Op zoek naar de perfecte deken voor op de bank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:20

Westerntrail schreef:
Action heeft vaak wel de ideale deken ik heb er ook een weg zo,n heerlijk fluffy deken waar je zo lekker onder kan kruipen

En wel belangrijk meestal zitten ze tussen de 10 en 30 euro.

Deze
https://www.action.com/nl-nl/p/plaid-met-sherpa/

Ik heb deze ookal (een paar jaar) en ben daar wel heel blij mee. Hooi kan ik niet zo heel veel overzeggen maar hondenhaar en modder gaat er goed uit. Moet er wel bij zeggen dat ik hem in de wasmachine doe met voorwasprogramma en nadien even korte cyclus in de droger om het ergste haar eraf te krijgen. Ik heb ze nu al een 2/3 jaar en ze blijven lekker zacht! Ze zijn van 'dubbele' stof, extra warm dus.

Nog een tip die ik kan geven: een onesie. Ziet er heel debiel uit maar wel lekker warm! En kun je gemakkelijk over je kleren heen dragen. Ook ideaal om in te slapen, maar dat kan wel snel warm worden. Inclusief lekkere fluffy sokken en je zult niet snel koud hebben. Ik had alleen koude handen :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:21

Ik heb zelf in de winter sinds een paar jaar een echte schapenvacht op de bank waar ik met mijn billen/benen op languit zit. Dat is zo ontzettend warm en comfortabel! En dan heb ik een grote fluffy fleece van de Action (zo'n iets luxere variant) voor over me heen. Als het echt koud is heb ik een extra fleece over mijn schouders. En verder leef ik in de winter in hoodies, ik vind het heerlijk om in een capuchon weg te kruipen. En (echt) wollen sokken.

Ik ben een enorme koukleum maar op deze manier ben ik comfortabel warm. Wat bij mij ook heel goed werkt is begin van de avond douchen. Als ik buiten ben geweest koelen mijn billen en bovenbenen het meest af en ik krijg het dan alleen terug warm onder de douche. Daarna kruip ik in een joggingbroek of legging met een hoodie.

Fearn

Re: Op zoek naar de perfecte deken voor op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:30

Ik vind dat ze bij de Xenos altijd hele fijne, dikke kleedjes hebben :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:45

Ik heb echt een stapel met dekentjes op de bank liggen. Op bed gebruik ik grote fleece dekens van de Primark, die zijn 220x240 ofzo. Groot en lekker warm.

Ik denk wel dat ik nog voor een snuggie ga, lang genoeg om helemaal onder te zitten maar vooral met mouwen voor als ik een boek lees, met een deken vind ik dat altijd lastig omdat je of je boek moeilijk vast kunt houden, of koude armen en polsen/handen hebt.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:47

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:58

Ik heb 2 Unique teddy fleece dekens. 150x200cm, echt heerlijk! Lekker warm en zacht, ook uit de was.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:02

Afbeelding
Ik heb er al 4 inmiddels # verslaafd Absoluut lekker warm, zeker de grootste.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:04

Ik kom net dit tegen: Afbeelding
_O-

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:11

Ik heb de
Unique living Lars fleece plaid XL van smulderstextiel. Kost 70 euro.
Je hebt hem ook kleiner en goedkoper. Die is heerlijk warm en zacht.

Of een normaal dekbed met hoes eromheen. Dat is nog warmer. Die gebruik ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:18

Wij hebben een dekbed op de bank, met een leuk printje wat bij de rest van het huis past. Overdag ligt hij netjes opgevouwen op een hoek, en savonds kruipen we er lekker onder! Samen met mijn lange kersenpit kruik wil ik niet anders

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:19

Ik wou ook Unique Living Lars aanraden. :j Verkopen ze hier bij de Intratuin in diverse kleuren, maar ook online zie ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 00:24

Flux schreef:
Ik heb een oodie gekocht. Hij is geweldig.

