Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:46

Leen Bakker heeft ook ooit eens zoiets gehad toch? Met een bed/hoogslaper die per ongeluk voor €10,- ofzo te koop stond online. Die prijs is te mooi om waar te zijn, kun je als consument ook weten en dus stond de Leen Bakker heel sterk!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:47

mariettek schreef:
Ik lees hem anders: door een typefout (oid) heeft er een verkeerde prijs gestaan. Als er nou 1 persoon zich voor de lage prijs had aangemeld, hadden ze die de korting nog wel gegund. Maar aangezien er heel veel mensen hebben ingeschreven voor de te lage prijs, komt het voor hen niet meer uit.

Ik geef ze groot gelijk. Hoe jammer ook voor jou.

Oh, hmm zo kan je het idd ook lezen. Op welke prijs jij als consument recht hebt, laat ik mij niet over uit. Daar heb ik geen verstand van.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:49

germie schreef:
Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.

Kom op, 15 euro is verre van reëel voor 5 presentaties, ontvangst met koffie/thee/lekkernij én een rondleiding in Ocean van Burgers Zoo (toegangsprijs Burgers Zoo: 25,50 voor volwassenen, 23,50 groepsticket).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 13:54

mylittlejoy schreef:
germie schreef:
Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.

Kom op, 15 euro is verre van reëel voor 5 presentaties, ontvangst met koffie/thee/lekkernij én een rondleiding in Ocean van Burgers Zoo (toegangsprijs Burgers Zoo: 25,50 voor volwassenen, 23,50 groepsticket).

Je komt nu alleen in het aquarium he, niet in de hele dierentuin. Dus een groot verschil. Je krijgt er een korte rondleiding, dus ook niet vrij rondlopen zeg maar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:56

Simbaa schreef:
“Anders kan je met een beperkt budget nooit een keuze maken”, maar hoe vaak komt dit nou voor?
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit is gebeurd om op een oneerlijke manier te concurreren zoals bedoeld wordt in het laatste stuk van je bericht.

Ik hoor het regelmatig, juist rondom aanbiedingen en reclames. Die worden gebruikt als promotie, maar vervolgens kun je niet krijgen waarmee geadverteerd wordt, en men weet dat de meeste mensen daarin meegaan.
Er zijn beslist bedrijven die dit expres doen.
Citaat:
Maar als ik zo dit topic lees denk ik te makkelijk :D En daar wordt het leven ook niet slechter van.

Mmmm, het klinkt wat groot om te zeggen dat het 'leven' er slechter van wordt, maar ik denk dat het schade doet. 1 foutje kan gebeuren, maar het normaal maken van foutjes kost uiteindelijk een boel tijd en onnodig gedoe. Betrouwbaarheid van de informatie is veel makkelijker voor iedereen. Ik vind dat een belangrijke waarde, maar de wet / regels rondom dit onderwerp zijn ook niet zomaar zo opgesteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:07

mylittlejoy schreef:
Fout, dat hoeven ze dus niet. Wanneer het voor de consument te begrijpen was dat die prijs niet klopt (en laten we wel wezen, 15 euro is niet reëel)

Nou ja, dat is denk ik het twistpunt. Ik zou niet weten waarom het niet realistisch is, ik zou als ik de advertentie zou lezen niet verwachten dat het een verkeerde prijs was. Er worden echt heel veel lezingen en rondleidingen gegeven voor minder.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:08

Voor mij zou 15€ ook een normale prijs zijn. Misschien een aanbieding. Maar niet ongelofelijk laag dat ik zou twijfelen of het wel of niet klopt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:11

Ik heb ook weleens hobby meetings gehad in bijv een hotels met presentaties waar ik ook weinig voor hoefde te betalen, ik zou dus ook niet verwachten dat het niet klopt, misschien zou ik wel denken voor die prijs wil ik wel meedoen maar niet dat ik denk dat het heel onrealistisch is

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:14

Ik vind dat er een hoop heisa gemaakt wordt om niks. Fouten maken is menselijk, kan gebeuren, leg je erbij neer en laat het gaan. Bepaal voor jezelf of je het €45,- waard vind en als dat niet zo is, blijf je lekker thuis.

