Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annet73 schreef:Liefst met blauwe plaat zegt ze zelf
Al heb ik twijfels of ze niet beter een waarbij een helm verplicht is moet kiezen

. Gebruikte hem dagelijks in weer en wind namelijk. Hij heeft me niet een keer laten staan en heb een beenkleed erbij voor in de winter (echt aanrader! mijne is van stricto) Heb nu een auto van de zaak dus moeder gebruikt hem nu vaker en kijk nog even of ik hem houd voor af en toe of dat ik hem toch ga verkopen. Maar heb er echt ruim 2 jaar heeeeel erg veel plezier van gehad.
Anastasia24 schreef:Hier ook bij La souris geweest, een blauwe kenteken paar duizend kwijt, mooi ding, maar raadt het echt iedereen af. Vaak genoeg dingentje kapot, snel krassen, het deel waar mijn laarzen staan is helemaal wit(zwarte scooter). ik heb er maar een paar maanden opgereden, niet eens een jaar. Voor korte afstanden (onder 10km) pak ik 'm soms nog wel, maar voor de rest staat ie mooi te wezen.
2de hands overgestapt naar een geel kenteken en dat raadt ik echt aan, 34km(of 25) wordt snel saai. Mijn 2de handsje kostte een paar honderd en rijdt nu al langer dan mijn nieuwe. Sowieso 2de hands kijken is een tip dus en voor de rest is het onderzoek doen. Vespa's zijn leuk, bekend en populair, maar zo zwaar en duur in vervanging.

En de helm is in de winter wel fijn, lekker warm op mn hoofd. Accu gaat ongeveer 60km mee, maar je kan er een 2e accu bij plaatsen, hier niet nodig, mijn woon werk verkeer is 10km dus laad hem eens in de 2-3 dagen op. Verder is hij vrij compact, wat prettig is met de wendbaarheid en parkeren. Er kan iemand achterop, maar dat zou ik niet dagelijks op lange afstanden aanraden, wel leuk als mn moeder en ik een keertje samen naar de stad willen
Kan ook een koffer achterop voor de helm.
Ik heb zelf een idee dat een blauw kenteken veiliger is dan een gele, omdat je dus meer op het fietspad mag. Helmplicht komt er toch wel. Dus daar zou ik het niet voor doen. Volgens mij wordt tot 35 km gedoogd op een snor, dus dan zou ik niet voor die 10 km/u tussen de auto’s gaan rijden
.