Staking NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Staking NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:25

Toen Noord staakte kwamen er in Groningen gewoon treinen aan vanaf Rotterdam en Den Haag, omdat de machinisten en conducteurs van die standplaatsen wel gewoon werkten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:15

Klopt, op de meeste trajecten rijden we heel sporadisch wel treinen op de stakingsdagen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:12

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:16

Dat was te verwachten. Niet alleen komt ongeveer iedere trein langs of door het stakings gebied, maar ook het regelcentrum wat personeel aanstuurt (waar ik werk), de helpdesk die machinisten bellen voor defecte treinen, het regelcentrum wat businzet en taxi's regelt bij uitgevallen treinen etc: alles zit in Utrecht en mag morgen staken. Aangezien er nu nog niet bekend is wie er precies gaan staken en of de andere collega's bereid te zijn besmet werk te doen, is het niet te voorspellen of er morgen nog gereden kan worden als er ook maar het kleinste dingetje gebeurt. Het risico is gewoon te groot.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 18:52

Lijkt me vooral vervelend voor mensen die een essentieel beroep hebben (bv zorg, hulpverleners) die vanwege de staking niet naar het werk kunnen..

Een dagje school kun je wel uitstellen (of thuis werken waar mogelijk)

Ben blij dat ik al thuis ben :) morgen gewoon op de fiets naar mijn werk.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:02

Onze vakantie gaat niet door. We zouden morgen met de trein naar Berlijn ... -:(-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:05

O oeps, ik heb morgen mijn eerste schooldag op het hbo :')

Eens zien hoe ik er ga geraken dan :=

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:17

Ik moet morgen van Arnhem naar Ede-Wageningen. Er rijdt deze maand vervangend NS-busvervoer ivm werkzaamheden. Hopelijk rijden die wel gewoon..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:20

Lieser schreef:
Onze vakantie gaat niet door. We zouden morgen met de trein naar Berlijn ... -:(-

Gaat er geen flixbus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:22

Blij dat ik toch voor een online minor heb gekozen, anders moest ik 2.5 uur enkele reis zien te overbruggen :+ als dat met de bus moest was ik de hele dag onderweg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:28

Lieser schreef:

Balen zeg! Lukt het ook niet om tot 1 van de grensplaatsen te komen? Van bv Arnhem, Hengelo, Enschede en Venlo rijden regionale trein naar Duitsland, niet de NS dus volgens mij rijden die, en dan zou je in Duitsland misschien verder kunnen met de gewone IC's?
Misschien is dat haalbaar als je deels met de auto kunt / iemand hebt die je wil brengen?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:29

Ik zou morgen reizen. Nu duim ik heel hard dat er woensdagochtend wel wordt gereden. Ik ben rijbewijsloos, en om nu de helft van het land door te gaan fietsen... -O-

Balen Lieser :knuffel:

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:32

Ik werk in de zorg en ben volledig afhankelijk van het ov (1 uur heen, 1 uur terug). Vandaag had ik mazzel en kon mijn vriend me brengen omdat hij vrij was vandaag.
Dacht dat het morgen wel over zou zijn, maar heb pech. Morgen word het dus heel vroeg op staan en 1 uur en 45 minuten allemaal verschillende bussen nemen om op m'n werk te komen |(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:40

Kookaburra schreef:
Ik zou morgen reizen. Nu duim ik heel hard dat er woensdagochtend wel wordt gereden. Ik ben rijbewijsloos, en om nu de helft van het land door te gaan fietsen... -O-

Van waar naar waar moet je? Woensdag zal de treindienst ook een flinke klap krijgen, want dan mag het zuid-oosten van het land staken.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:49

Ik reis morgenmiddag rond 13:30uur van Dieren naar Zwolle en na 23:00uur weer van Zwolle naar Dieren, met de auto nu dus.
Als iemand mee wilt liften laat het maar weten.

