Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariettek schreef:Ik lees hem anders: door een typefout (oid) heeft er een verkeerde prijs gestaan. Als er nou 1 persoon zich voor de lage prijs had aangemeld, hadden ze die de korting nog wel gegund. Maar aangezien er heel veel mensen hebben ingeschreven voor de te lage prijs, komt het voor hen niet meer uit.
Ik geef ze groot gelijk. Hoe jammer ook voor jou.
germie schreef:Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.
mylittlejoy schreef:germie schreef:Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.
Kom op, 15 euro is verre van reëel voor 5 presentaties, ontvangst met koffie/thee/lekkernij én een rondleiding in Ocean van Burgers Zoo (toegangsprijs Burgers Zoo: 25,50 voor volwassenen, 23,50 groepsticket).
Simbaa schreef:“Anders kan je met een beperkt budget nooit een keuze maken”, maar hoe vaak komt dit nou voor?
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit is gebeurd om op een oneerlijke manier te concurreren zoals bedoeld wordt in het laatste stuk van je bericht.
Citaat:Maar als ik zo dit topic lees denk ik te makkelijkEn daar wordt het leven ook niet slechter van.
mylittlejoy schreef:Fout, dat hoeven ze dus niet. Wanneer het voor de consument te begrijpen was dat die prijs niet klopt (en laten we wel wezen, 15 euro is niet reëel)
Citaat:Bestelt u iets online? Dan is de webwinkel verplicht om uw bestelling te leveren tegen de afgesproken prijs. Dat is het bedrag dat op de website stond toen u het product bestelde.
Ook bij een prijsfout moet de webwinkel leveren. Bijvoorbeeld als er volgens de verkoper een verkeerde prijs op de website stond, toen u bestelde.
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... t-webshop/
mylittlejoy schreef:[...]
Overigens vermeldt de screenshot van Germie geen datum, zodat het voor ons niet te zien is of ze deze heeft gemaakt nadat ze mail heeft gehad, of toen ze boekte, omdat ze 'bewijs' wilde hebben dat het voor die prijs erop stond, wat an sich al zou aangeven dat de aangeboden prijs niet reëel was.
Ceffyl schreef:Ik vind dit ook echt een gevalletje van eigen schuld van de organisatie. Die prijs is echt dermate dat je als consument niet er van uit kan gaan dat hij niet klopt. Als er nou 4,50 ipv 45 euro had gestaan, oke. Maar nu zou het netjes van ze zijn om het voor de geadverteerde prijs aan te bieden.
Iedereen die zegt dat Germie maar gewoon moet betalen is in de luxe positie dat ze het kunnen missen, maar ik snap goed dat voor mensen met een budget dit gewoon een domper is. Een beetje sympathie zou niemand misstaan. TS baalt gewoon en terecht.
Simbaa schreef:Ceffyl schreef:Ik vind dit ook echt een gevalletje van eigen schuld van de organisatie. Die prijs is echt dermate dat je als consument niet er van uit kan gaan dat hij niet klopt. Als er nou 4,50 ipv 45 euro had gestaan, oke. Maar nu zou het netjes van ze zijn om het voor de geadverteerde prijs aan te bieden.
Iedereen die zegt dat Germie maar gewoon moet betalen is in de luxe positie dat ze het kunnen missen, maar ik snap goed dat voor mensen met een budget dit gewoon een domper is. Een beetje sympathie zou niemand misstaan. TS baalt gewoon en terecht.
Ik zeg helemaal niet dat ze maar gewoon moet betalen. Dat zie ik niemand zeggen. Ze kan toch gewoon annuleren?
En sympathie zou niemand misstaan, dus ook Germie niet
DuoPenotti schreef:Ik begrijp de telleurstelling ook wel hoor.
Ik vind het ook niet een bedrag waarvan je weet dat het echt niet kan kloppen.
Vaak zijn dit toch een soort lokkertjes zodat je daar ter plekke nog iets koopt of nog eens terug wilt.
En ik vind het van zo'n groot bedrijf dan ook niet correct als ze dat niet netjes oplossen.
germie schreef:Kom op zeg. Ze geven aan dat de prijs niet juist was, iedereen kan een fout maken. Om daar dan direct van te willen profiteren vind ik een beetje mwoh, niet heel netjes.Gisteren werd er een duiksymposium aangekondigd voor 15 euro met een rondleiding door het aquarium van de dierentuin in Arnhem. Leuk. Er stond een prijs bij van 15 euro, dus meteen aangemeld. Het is tenslotte toch 2 uur rijden en dan wordt het al een duur avondje, maar ik wil wel eens in die 'oceaan' kijken:
[ [url=m/6fO8rc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan meld je je aan en een dag later willen ze 45 euro hebben. Pardon? Dat staat er niet hoor, er staat echt 15 euro, zie de schermprint. En voila, nog geen 15 minuten later is de prijs op de website aangepast naar 45 euro, terwijl er zeker 24 uur 15 euro gestaan heeft. Maar ja, ik heb me aangemeld voor 15 euro. Dus ik ga uiteraard niet opgeven en dan krijg je dit als argument, jaja, veel belangstelling, dus de prijs stijgt. Werkelijk, waar:
Citaat:Beste mevrouw XXXX
Door een technische storing is de prijs niet goed doorgekomen op de website.
Maar gezien de grote belangstelling zijn wij genoodzaakt de prijs aan te passen naar € 45,00 per persoon.
Wij zien u graag de 22 september
Excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groet,
YYYY
Secretariaat
Ik vind het argument van de prijsstijging wel bijzonder. En kan er ook wel om lachen. Ik heb ze uiteraard gewezen op hun plicht te leveren voor het bedrag wat er stond. En ook dat bij meer belangstelling de prijs eerder zou moeten dalen.
Wie heeft ook wel eens zoiets meegemaakt? En wat was toen het argument?
mariettek schreef:Precies dit dus.Ik lees hem anders: door een typefout (oid) heeft er een verkeerde prijs gestaan. Als er nou 1 persoon zich voor de lage prijs had aangemeld, hadden ze die de korting nog wel gegund. Maar aangezien er heel veel mensen hebben ingeschreven voor de te lage prijs, komt het voor hen niet meer uit.
Ik geef ze groot gelijk. Hoe jammer ook voor jou.
Shadow0 schreef:mylittlejoy schreef:Fout, dat hoeven ze dus niet. Wanneer het voor de consument te begrijpen was dat die prijs niet klopt (en laten we wel wezen, 15 euro is niet reëel)
Nou ja, dat is denk ik het twistpunt. Ik zou niet weten waarom het niet realistisch is, ik zou als ik de advertentie zou lezen niet verwachten dat het een verkeerde prijs was. Er worden echt heel veel lezingen en rondleidingen gegeven voor minder.
Ceffyl schreef:Ik vind dit ook echt een gevalletje van eigen schuld van de organisatie. Die prijs is echt dermate dat je als consument niet er van uit kan gaan dat hij niet klopt. Als er nou 4,50 ipv 45 euro had gestaan, oke. Maar nu zou het netjes van ze zijn om het voor de geadverteerde prijs aan te bieden.
germie schreef:Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.
Cinderella schreef:germie schreef:Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.
Daar liggen ze vast wakker van.