Ik kan mij goed voorstellen dat een bedrijf niet door kan gaan met de €15,-. Zeker als de kans reëel is dat ze daardoor verlies draaien.

Maar om er nu een heel topic over te starten en zelfs een negatieve review te plaatsen? Dat gaat voor mij wel erg ver hoor. Slik je teleurstelling, en doooorrrr....

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:15

Ik vind dit ook echt een gevalletje van eigen schuld van de organisatie. Die prijs is echt dermate dat je als consument niet er van uit kan gaan dat hij niet klopt. Als er nou 4,50 ipv 45 euro had gestaan, oke. Maar nu zou het netjes van ze zijn om het voor de geadverteerde prijs aan te bieden.

Iedereen die zegt dat Germie maar gewoon moet betalen is in de luxe positie dat ze het kunnen missen, maar ik snap goed dat voor mensen met een budget dit gewoon een domper is. Een beetje sympathie zou niemand misstaan. TS baalt gewoon en terecht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:22

Citaat:
Bestelt u iets online? Dan is de webwinkel verplicht om uw bestelling te leveren tegen de afgesproken prijs. Dat is het bedrag dat op de website stond toen u het product bestelde.

Ook bij een prijsfout moet de webwinkel leveren. Bijvoorbeeld als er volgens de verkoper een verkeerde prijs op de website stond, toen u bestelde.
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... t-webshop/

Er zijn uitzonderingen, bijv. als overduidelijk de prijs niet kan kloppen. Dat kan je dan bijv. doen door een vergelijkbaar product elders op te zoeken en te kijken wat het daar kost.

Nou is dat bij een dergelijke speciaal evenement een beetje lastig :Y) , en dat is ook gelijk een argument om te gebruiken dat je niet kon weten dat het een foute prijs zou zijn.
Ik vind €15 voor zo'n groepsevenement ook geen raar bedrag.

mylittlejoy schreef:
[...]
Overigens vermeldt de screenshot van Germie geen datum, zodat het voor ons niet te zien is of ze deze heeft gemaakt nadat ze mail heeft gehad, of toen ze boekte, omdat ze 'bewijs' wilde hebben dat het voor die prijs erop stond, wat an sich al zou aangeven dat de aangeboden prijs niet reëel was.

Wat een bijzondere redenatie :?
Ik heb ook wel eens een screenshot gemaakt om het bijvoorbeeld via Whatsapp in mijn vriendengroep te kunnen delen "hebben jullie dit al gezien, wie gaat er mee?". Of omdat er ergens een ordernummer staat, of voor je administratie om een beetje overzicht te houden wat je deze maand al hebt uitgegeven. Er kunnen echt vele redenen zijn om dat te doen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:24

Ceffyl schreef:
Ik vind dit ook echt een gevalletje van eigen schuld van de organisatie. Die prijs is echt dermate dat je als consument niet er van uit kan gaan dat hij niet klopt. Als er nou 4,50 ipv 45 euro had gestaan, oke. Maar nu zou het netjes van ze zijn om het voor de geadverteerde prijs aan te bieden.

Iedereen die zegt dat Germie maar gewoon moet betalen is in de luxe positie dat ze het kunnen missen, maar ik snap goed dat voor mensen met een budget dit gewoon een domper is. Een beetje sympathie zou niemand misstaan. TS baalt gewoon en terecht.

Ik zeg helemaal niet dat ze maar gewoon moet betalen. Dat zie ik niemand zeggen. Ze kan toch gewoon annuleren?

En sympathie zou niemand misstaan, dus ook Germie niet :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:29

Ik zou waarschijnlijk ervoor kiezen om niet te gaan als ik het te duur zou vinden en m'n verlies nemen hoewel er eigenlijk geen verlies is want het is een keuze, misschien een slordige fout omdat het bedrag niet lijkt op 45 maar het kan ook een misverstand zijn geweest dat kan iedereen gebeuren en gelukkig gaat het nu maar om een leuk uitje

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 14:30

Ik heb niet geannuleerd, dat hebben zij gedaan. Er zijn nog anderen bezig om te kijken of ze korting kunnen krijgen. Ben benieuwd.
Je mag echt wel teleurgesteld zijn lijkt mij. Want dat ben ik wel. Maar omdat ik 2 uur moet rijden en de brandstof ook niet gratis is, kom je op een punt waarop je zegt van nou nee, ik ga gewoon niet als het dat en dat kost. Dus dat is de situatie.
Ik vind vooral het argument bijzonder, veel belangstelling, dus stijgt de prijs. Maar of die belangstelling er wel echt is voor die 45 euro vraag ik me af.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:33

Simbaa schreef:
Ceffyl schreef:

Ik zeg helemaal niet dat ze maar gewoon moet betalen. Dat zie ik niemand zeggen. Ze kan toch gewoon annuleren?

