Malle_meid schreef:Flower033 schreef:En waarom is dat het domste wat je kunt doen?
Het ligt uiteraard wel een beetje aan wat er in het arbeidscontract staat, maar wat als je langdurig ziek wordt of je wordt ontslagen en je moet een uitkering aanvragen? Dan moet je wel 1000% zeker weten dat het UWV uitgaat van een stilzwijgende verlenging en dat je recht hebt op een uitkering. Tenzij in het arbeidscontract staat dat deze stilzwijgend wordt verlengd of na een bepaalde datum overgaat in een contract voor onbepaalde tijd.
En misschien moet je wel naar de rechter om je gelijk te halen of je hebt er sowieso misschien veel gedoe van. Het kan ook goed gaan, maar waarom dat risico nemen? Werkgevers en managers zijn niet heilig, ze moeten gewoon zorgen voor een goed arbeidscontract, dat is goed werkgeverschap.
Dit is gewoon onzin.
Er gaan hier meerdere dingen door elkaar:
Als iemand start met werken zonder contract, dan is de aanstelling meteen voor vast.
Als er is gestart met een contract voor bepaalde tijd en er wordt niet duidelijk aangegeven dat er niet verlengd wordt en de medewerker heeft 1 minuut gewerkt na afloop contract, dan wordt hij stilzwijgend verlengd onder dezelfde voorwaarden en voor dezelfde duur. Tenzij je dan te veel tijdelijke contracten hebt gehad, dan wordt het stilzwijgend een vaste aanstelling.
Wat ik zou doen in jouw geval? Ik zou maandag hr bellen om in ieder geval te vragen om een schriftelijke bevestiging te vragen over de verlenging en de salarisverhoging.
Dat is juridisch gezien al voldoende.
Ik zou overigens nooit een salarisverhoging laten afhangen van wel of niet verlengen.
Daar zou ik niet zo moeilijk over doen. Het zijn 2 losse discussies.
Als je er niet uit komt, dan kun je altijd nog ander werk zoeken. Loop je ook geen risico met het uwv.