KimD schreef:En wat dacht je van gewoon niet uitnodigen? Het kan zo simpel zijn.
"Sorry, ik wil jullie er niet bij hebben." als ze ernaar vragen. Jullie dag, jullie feestje.
Wij zijn inmiddels al zes jaar verloofd en als we trouwen, trouwen we alcoholvrij. Ik vind het verschrikkelijk hoe achterlijk mensen zich gaan gedragen door alcohol en maar blijven hijsen zonder rem, dat wil ik niet meemaken omdat ik me daaraan stoor. Dus trouwen wij alcoholvrij, hebben gasten daar een probleem mee? Blijven ze maar thuis!
Dat kan, maar zou wel echt de gevolgen overdenken.
Besloten trouwen is 1 ding.
Je schoonfamilie wel uitnodigen en je eigen familie niet is echt een stap verder. Dan doe je echt een hoop mensen pijn. Dat kan een keuze zijn, maar de gevolgen zijn wel ingrijpender dan "het is jouw feestje".
Ik zou zeker iets in de trant doen van wat Sizzzle zegt. Je hebt toch maar 1 paar ouders, en dat kunnen slechte ouders geweest zijn. Maar als contact met je ouders nu haalbaar is, lijkt me dat toch wel echt een stuk wenselijker dan (weer) breken of het weer op de spits drijven. Ik zou dus of iedereen uitnodigen, of niemand. Of inderdaad een ander feestje achteraf.