Antwerpen dineren met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:26

lizy29 schreef:
Schuur_ schreef:
Die hond komt niet in de keuken, snap niet dat mensen het onhygienisch vinden als er een hond onder tafel ligt.
Kinderen kwijlen ook en ik verlies ook haar. Zelfs op een hoogte boven je bord ipv onder de tafel waar mijn hond ligt. Gewoon even bellen en als je hond een brave is (niet keffen) ben je op heel veel plaatsen gewoon welkom.

Onhygiënisch niet persé maar je zou maar een flinke allergie hebben en iemand neemt naast je plaats met z'n hond...Dan is je maaltijd ook wel verpest.

Dan geef je dat aan.
Dan kan er vast wat geregeld worden.
De meeste mensen zijn over het algemeen niet zo ontzettend allergisch dat als jij aan de ene kant zit van een restaurant en de hond en zijn mensen dat je er dan hinder van ondervindt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:45

tones schreef:
[quote="L_iek"...
[quote="Goof"...
Ik ben ooit eens ergens geweest waar op de menukaart ook 2 keuzes stonden voor de hond. De mijne heeft toen dus ook een maaltijd gekregen, superleuk was dat!!
Was helaas niet in Antwerpen TS, dus je hebt niks aan mijn bericht nu, maar buiten dat er plekken zijn waar ze naar binnen mogen zijn er dus ook plekken waar ze mee kunnen eten!
[/quote..

Heel benieuwd waar dat is![/quote..

https://preuverieauwtgaol.nl/

Hier gaat een vriendin vaak heen.
Hebben ook een kaart voor de hond, maar zie ik zo niets over op de site.

Gevonden,
De menu kaart openen, en dan onderaan, voor Fikkie.
hondenbier, diverse snacks en twee menu's.

tones

Re: Antwerpen dineren met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:48

Afbeelding

Je was me net voor, terwijl ik oude whatsapp berichten aan t doorspitten was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:56

Onali schreef:
De snackbar?

Er is een reden, namelijk hygiene, dat honden niet zijn toegelaten in een restaurant.

En eerlijk, doe je je hond er plezier mee?

Buiten de hygiëne zijn er ook mensen die allergisch zijn voor honden. Ik zou per direct mijn diner moeten afbreken als er een hond binnen zou komen.

Ik vind het ook niet heel chique. Ik zou het hondje bij een goede oppas brengen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 22:05

Wat een reacties! De een wat positiever dan de ander.

Voor diegene die bang zijn voor haren en allergische reacties, onze hond verhaart niet en geeft geen allergische reacties. Daarnaast is ze klein, past ze in een tas (waar ze overigens nog nooit in heeft gezeten) en merken de andere gasten pas dat ze er was als we weg gaan. Maar ik begrijp jullie reacties echt wel. Daarom wil ik ook altijd eerst overleggen wat er mogelijk is voordat ik zomaar ergens binnen stap.

Ik ga al jullie tips nalezen! Ontzettend bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:14

Kijk in ieder geval naar een restaurant zonder open keuken, want de hond mag niet in de ruimte waar het voedsel bereid wordt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:41

Mijn allergie zit niet in de haren. Ik kan je verzekeren dat ik door jouw hond weg zou moeten. Er is tot nu toe geen hond geweest waar ik niet allergisch voor ben. Hetzelfde geldt voor katten.

Om die reden vind ik het niet zo chique om een huisdier mee uit eten te nemen. Ik zou er flink van balen als ik mijn diner halverwege moet afbreken. Gelukkig zijn er in mijn stad nauwelijks restaurants die huisdieren toestaan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:49

Een bbq bar? Of bedoelde je eigenlijk verRassen ipv verassen? :D

Flauw, sorry maar ik kon het niet laten. Wat een leuke ideen zie ik met zelfs menukaarten voor honden!

Ik heb helaas geen tips voor je, ik ben niet bekend in Antwerpen of omgeving.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:51

fohadie schreef:
Een bbq bar? Of bedoelde je eigenlijk verRassen ipv verassen? :D

Flauw, sorry maar ik kon het niet laten. Wat een leuke ideen zie ik met zelfs menukaarten voor honden!

Ik heb helaas geen tips voor je, ik ben niet bekend in Antwerpen of omgeving.

_O-

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:52

Buiten de hygiëne zijn er ook mensen die allergisch zijn voor honden. Ik zou per direct mijn diner moeten afbreken als er een hond binnen zou komen.