En sympathie zou niemand misstaan, dus ook Germie niet :)

Maar waarom moet Germie wel sympathie opbrengen maar is het ok dat de organisator er zich vanaf maakt met een slecht beargumenteerde mail?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:34

Ik begrijp de telleurstelling ook wel hoor.
Ik vind het ook niet een bedrag waarvan je weet dat het echt niet kan kloppen.
Vaak zijn dit toch een soort lokkertjes zodat je daar ter plekke nog iets koopt of nog eens terug wilt.
En ik vind het van zo'n groot bedrijf dan ook niet correct als ze dat niet netjes oplossen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 14:36

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp de telleurstelling ook wel hoor.
Ik vind het ook niet een bedrag waarvan je weet dat het echt niet kan kloppen.
Vaak zijn dit toch een soort lokkertjes zodat je daar ter plekke nog iets koopt of nog eens terug wilt.
En ik vind het van zo'n groot bedrijf dan ook niet correct als ze dat niet netjes oplossen.

Zo dacht ik dus ook.
Maar goed, kennelijk mag je dan niet teleurgesteld zijn en vinden sommigen een 1* review ook niet op z'n plaats. Ik wel, want ik zou ook een goede review schrijven als het wel netjes was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:37

germie schreef:
Gisteren werd er een duiksymposium aangekondigd voor 15 euro met een rondleiding door het aquarium van de dierentuin in Arnhem. Leuk. Er stond een prijs bij van 15 euro, dus meteen aangemeld. Het is tenslotte toch 2 uur rijden en dan wordt het al een duur avondje, maar ik wil wel eens in die 'oceaan' kijken:

[ [url=m/6fO8rc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan meld je je aan en een dag later willen ze 45 euro hebben. Pardon? Dat staat er niet hoor, er staat echt 15 euro, zie de schermprint. En voila, nog geen 15 minuten later is de prijs op de website aangepast naar 45 euro, terwijl er zeker 24 uur 15 euro gestaan heeft. Maar ja, ik heb me aangemeld voor 15 euro. Dus ik ga uiteraard niet opgeven en dan krijg je dit als argument, jaja, veel belangstelling, dus de prijs stijgt. Werkelijk, waar :Y) :
Citaat:
Beste mevrouw XXXX

Door een technische storing is de prijs niet goed doorgekomen op de website.

Maar gezien de grote belangstelling zijn wij genoodzaakt de prijs aan te passen naar € 45,00 per persoon.

Wij zien u graag de 22 september

Excuses voor het ongemak

Met vriendelijke groet,

YYYY
Secretariaat

Ik vind het argument van de prijsstijging wel bijzonder. En kan er ook wel om lachen. Ik heb ze uiteraard gewezen op hun plicht te leveren voor het bedrag wat er stond. En ook dat bij meer belangstelling de prijs eerder zou moeten dalen.

Wie heeft ook wel eens zoiets meegemaakt? En wat was toen het argument?
Kom op zeg. Ze geven aan dat de prijs niet juist was, iedereen kan een fout maken. Om daar dan direct van te willen profiteren vind ik een beetje mwoh, niet heel netjes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:37

Ik zou ook wel wat teleurgesteld zijn hoor, het is toch iets wat je niet verwacht

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:38

mariettek schreef:
Ik lees hem anders: door een typefout (oid) heeft er een verkeerde prijs gestaan. Als er nou 1 persoon zich voor de lage prijs had aangemeld, hadden ze die de korting nog wel gegund. Maar aangezien er heel veel mensen hebben ingeschreven voor de te lage prijs, komt het voor hen niet meer uit.

