik wel eens hele grote bestanden downloaden (met meerdere filmpjes erin), of veel foto's uploaden op internet en dan red ik het niet. Elke keer als ik moet bijkopen dan onderbreekt de download, dus dat doe ik dan met de laptop bij mijn ouders of vriend thuis :+

Grootste nadeel vind ik dat ik de hotspot elke keer opnieuw aan en uit moet zetten als ik mijn computer, laptop of tv aan doe. Als ik hem gewoon standaard aan heb staan en niets doe dan maakt hij geen verbinding en ziet hij de hotspot niet. Soms heeft de computer sowieso moeite om de hotspot te vinden, dan duurt het echt wel even. Ik heb nu sinds een paar dagen uitgevonden dat ik eigenlijk tijdens het opstarten op het juiste moment de hotspot aan, uit en weer aan moet zetten en dan pakt hij hem wel gelijk :+

Als ik van plan was jaren op mezelf te gaan wonen dan had ik waarschijnlijk wel een internetabonnement genomen, maar voor de paar maanden dat ik alleen woon vind ik het wel best zo.

Toevallig Apple's? ik heb dat ook met mijn iPhone, iPad en MacBook Pro. En als ik bij mijn vriend ben, nooit een probleem met zijn hotspot, dan is er gelijk verbinding 8)7

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:38

Spenk schreef:
BonteLisa schreef:
Ik heb al jaren onbeperkte data op m’n telefoon. Maar ik kijk geen tv en onbeperkt is ong 8000 mb maar kan altijd 2000 mb bijkrijgen door alleen even via de app te swipen. Dit is gratis en komt eigk alleen op zieke dagen voor. Financieel red ik WiFi niet en voor mij is dit echt een uitkomst. Ik betaal 27 euro per maand

Voor 3 euro meer heb ik gewoon retesnelle wifi plus data op telefoon := en goedkoper is het er ook.

Ik zit in een monumentaal pand en de goedkoopste optie excl telefoon was 30 euro per maand. Mijn telefoon gebruik ik toch het meest en mis het niet. Dus ieder z’n ding, geef mijn geld liever aan iets anders uit

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:47

Ik heb het een tijd gedaan, toen ik weinig thuis was en ik voor 3 euro meer onbeperkt data bij mijn mobiel abonnement kreeg. Werkte prima! Ik had tele2, 10gb per dag en daarna elke keer per 2gb. Wel gratis uiteraard. Was af en toe onhandig, maar ik had er alleen 'last' van bij het kijken van formule 1. Bij de laatste gb krijg je een smsje en kun je de volgende aan zetten. Moest ongeveer elke 20 minuten.

Chromecast aansluiten moet via een ander apparaat, want dat gaat inderdaad via WiFi. Hoeft in principe maar een keer. Ik gebruikte er altijd mijn laptop of tablet voor.