Ik vind het ook niet heel chique. Ik zou het hondje bij een goede oppas brengen.[/quote]

Nu heb je een hulphond want je bent blind oid dus zou je niet ergens kunnen eten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:57

Tazzey schreef:
Mijn allergie zit niet in de haren. Ik kan je verzekeren dat ik door jouw hond weg zou moeten. Er is tot nu toe geen hond geweest waar ik niet allergisch voor ben. Hetzelfde geldt voor katten.

Om die reden vind ik het niet zo chique om een huisdier mee uit eten te nemen. Ik zou er flink van balen als ik mijn diner halverwege moet afbreken. Gelukkig zijn er in mijn stad nauwelijks restaurants die huisdieren toestaan.

Maar als je zo ontzettend allergisch bent heb je dan geen last van mensen die thuis honden hebben?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:02

daantjuhhh schreef:
Tazzey schreef:

Maar als je zo ontzettend allergisch bent heb je dan geen last van mensen die thuis honden hebben?

Dat zat ik net te bedenken ik zit naast jou en op mijn broek ofzo zitten honden/katten haren denk dat je dan ook last hebt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:11

Niet alle mensen zijn allergisch voor haren. Het kan ook speeksel of huid schilfers zijn.
Maar een vriendin van mij is zo allergisch dat als ik naast haar zit als ik van huis kom (2 katten) dat ze dan zelfs een reactie krijgt.
Niet zo heftig als dat ze zou aaien. Maar ze krijgt wel een reactie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:15

Ja, ik kan niet op bezoek bij mensen met honden en katten. Mijn vrienden zijn echt toppers, die komen naar mij toe. Ik heb de allergie voornamelijk op de huidschilfers. Als iemand een hond of kat heeft en vrij dicht bij mij komt zitten dan gaat het fout. Het begint met rode en pijnlijke ogen, dat is mijn cue om te vertrekken. Zou ik dat niet doen dan krijg ik huiduitslag en uiteindelijk word ik zo benauwd dat ik zowat geen adem meer kan halen. Je begrijpt dat ik dus baal als een stekker als ik net de eerste hap van mijn hoofdgerecht heb genomen en iemand komt binnen met zo’n dier.

Hulp honden zijn voor mij ook een probleem. Alleen maak ik met liefde plaats voor iemand met een hulp hond. Iemand die voor de lol een hond meeneemt vind ik minder tof. De persoon met de de hulp hond heeft geen keus.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 00:21

Het scheelt voor allergieën zijn er pilletjes voor. Mijn hulphond gaat overal mee naartoe ik vraag zelf altijd een rustig hoekje dat zij geen last heeft van mensen die op en neer lopen enz

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:43

Ik denk ook niet dat TS heel chique 7 gangen wilt gaan dineren met haar hond en vriend maar eerder gewoon lekker een stukje eten.

Ik vind het nogal wat dat hondenhoudend Nederland en Belgie zich aan zou moeten passen omdat Tazzey en nog een paar anderen allergisch zijn. Geef het aan (of laat een ander dat doen) en dan ga ik ofwel helemaal weg als het neit anders kan (absoluut geen probleem) ofwel aan de andere kant van het restaurant zitten om rekening met je te houden. Maar om van te voren mijn hond niet mee te nemen omdat er misschien iemand allergisch is?

Uiteraard zoals hier boven neem ik ze niet mee naar een heel chique restaurant maar gewoon een brasserie, bistro, eettentje,... z

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:46

Tazzey schreef:

Dat is dan jouw probleem en niet dat van TS lijkt me. Jij hebt een allergie, dan moet jij ervoor zorgen dat je naar een restaurant gaat waar honden niet welkom zijn.

Niet zo chique om de schuld te verleggen terwijl het jouw probleem is. :=

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:49

lizy29 schreef:
Schuur_ schreef:
Die hond komt niet in de keuken, snap niet dat mensen het onhygienisch vinden als er een hond onder tafel ligt.
Kinderen kwijlen ook en ik verlies ook haar. Zelfs op een hoogte boven je bord ipv onder de tafel waar mijn hond ligt. Gewoon even bellen en als je hond een brave is (niet keffen) ben je op heel veel plaatsen gewoon welkom.

Onhygiënisch niet persé maar je zou maar een flinke allergie hebben en iemand neemt naast je plaats met z'n hond...Dan is je maaltijd ook wel verpest.

Ik heb ook allergie voor een groot deel van de kinderen, word ook geen rekening mee gehouden :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:57

KimD schreef:
Tazzey schreef:

Dat is dan jouw probleem en niet dat van TS lijkt me. Jij hebt een allergie, dan moet jij ervoor zorgen dat je naar een restaurant gaat waar honden niet welkom zijn.

