Wat is een goede, hippe scooter?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoLa_108

Re: Wat is een goede, hippe scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:25

Ik heb een Santini Capri digital. Hier ontzettend blij mee, nog nooit iets kapot gegaan, rijdt super zuinig (wel benzine (euro 98/ E10)) en is in leuke kleuren beschikbaar. En wat ook erg scheelt ze zijn erg betaalbaar en de verzekering ook. All risk verzekerd betaal ik nu minder dan 35 p. maand. Verder is het eigenlijk een namaak van de Vespa look. (Is beschikbaar voor blauw en geel kenteken).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:52

CairnTerrier schreef:
Zelf vind ik een Piaggio ZIP ook erg leuk om te zien! Hip en ook stoer.

Fijne scooter, maar wordt ook bij het leven gejat. Als je deze aanschaft zou ik 'm goed verzekeren en een goed slot gebruiken.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:42

Afbeelding
Annet73 schreef:
Liefst met blauwe plaat zegt ze zelf

Al heb ik twijfels of ze niet beter een waarbij een helm verplicht is moet kiezen

Zou sowieso ff goed uitzoeken hoe het zit met de geplande helmplicht. Het zit in de planning dat die er komt voor snorscooter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:52

Annet73 schreef:
Liefst met blauwe plaat zegt ze zelf

Al heb ik twijfels of ze niet beter een waarbij een helm verplicht is moet kiezen

Niet doen. Afgezien van de landelijke helmplicht per 1 januari 2023 is het ook erg onveilig.
Vrijwel alle jongeren hebben een x een ongeluk al of niet door eigen toedoen.
Mijn dochter mocht van mij een scooter; maar alleen geel kenteken.

Zij heeft eerst een Sym gehad (een wat lichtere scooter) en tweedehands. Toen ze meer moest gaan reizen en er restricties kwamen aan de uitstoot in het centrum van de stad, een (nieuwe) Vespa.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:54

Wij hebben ook de Sym Fiddle, wel expres voor een benzine gekozen omdat we in de stad wonen en ik het binnen opladen van elektrische scooter niet zie zitten. En ook een blauwe plaat inderdaad, met een gele plaat moet je in onze stad op de weg tussen de auto's rijden en dat is naast gevaarlijk ook een stuk langzamer met de stoplichten. :=
Ben trouwens helemaal voor de helmplicht.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:08

Wij hebben zelf een Sym Allo (nu nog zonder helm), maar dit is wel een erg zware en brede scooter. Wel ideaal voor 2 volwassenen om lekker te toeren. Zeker als je dochter regelmatig een vriendinnetje achterop heeft, zou ik wegblijven van de Mio of andere modellen met een klein zadeloppervlak. Anders zit je echt tegen elkaar aangeplakt. De Fiddle is ook echt heel leuk.

Voor mijn zoon hebben we de Peugeot Kisbee in het mat zwart gekocht. Erg fijn ding, niet te zwaar en prettig te rijden.
Vespa is natuurlijk erg gaaf, maar wat een geld en zeker als je die op naam van je dochter in de (all risk) verzekering wilt zetten.
Kymco heb ik vroeger gehad en nooit problemen mee. Buren hebben vorig jaar een nieuwe gekocht en zijn er ook heel wijs mee.

De goedkopere modellen zoals de La Souris en Riva zou ik bij wegblijven.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:16

Ik heb nu 2 jaar een la souris. Een elektrische weliswaar maar zou ik niet weer doen. Was voor mijn korte afstanden prima verder hoor.

Over de service van La Souris niet tevreden dus onderhoud doe ik elders. Maar over de scooter zelf wel echt tevreden. Met intensief gebruik bedoel ik dat ik nu na 2 jaar meer dan 13.000 km ermee gereden heb :o. Gebruikte hem dagelijks in weer en wind namelijk. Hij heeft me niet een keer laten staan en heb een beenkleed erbij voor in de winter (echt aanrader! mijne is van stricto) Heb nu een auto van de zaak dus moeder gebruikt hem nu vaker en kijk nog even of ik hem houd voor af en toe of dat ik hem toch ga verkopen. Maar heb er echt ruim 2 jaar heeeeel erg veel plezier van gehad.

Na 2 jaar nu de remblokjes vervangen en verder was de scooter nog erg netjes volgens de fietsenzaak :j

Zou vooral kijken naar wat ze zelf mooi vind en zou zelf nu ook kiezen voor een met geel kenteken. Helmplicht komt er toch en dan heb je een scooter die ook wat harder loopt.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:38

Hier ook bij La souris geweest, een blauwe kenteken paar duizend kwijt, mooi ding, maar raadt het echt iedereen af. Vaak genoeg dingentje kapot, snel krassen, het deel waar mijn laarzen staan is helemaal wit(zwarte scooter). ik heb er maar een paar maanden opgereden, niet eens een jaar. Voor korte afstanden (onder 10km) pak ik 'm soms nog wel, maar voor de rest staat ie mooi te wezen.
2de hands overgestapt naar een geel kenteken en dat raadt ik echt aan, 34km(of 25) wordt snel saai. Mijn 2de handsje kostte een paar honderd en rijdt nu al langer dan mijn nieuwe. Sowieso 2de hands kijken is een tip dus en voor de rest is het onderzoek doen. Vespa's zijn leuk, bekend en populair, maar zo zwaar en duur in vervanging.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:42

