Hoe is het bij jullie financieel verdeeld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:43

Wij maken ieder 70% van ons salaris (of in mijn geval: wat ik mezelf uitkeer uit mijn bedrijf) over naar de gezamenlijke rekening. 30% houden we voor onszelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:48

Ik geef momenteel 21% af net berekend haha.

Santos_05

Re: Hoe is het bij jullie financieel verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:29

Een gezamenlijke rekening.

:D Mannen met Gadgets en vrouwen met Paarden, what's the difference :D Ik kom ook wel eens thuis met een dekje wat ik eigenlijk niet nodig had en mijn man bedenkt allerlei snufjes om te besparen (wat misschien eigenlijk meer geld kost dan bespaart) :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:36

Ik verdien meer dan mijn vriend. Wij hebben een gezamenlijke rekening en betalen daar alles van. Wat ik ‘meer’ verdien gaat op aan mijn paard dus uiteindelijk zal het gewoon 50/50 zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:39

Wij doen de gezamelijke lasten (woning/verzekeringen/boodschappen/internet enz) door de helft, ik maak de helft van de kosten over naar mijn partner en hij betaald alles (staat op zijn naam dus makkelijker).

Alles wat overblijft is aan ons zelf om uit te geven of te sparen. Ik heb flink kosten aan mijn paard, maar heb geen auto. En hij andersom, kosten aan de auto, maar geen paard.

Grote uitgaven gaan ook 50/50, zo komt er met een maand een nieuwe keuken en willen we een nieuwe eetkamerset. Dat delen we dus.

We verdienen om en nabij hetzelfde per jaar, het ene jaar zit ik wat hoger, het andere jaar hij.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:42

Toen mijn man en ik elkaar leerden kennen verdienden we nagenoeg hetzelfde, inmiddels verdient hij behoorlijk veel meer dan ik. Eigenlijk hebben we alles altijd op een grote hoop gehad sinds we samenwonen, en hebben we ons daar ook nooit druk om gemaakt. De ene keer geeft de een wat meer uit, de andere keer de ander. Grote uitgaven doen we in overleg, maar eigenlijk vooral omdat we dan ook bekijken of de timing handig is etc.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:57

Wij zitten op 52/48. Waarbij ik, ondanks stalling paard de 52% ben.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:09

We hebben beide onze eigen bankrekening en als de ene rekening leeg is ga ik verder met de andere rekening :+

Beide hebben ook een eigen spaarrekening en kopen we iets groots of duurs dan maken we over wat nodig is.

Kortom, meerdere hoopjes en we "pakken" wat nodig is.

Wel hebben we meerdere spaardoelen maar ook daarvoor geld dat de inleg niet verdeeld of vastgelegd is.

Werkt voor ons prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:26

Ik doe enkel vrijwilligerswerk, mijn man brengt het geld binnen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:36

Mijn man verdiend meer, we leggen naar ratio in zodat we allebei hetzelfde overhouden om privé uit te geven.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:00

Bij ons heel vreemd. Ik verdien het meeste (eigen bedrijf) en dat is 4x zoveel als wat mijn partner binnen brengt. Hij betaald huur van het huis, ik de rest. We hebben ook samen een bedrijf en daar doe ik ook de investeringen voor indien nodig. Dus huur pand, auto's, brandstof, verzekeringen, software, hardware, telefoons, boodschappen, kleding, cosmetica, vakantie, uitjes. Alles doe ik verder. En dat is prima.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:23

Hier naar rato. Mijn man werkt fulltime en verdient ook nog eens flink meer per uur. Ik werk nu 3 dagen (of nouja, nu met verlof) en ga straks naar 2 dagen. Ik zal dan dus nog wat minder gaan inleggen. We houden niet hetzelfde over aan het einde van de maand. Hij een stuk meer, maar dat is ook logisch, hij verdient ook meer. Grote uitgaven worden meestal wel door hem betaald (of van onze spaarrekening).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:35

Op dit moment verdien ik ruimschoots meer dan mijn partner.

Ik draag dus ook ruim meer bij dan mijn partner.