Of je noemt het sociaal gedrag naar je medemens.

En ja kinderen horen zich ook te gedragen in een restaurant anders horen ze er ook niet thuis.

En voordat iemand er over valt, nee ik heb geen allergie en ja ik heb honden en kinderen maar ik vind nu eenmaal dat er best een beetje rekening gehouden mag worden met de medemens. Ik word er gewoon erg verdrietig van steeds vaker te lezen dat alles maar moet kunnen en als anderen daar last van hebben is dat 'hun probleem'

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:02

Dat zeker en ik denk dat er ook weinig mensen die door omstandigheden met hond willen eten blijven zitten als er iemand komt zeggen 'joh, er zit iemand in de zaal en die is allergisch voor je hond'. Ik zou dan gewoon sorry zeggen, opstaan en vertrekken. Hoe groot is de kans dat in elk restaurant iemand zit die allergisch is?

Ook als ik met hond ben kies ik ervoor om buiten te zitten. Lekker met de jas aan onder een terrasverwarmer ofzo als die kans er is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:14

lizy29 schreef:
KimD schreef:

Of je noemt het sociaal gedrag naar je medemens.

En ja kinderen horen zich ook te gedragen in een restaurant anders horen ze er ook niet thuis.

En voordat iemand er over valt, nee ik heb geen allergie en ja ik heb honden en kinderen maar ik vind nu eenmaal dat er best een beetje rekening gehouden mag worden met de medemens. Ik word er gewoon erg verdrietig van steeds vaker te lezen dat alles maar moet kunnen en als anderen daar last van hebben is dat 'hun probleem'

Loopt ze met een bordje om haar nek dan 'Pas op, allergisch?' of hangt het restaurant bij de deur een bordje als zo iemand het restaurant betreed? "Geen toegang meer met honden wegens allergisch volk"?

Want anders is het vrij lastig voor mij om daar überhaupt rekening mee te houden. Als ik welkom ben met mijn hond in een restaurant ga ik ook met mijn hond naar dat restaurant.

Ik heb zelf absoluut niks met kinderen, dus ik kies ervoor om naar een kind-vrij restaurant te gaan zodat ik me er ook niet aan kan storen. Als ik ervoor kies om ergens te eten waar ze wel welkom zijn kan ik er niks van denken/ zeggen, ze zijn immers welkom.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:12

Dus ik zou medicijnen moeten gaan slikken omdat iemand zijn huisdier niet thuis wil laten? Dat is toch idioot.
Je zal mij echt niet horen klagen als iemand een strandtent binnenstapt met een hond, daar kun je ze verwachten maar bij een gewoon restaurant in de binnenstad vind ik het echt een ander verhaal.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:28

Kan de discussie niet stoppen? Nogal onrespectvol naar de TS toe dunkt me..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:38

Tazzey schreef:
Dus ik zou medicijnen moeten gaan slikken omdat iemand zijn huisdier niet thuis wil laten? Dat is toch idioot.
Je zal mij echt niet horen klagen als iemand een strandtent binnenstapt met een hond, daar kun je ze verwachten maar bij een gewoon restaurant in de binnenstad vind ik het echt een ander verhaal.

Je kunt het ook anders bekijken natuurlijk, voordat je de deur uit bent gegaan heb je je huiswerk niet gedaan want je beland in een restaurant waar huisdieren zijn toegestaan.

De meeste hondeneigenaren doen dat huiswerk wel, TS sowieso, gezien dit topic en ikzelf ook. Ik bel van tevoren even of ze welkom zijn en of er eventueel een plekje is waar ik de buggy of tas ook makkelijk kan plaatsen indien nodig. Is het antwoord op beide vragen "ja", dan reserveer ik een tafel.

Het lijkt me dan raar dat ik, die wel mijn huiswerk heeft gedaan, zou moeten schuiven voor iemand die ervoor kiest om met een allergie in een restaurant plaats te nemen waar dieren zijn toegestaan.

Er is een topic waarin een bokker met haar kat op vakantie is, en ook ergens heeft plaats genomen voor een hapje en een drankje. Een hond een voor veel mensen een gezinslid, die kunnen ook gewoon mee gaan uiteten dus en zoals eerder aangegeven zal TS niet op zoek naar een 5 sterren toko.

Een paard is ook een huisdier, meeste mensen hebben die toch buiten staan, flauw van die mensen zeg! :+

Dat gezegd hebbende, waar ik woon staan paarden ook geregeld op het terras, hartstikke gezellig en gaat toch gewoon prima.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:48

Een paard is een huisdier. Oké, bijzonder. Fijne discussie verder.