Overigens parkeer ik de auto bij het station Zwolle wat daar werk ik in de buurt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:49

love_mandy schreef:
Ik werk in de zorg en ben volledig afhankelijk van het ov (1 uur heen, 1 uur terug). Vandaag had ik mazzel en kon mijn vriend me brengen omdat hij vrij was vandaag.
Dacht dat het morgen wel over zou zijn, maar heb pech. Morgen word het dus heel vroeg op staan en 1 uur en 45 minuten allemaal verschillende bussen nemen om op m'n werk te komen |(

:(:)

Vjestagirl schreef:
Kookaburra schreef:

Van waar naar waar moet je? Woensdag zal de treindienst ook een flinke klap krijgen, want dan mag het zuid-oosten van het land staken.

Dan zit ik hopenlijk nog net goed.. Dankje!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:16

zonnebloem18 schreef:
Lieser schreef:

Gaat er geen flixbus?

Nee. Vliegtuig ook geprobeerd, wel een heenvlucht maar niks terug.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:17

Shadow0 schreef:
Lieser schreef:

Balen zeg! Lukt het ook niet om tot 1 van de grensplaatsen te komen? Van bv Arnhem, Hengelo, Enschede en Venlo rijden regionale trein naar Duitsland, niet de NS dus volgens mij rijden die, en dan zou je in Duitsland misschien verder kunnen met de gewone IC's?
Misschien is dat haalbaar als je deels met de auto kunt / iemand hebt die je wil brengen?

Ik moest dan naar Bad Bentheim, dat lukte niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:19

Wat waardeloos die uitgevallen ritten
Mijn aanbod staat ook nog.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:34

Fearn schreef:
Lijkt me vooral vervelend voor mensen die een essentieel beroep hebben (bv zorg, hulpverleners) die vanwege de staking niet naar het werk kunnen..

Een dagje school kun je wel uitstellen (of thuis werken waar mogelijk)

Ben blij dat ik al thuis ben :) morgen gewoon op de fiets naar mijn werk.

Hier geen essentieel beroep, maar wel een baan waarvoor ik op locatie moet zijn en moet zorgen dat mijn collega's er ook kunnen komen. Sinds het einde van de lockdowns is de werkdruk al om te gillen en ik kan je verzekeren dat het ook dan knap vervelend is als pas op het einde van de dag wordt gecommuniceerd dat er morgen niets rijd.

Hopen dat er snel een akkoord is.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:52

Lieser schreef:
Shadow0 schreef:

Ik moest dan naar Bad Bentheim, dat lukte niet.

Vanaf waar reis je? Ik woon daar in de buurt, dus ken de vervoersmogelijkheden vrij goed. Als je in Zutphen of Zwolle kunt geraken kun je met Blauwnet reizen, die staken niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:53

Doordeweeks rij ik dagelijks van Vriezenveen (7:00) naar Deventer en 's middags (16:30) weer terug.
Mocht het nodig zijn dan kan ik wel één of twee personen meenemen onderweg.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:56

Ik reis omstreeks 7:30 vanuit Purmerend naar Amsterdam (museum kwartier) en tegen 16:00 weer terug. Mocht iemand een lift nodig hebben, laat maar via pb weten.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:43

Ha, leuk, ik moet morgen naar Nijmegen, maar ik kan daar niet komen zonder een NS-trein te nemen, terwijl mijn hogeschool wel verplicht om te komen.

Kan ik ze nu een tikkie sturen voor de benzine die ik er nu voor moet aftikken of werkt dat zo niet? :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:46

Django_Mette schreef:
Ha, leuk, ik moet morgen naar Nijmegen, maar ik kan daar niet komen zonder een NS-trein te nemen, terwijl mijn hogeschool wel verplicht om te komen.

Kan ik ze nu een tikkie sturen voor de benzine die ik er nu voor moet aftikken of werkt dat zo niet? :+

Ja, een soort van. Zie:
https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html