Anastasia24 schreef:
Hier ook bij La souris geweest, een blauwe kenteken paar duizend kwijt, mooi ding, maar raadt het echt iedereen af. Vaak genoeg dingentje kapot, snel krassen, het deel waar mijn laarzen staan is helemaal wit(zwarte scooter). ik heb er maar een paar maanden opgereden, niet eens een jaar. Voor korte afstanden (onder 10km) pak ik 'm soms nog wel, maar voor de rest staat ie mooi te wezen.
2de hands overgestapt naar een geel kenteken en dat raadt ik echt aan, 34km(of 25) wordt snel saai. Mijn 2de handsje kostte een paar honderd en rijdt nu al langer dan mijn nieuwe. Sowieso 2de hands kijken is een tip dus en voor de rest is het onderzoek doen. Vespa's zijn leuk, bekend en populair, maar zo zwaar en duur in vervanging.

Oh dan heb je wel echt pech gehad.... of ik geluk?

Heb echt geen schade en waar ik met voeten sta is ook geen schade.

Maar snap het wel zou ook geen la souris aanraden, maar bij mij is dat puur door de service en niet de kwaliteit. Denk ook dat ik in vervolg zou gaan voor een 2e hands. Staat echt wel wat goeds op of desnoods via een scooterzaak die inruil doet dan weet je ook dat de onderhoud etc nog gedaan is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:42

Ik zou langs gaan bij een goede scooterwinkel en daar verschillende merken en modellen uitproberen. En je ook goed laten adviseren.

Helmplicht is goed om mee te nemen in de afweging en kijk dan ook of een elektrische scooter in dat geval wel praktisch is en dan ook welke. Want als je bijvoorbeeld een grote accu wilt dan past er weer geen helm onder het zadel in veel gevallen. Bij segway kunnen er dan weer zelfs 2 helmen onder het zadel.
En bij elektrisch is het ook belangrijk om te kijken wat handig is qua laden. Wil je accu's uit kunnen nemen of juist vanuit de scooter laden.

Wij hebben zelf een santini e-capri. Echt heel blij mee. Zou zelf nooit meer benzine willen rijden. Dit is zo relaxed.
En ik heb toch heel wat scooters gereden. Tja dat krijg je als je vriend een scooterwinkel heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:05

Hier heel tevreden over de IVA e-go S4, heb zelf gekozen voor geel kenteken met helm, heel blij met die keuze, want zelfs nu gaat het mij af en toe nog te langzaam :Y) En de helm is in de winter wel fijn, lekker warm op mn hoofd. Accu gaat ongeveer 60km mee, maar je kan er een 2e accu bij plaatsen, hier niet nodig, mijn woon werk verkeer is 10km dus laad hem eens in de 2-3 dagen op. Verder is hij vrij compact, wat prettig is met de wendbaarheid en parkeren. Er kan iemand achterop, maar dat zou ik niet dagelijks op lange afstanden aanraden, wel leuk als mn moeder en ik een keertje samen naar de stad willen :j Kan ook een koffer achterop voor de helm.
Zou bij blauw kenteken eerder kiezen voor een elektrische fiets eerlijk gezegd.
Ik hem m hier gekocht, gewoon online, vond dat eerst wat lastig, maar het scheelde echt veel met de dealer hier in de buurt. En al met al is het echt perfect geregeld, prima service en levering dus top. Rij er nu een half jaar mee, ter vervanging van mn auto vanwege de stijgende prijzen, maar (behalve als het koud is, dan vloek ik wel eens) nog geen spijt.
https://www.voordeelscooters.nl/iva-e-g ... gI9g_D_BwE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:25

ik heb voor 175 euro een sym fiddle van marktplaats gehaald en met 25K op de teller rijdt die echt prima :D Ik heb zelf een idee dat een blauw kenteken veiliger is dan een gele, omdat je dus meer op het fietspad mag. Helmplicht komt er toch wel. Dus daar zou ik het niet voor doen. Volgens mij wordt tot 35 km gedoogd op een snor, dus dan zou ik niet voor die 10 km/u tussen de auto’s gaan rijden := .

mijn eerste scootertje, toen ik 16 was, was een Sym mio, ook nooit problemen mee gehad. Maar sym fiddle zit lekkerder, vooral met zijn 2’en ( ik gebruik hem met mijn vriend om naar het centrum te gaan, vandaar geen e-bike gekocht, is veel duurder dan.).

al met al, altijd goede verhalen gehoord over Sym, en die ervaring deel ik.

als je het geld hebt zou ik altijd voor elektrisch gaan :)