Onweer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:41

Oeps, nu onze WiFi het opeens niet meer doet vind ik het plots een stuk minder leuk. Nu mag het wel ophouden. :+

Tazzey

Re: Onweer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:51

Hier komt er een heel flinke bui aan. Het regent inmiddels hard en in de verte en boven zee gaat het goed tekeer.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 23:56

Hier lijkt het nu iets minder te worden, zijn voornamelijk nog wat flitsen en erg ver weg gerommel. Wel flink wat regen. Was net een behoorlijk harde klap. Ramen trilde ervan. Niet veel daarna sirenes, dus wellicht ergens ingeslagen op een boom of zo.

Hoop dat bij iedereen zijn stroom het verder blijft doen :P ! Vind onweer altijd zo machtig, wel een beetje spannend maar zo mooi, om veilig vanachter mijn raam, naar te kijken haha.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:59

Net ging het maar door hier maar nu blijft het gedeist. WIL SLAPEN JA!? :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 00:01

CoonArt schreef:
Net ging het maar door hier maar nu blijft het gedeist. WIL SLAPEN JA!? :')

Ja ik wil eigenlijk ook wel slapen inmiddels :') maar hier inmiddels rustig, dus ik ga tukken! Wekker gaat 06u haha!

Rustige nacht allemaal *\o/*

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:03

KimD schreef:
Ja hoor, hier heb ik een kerel die dit heel serieus neemt. Zelfs de broodrooster e.d. gaan van de stroom. :+

Oh hahaha faal, ik blijk net zo’n kerel te hebben als KimD. Mijn man had door het hele huis heen alle stekkers uit de stopcontacten gehaald, inclusief die van de WiFi router :)* :)) . En ik nog zo van: huh we hebben geen WiFi meer. Zou er iets ingeslagen zijn? En hij nog gewoon mee met mijn verhaal ook _O-

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:11

Oh, hier vindt ik het onweer en regen juist heerlijk om bij in slaap te komen.
Trekken er hier overigens niets uit, we hadden een paar jaar geleden wel een inslag in de trampoline van de achtertuin, was daar zelf niet bij maar bleek een flinke klap. Mijn stiefvader ook eens ingeslagen geweest tijdens het autorijden, was daar zelf ook niet bij, ik hoop op goed wat regen voor de weides! :D

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:18

Ik weet wel dat het verstandig is om te doen. Oud collega heeft zo een inslag gehad (nog in de tijd zonder mobiele telefoons en laptops) maar alles wat kapot en verknettert.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:19

Een inslag geeft echt een absurde klap. Wij hoorden eerst de klap en toen pas de lichtflits. Er zijn bij de bovenburen destijds ook ruiten gesneuveld. Het was een bijzondere ervaring maar een keer was genoeg. :j Sinds die tijd kijk ik wel met een schuin oog naar die buien.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:24

Hier alleen de laptop en telefoon eruit :')
En de rest zie ik wel. Maar meestal buigt het net voor ons af en vliegt het ergste langs ons heen.

Ik had net onderweg naar huis onweer in de achteruitkijkspiegel en hier thuis trekt t ook langzaamaan aan. Mag zo wat mij betreft wel even los gaan zo :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 01:39

Het onweer trekt nu hier over Deventer heen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 01:44

heidy_wilco schreef:
Het onweer trekt nu hier over Deventer heen.

Haha wou net posten Deventer centrum gaat nu goed tekeer. Terwijl eerder op de avond leek dat het onweer zoals zo vaak Deventer zou overslaan

Ik heb net van paar apparaten wel stekker uit gehaald ivm verlengsnoer en oud huis / stroom. Puur op gevoel eigenlijk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 01:52

Ja, ik heb ook alle stekkers eruit, behalve de vriezer en koelkast. Ik wil ook graag mijn ramen opengooien om frisse lucht binnen te krijgen, maar dat doe ik maar even niet :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 02:10

Ik heb zojuist toch maar even de telefoon naast m'n bed van de lader gehaald.
Daar had ik nog nooit bij stilgestaan.
Terwijl ik de laptop etc. in huis wel van de stroom had gehaald.
Een beetje :o? :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 06:00

Haha heb heerlijk door alles heen geslapen. Mee gekregen dat mijn vriend de ramen dicht deed en de airco aan. Zie net dat we 32 mm hadden en allerlei foto's en filmpjes op Facebook van hoe het hier op het eiland gespookt heeft haha. Hier blijven stekkers er allemaal in. Enkel niet van mijn werkplaats maar die gaat standaard volledig uit als ik niet werk. Zelfs stroomklok van de paarden buiten blijft aan. Nog nooit iets mee gemaakt. Paarden liepen waarschijnlijk ook gewoon buiten (kunnen zelf kiezen)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 06:46

Nee, nooit gedaan.
Zie mij nog niet overal overheen hangen en onderdoor kruipen om stekkers uit stopcontacten te trekken. En dan de keuken half verbouwen, want daar kan ik niet eens bij alle stekkers.
En dat midden in de nacht.
Dus hier blijven ze lekker zitten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:18

Ik heb geen idee of er hier in Leeuwarden wel of geen onweer geweest is. Ik heb het niet gehoord in ieder geval. Blijkbaar heb ik of goed geslapen of het onweer was al uit de buien toen het hier kwam.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:35

Voor degene die niet steeds alles eruit willen trekken (of bij apparatuur waarbij het lastig is) je kan ook gewoon losse overspanningsbeveiliging kopen.

Hier is het onwijs meegevallen met het onweer. Wel in de verte aardig aan het flitsen geweest, maar zat ver weg. Wel een lekkere bui gehad, goed voor de natuur

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:47

Ik trek de stekkers er niet uit. Maar hier knalt de aardlek er vrij snel uit. Vannacht ook. Volgens mij kunnen er dan geen dingen meer kapot gaan?
Wij hebben wel ooit twee keer het modem kapot gehad. Kregen we beide keren gewoon een nieuwe vergoed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:57

Maar je kan niet alle stekkers eruit trekken toch? Ook cv, wasmachine, droger, koelkast, vriezer, vaatwasser, oven?
Ik laat alles gewoon zitten hoor. Laptop zit sowieso niet in de stroom ‘s nachts, oplader ook niet. De rest blijft gewoon zitten, ook met onweer. De kans dat ik de Staatsloterij win is groter dan dat de bliksem hier in slaat denk ik. Is een woonwijk dus geen enkel huisje midden in een weiland. Geen hoge bomen hier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:02

Wij trekken er geen stekkers uit, dit is voortaan teveel.
En dan moet je het ook doen op je kabel, daar sloeg het bij ons een jaar of 10 geleden in, op de telefoonlijn.
Modem kapot, kwam de rook uit...brrrrrr

Hier is gisteren de aardlek omgesprongen, doet hij heel snel. Ga er maar vanuit dat het oke is dan.

Douchen doe ik overigens niet met onweer.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:07

Hier gaan de stekkers eruit bij computers en laptops. En accu van zonnepanelen wordt losgekoppeld.
Voor de rest neem ik het risico.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:14

meestal laat ik alles gewoon zitten, maar als ik merk dat het dichtbij komt ga ik snel alles eruit halen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:21

Jaar of 10 a 15 terug is het bij ons een keer misgegaan in de bijkeuken. Wasmachine en droger.

Maar ik heb er niet van geleerd.
Als ik op vakantie ga doe ik wel de stekker van de tv en andere dure apparatuur uit. Maar als ik thuis ben nooit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:32

Ik laat echt altijd alles er in zitten := Toevallig lag de laptop vannacht in de tas :+