Ik geef ze groot gelijk. Hoe jammer ook voor jou.
Precies dit dus.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:55

Shadow0 schreef:
mylittlejoy schreef:
Fout, dat hoeven ze dus niet. Wanneer het voor de consument te begrijpen was dat die prijs niet klopt (en laten we wel wezen, 15 euro is niet reëel)

Nou ja, dat is denk ik het twistpunt. Ik zou niet weten waarom het niet realistisch is, ik zou als ik de advertentie zou lezen niet verwachten dat het een verkeerde prijs was. Er worden echt heel veel lezingen en rondleidingen gegeven voor minder.

Ja, en ook heel veel voor meer. Maar dat zijn toch geen serieuze argumenten? Zo ken ik jou niet (mag ik dat zeggen? :) ).

Om iets zinnigs te kunnen zeggen over deze kwestie zet je de prijs van dit symposium af tegen de kosten van dit symposium.

De prijs weten we. De mogelijke kosten kunnen we een beetje in beeld proberen te brengen. Maar daar stopt het voor velen en begint het roepen. Bij mij gaan de radertjes dan juist draaien.

Wat moet waarschijnlijk worden betaald om niets op dit symposium toe te hoeven leggen:

salaris van de organisator(en) / Burgers' Zoo voor de huur van de locatie / Burgers' Zoo voor de catering en consumptie / Burgers Zoo voor de werkgeversloonkosten van de gidsen mogelijk plus een opslag / 5 sprekers van wetenschappelijk niveau: inhuren en mogelijk reiskostenvergoeding.

Het zou zo maar kunnen.

De kosten kunnen behoorlijk oplopen, dat kan iedereen beamen die wel eens iets voor haar baas buiten de (bedrijfs-)deur heeft moeten organiseren. Honderden of duizend euro, het is niks als je iets organiseert.

Je moet geen appels met peren willen vergelijken. Geen wandeling door een eendenkooi inclusief een lezing door vrijwilligers, de boswachter of een spreker die het doet voor een bos bloemen met een symposium op een A locatie door en met betaalde krachten en wetenschappelijke sprekers. Toch heeft iedereen heel makkelijk zijn mening klaar.

Joh, voor een lezing over hoog sensitiviteit door een plaatselijke Jut of Jul hier in de bieb - met koffie/thee in een bekertje - waarvoor alleen maar 1 of 2 vrijwilligers moeten komen opdraven, bedraagt de toegang al minstens een tientje. Voor leden.

Het symposium wordt trouwens georganiseerd door Vaccinatiecentrum Travel Clinic Oost (TCO). Een initiatief van de internist-infectiologen van ziekenhuis Rijnstate, waar artsen en verpleegkundigen werkzaam zijn. Dat komt op mij niet over als een louche bedrijfje dat opzettelijk kwalijke dingen doet om er munt uit te slaan.
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-08-22 15:14, in het totaal 6 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:03

Goh, lastige zaak. Als 'buitenstaander' (dus niet duiker) is het lastig te beoordelen wat een goede prijs zou zijn, al is een bijeenkomst in een externe locatie + koffie etc voor 15 euro wel heel voordelig.

Communicatie is niet heel handig, maar wat ik wel zwaar vind wegen is dat dit niet een partij is die normaal dit soort lezingen geeft. Het gaat volgens mij om goed bedoeld symposium door de Travel Clinic (dus hun expertise ligt niet in het organiseren van deze zaken). Om hen dan een 1* review te geven heeft volgens mij weinig waarde, want het zegt niks over hun deskundigheid in hun eigen vakgebied.

Waarschijnlijk is de prijs echt een fout en zouden ze, omdat het extern wordt georganiseerd (bij Burgers Zoo) het schip in gaan als ze dit toch doorgang laten vinden en dit zal dan ook weer ten nadele komen van de normale bedrijfsvoering. Dus handige gebracht: zeker niet, maar ik zou het hen persoonlijk vergeven ;) .

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:27

Ceffyl schreef:

Het is meer dat je of het geld betaald of gewoon niet gaat.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:31

germie schreef:
Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.

Daar liggen ze vast wakker van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:33

Cinderella schreef:
germie schreef:
Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.

Daar liggen ze vast wakker van.

Nou ja het kan best vervelend zijn, ik zoek zelf bij veel dingen eerst op de reviews