In het verleden is het ook andersom geweest en toen was onze bijdrage dus ook anders verdeeld.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:37

Wel leuk om te lezen dat zoveel bokkers meer verdienen dan hun partner! Had ik niet verwacht.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:41

Ik verdien ook meer dan mijn man, maar ik werk fulltime en hij 24 uur zodat hij doordeweeks 2 dagen thuis is voor onze dochter.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:45

Hier gaat alles op 1 hoop. Ik werk parttime en ook mee in bedrijf van mijn man. Grote aankopen doen we samen en kleine zonder overleg.

VeraaaaahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:58

Ik denk dat het hier ook 40/60. Vriend verdient ook wel een heel stuk meer. Heb wel geluk dat stalling van het paard van de gezamenlijke rekening gaat, rest van het paard (lessen/hoefsmid etc) is voor mij. Naar ratio houden we ongeveer hetzelfde over.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:01

Wij verdienen ongeveer evenveel. Vaste lasten delen we 50/50. Boodschappen is 60/40 omdat zijn sportvoeding nu eenmaal stukken duurder is :'). We maken dit over naar onze gezamenlijke rekening.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:21

Ik verdien iets minder maar werk ook minder i.v.m. zorgen voor ons kind. Daarom doen we het naar rato: ongeveer 60/40.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:31

Wij verdienen ongeveer evenveel, ik krijg alleen minder ivm een leaseauto. Maar goed, tegenwoordig kan dat makkelijk uit.

Alles gaat op één rekening en we keren ons op eigen rekeningen zakgeld uit en daar betaal ik rijlessen van en hij etentjes (en vaak parkeerkosten in A’dam _O- ).

Enige is dat ik wel veel meer uitgeef aan kosten (paard), maar goed we zijn geen big spenders. We kopen kwalitatieve spullen die lang mee kunnen en waar we zuinig op zijn.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:35

Maar waar valt bij jullie dan je paard onder? Mijn vriend wilt toch echt niet mijn hobby sponseren. Dus wij hebben beide onze eigen loon behouden en rekeningen. Zo is hij beter in sparen als mij :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:37

Wij hebben beide een privé rekening en gezamenlijke rekening. Reizen betalen we in principe samen maar omdat het mijn grootste hobby is maak ik daar wel meer naar over, daar kies ik zelf voor zodat we vaker kunnen

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:42

In ons idee hebben wij samen een leven wat we met elkaar willen delen.
Daarbij is de een niet meer of beter dan de ander.
Ons geld is van ons, onze spullen zijnvan ons, ons appartement is van ons, onze katten zijn van ons.
Omdat wij ons leven delen en samen bouwen.

Zodoende komt ons geld binnen op 1 gezamelijke rekening waar wij samen beslissingen over maken.
En daarbij hebben wij iedere maand een beetje 'zakgeld' voor onszelf om te gebruiken voor whatever je maar mocht willen of sparen.
Grotere uitgaves voor de hobby van de een of de ander gaan van de gezamelijke rekening in overleg.
Dit gaat dan van ons gezamelijke spaargeld waar we dus samen over beslissen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:53

Ik denk eigenlijk dat ik het niet heel tof zou vinden als we naar rato zouden inleggen en dan ieder een spaardeel over zouden houden waardoor mijn vriend veel meer zou overhouden. Ik heb heel cliché mijn 'carrière' op een lager pitje gezet toen we gingen samen wonen en kinderen kregen ben ik ook minder uren gaan maken en mijn vriend heeft hierdoor meer kunnen doorgroeien. Dan is het oneerlijk als hij opeens luxe vakanties kan houden bij wijze van spreken, terwijl ik thuis de boel draaiende houd. Wij hebben onze inkomsten en uitgaven gelukkig op een hoop gegooid. Hele grote uitgaven overleggen we met elkaar, maar we denken allebei hetzelfde over bepaalde uitgaven en kunnen dit ook zonder overleg doen.

Ik heb geen paard maar als dit wel het geval zou zijn zou die ook van de 'hoop' betaald worden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:54

Ik verdien meer en betaal ook meer maar dat komt omdat de woning van mij is en altijd zal blijven. Hij kan sparen doet dat ook en ik betaal meer vaste lasten maar hou ook over om leuke dingen te doen .