Een jaar geleden heb ik mezelf een Oodie gegeven en ik heb er al zo veel plezier van gehad <3

Laat die winter maar komen. Of sowieso koude thuiswerkdagen :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 00:29

daantjuhhh schreef:
Ik kom net dit tegen: [ [url=m/CGEURX.png]Afbeelding[/url] ]
_O-

Jemig, die is nog een slag erger dan de flyverdragt die ik in en rond Kopenhagen tegenkwam }>

Dat is in de winter zo'n beetje de Deense nationale klederdracht, voor 200% hygge }>

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 01:10

Hier thuis zijn we helemaal fan van deze. Blijft ook verrassend mooi bij veel wassen

Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 01:18

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 01:26

Ik heb meerdere wollen dekens inmiddels, heerlijk warm <3

En deze slaapzak kwam ik afgelopen zomer tegen bij Bever, die wil ik ook nog steeds :D

Afbeelding

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 02:48

smurffie schreef:
Wol is niet zacht en knuffelbaar maar kriebelig

Vind ik ook, daarom zou ik ook geen wollen deken maar een wollen dekbed nemen. Ik heb een wollen dekbed voor gewoon op bed en ik wil nooit meer anders, heb m'n elektrische deken bijna nooit meer nodig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 03:37

Juut schreef:
Heb in de winter een 1 persoons dekbed op de bank liggen. Dekbedovertrek naar motief die je leuk vindt, en klaar :D

Hebben wij ook! Lekker met z'n 2en er onder en filmpje kijken!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:20

Deze werd pas in een ander topic op bokt gedeeld.
Ik heb hem besteld naar nog niet binnen

Hema

Afbeelding

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:54

Wistaire schreef:
smurffie schreef:
Wol is niet zacht en knuffelbaar maar kriebelig

Vind ik ook, daarom zou ik ook geen wollen deken maar een wollen dekbed nemen. Ik heb een wollen dekbed voor gewoon op bed en ik wil nooit meer anders, heb m'n elektrische deken bijna nooit meer nodig.

Hier ook een wollen dekbed met katoenen hoes. Heerlijk, gewoon bij Ikea. Ook nog duurzaam in tegenstelling tot polyester stoffen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:42

1 persoons dekbed wat in de wasmachine kan. Ik heb honden die er ook graag op/onder liggen dus ik gooi hem wekelijks in de was.
Heb ook 2 verschillende hoezen om eens af te wisselen.

En een elektrische deken, ik heb deze voor als ik achter m'n bureau zit maar kan ook heerlijk op de bank (en kan ook in de was):
Afbeelding

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:44

hier de slaapzakjas van Snugpak, loop er gewoon de hele dag in als ik thuiswerk en anders de avond. Kachel staat nauwelijks aan hier en de jas heeft zijn geld ruim terug verdiend. Zit fijner dan een deken want hij zakt niet van je schouders maar je voelt ook niet dat je hem draagt. Wel is hij heerlijk warm.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:21

zelesta.nl Ik heb het niet geprobeerd ,heb nog een hele dikke sprei maar deze lijkt mij heerlijk.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:37

Hier heb ik een dik zacht kleed voor op de bank. Maar wat ik er bij ga doen is een ruime( mannen maat) badjas.

Gewoon over mijn kleding als een soort van vest. Die kun je in alle soorten stof krijgen. Voordeel vind ik zelf dat als je van de bank af moet , je het niet gelijk koud hebt.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 15:38

daantjuhhh schreef:
Ik kom net dit tegen: [ [url=m/CGEURX.png]Afbeelding[/url] ]
_O-

Wouw hahaha die is echt briljant!

een dekbed heb ik overwogen maar vindt ik dan weer te groot wanneer ik er niet onder zit, neemt meteen mn halve bank in beslag. Manlief heeft het altijd warm, dus die wil echt niet onder een deken/kleed zitten, ook niet van de winter. dus dekbed valt helaas af hier...

Ga wel de overige opties eens grondig bekijken allemaal. en die electrische deken hierboven (die blauwe) die ziet er lekker uit voor als ik straks een eigen kantoortje heb hier thuis!