Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:50

Captain schreef:
Fotograaf ook al geregeld, mijn beste vriendin komt. :+ Dan kan ik ze zelf natijd nabewerken, want dat laat ik liever niet aan anderen over hahaha. Wij maken al jaren foto's van elkaar dus wist dit al heel snel. :D

Wellicht dat we er nog een naast nemen die ook wat videos kan schieten.. nog maar even bespreken!

Waar kijken jullie het meest tegenop?

Lief dat je zo om je zusje denkt Sam!

Ik zit een beetje op bokt te struinen en kwam dit topic tegen (ik ben dol op trouwen, zou het het liefst ieder jaar doen :+ )
Maar ik zou dit nog even overwegen. Mijn beste vriendin is ook fotograaf, maar wij wilden beide niet dat zij die dag zou shooten, want als fotograaf ben je vooral druk met foto's maken. En dan mis je de bijzondere dag als gast. Je vriendin zou op een hele andere manier aanwezig zijn omdat ze door de ogen van een fotograaf kijkt. Dat zou zonde zijn toch?

Mochten er trouwens mensen zijn die tips en tricks willen over de aankleding/versieringen van je bruiloft op een persoonlijke manier, stuur mij dan even een pb :) Ik kan je daar mee helpen, en dat vind ik heel leuk om te doen :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:08

Mag ik ook meedoen? Al is mijn situatie wel ietsjes anders. :o
Wij zijn eind 2023, 12.5 jaar getrouwd :o
Maar ben dol op trouwerijen, dus ik lees graag mee. Misschien kan ik nog wat leuke ideetjes opdoen voor ons eigen feestje :D

Toen wij trouwden hebben we het klein gehouden. Een vriendin van ons woonde op een prachtige plek dus hebben we het feest in haar tuin gehouden en omdat zij eigenaar was van een restaurant heeft zij de catering op zich genomen. Het was echt een fantastische dag! <3

Captain

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 09:39

Mijn vriendin is liever fotograaf dan gast, geloof me. :+ Daarnaast gaan we ook alleen eten met vrienden/familie. Geen groot feest. :)

Gefeliciteerd Bnet! Had je het aan zien komen? :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:41

Nee ok, ik wilde het toch even gezegd hebben :P Is ze ook je getuige?

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:50

Ik ben ook de fotograaf van mijn zusje en als dat voor beide naar wens is, dan is dat toch prima? Ik zou me alleen maar vervelen als
Ik niet zoiets te doen heb.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:57

Hi! Ik lees mee. Wij trouwen in 2024. Sinds dit jaar verloofd. <3

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:23

Wat leuk dat je vriendin fotograaf wil zijn op jullie bruiloft Captain, dat lijkt me echt heel bijzonder!

Ik had het aanzoek natuurlijk wel gehoopt, gezien we al zolang samen zijn en het ook alweer 5 jaar geleden is dat we ons huis kochten. Maar in de hele corona-crisis was het uitzoeken van een ring en vakantie natuurlijk wat lastig, dus vandaar nog wat uitstel. Mijn verloofde had zich eerder al wel eens laten ontvallen dat hij 2023 wel een mooi jaar zou vinden, dus in die zin verwachtte ik dit jaar wel wat actie. Sterker nog, ik vroeg hem de avond van te voren nog hoe het zat met die plannen _O- Hij kletste zich er onderuit, en ik heb echt tot ie op zijn knie ging niks door gehad <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:01

Gefeliciteerd, wat leuk! Waar waren jullie op vakantie?

Maria500 ook gefeliciteerd!

Wij kwamen een mooie aanbieding tegen van een locatie die we al een beetje op het oog hadden, toen appte ik mijn vriend "zullen we anders gewoon trouwen?" en tot zover ons "aanzoek" :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:34

Eulogy, hahaha dat is ook wel een leuke! Maar als jullie daar allebei tevreden mee zijn ook helemaal prima toch!

Wij waren op vakantie in Oostenrijk, Duitsland en als laatste de Dolomieten in Italië, en daar heeft hij mij gevraagd.
Het allerleukste vind ik dat we uiteindelijk in een souvenirwinkel een puzzel vonden van dat gebied en daar staat precies ook het paadje op waar hij op één knie ging <3 Die ging natuurlijk meteen mee naar huis!

Verder komt er natuurlijk al wat denkwerk bij kijken: welke naam ga ik straks aannemen?
Ik heb nog even om te beslissen, maar het is toch wel iets waar ik niet meteen een antwoord op heb. Weten jullie dat al?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:57

Haha ja ik zou het niet anders gewild hebben, ik wilde ook geen ring (ik sport veel, dan moet ie af en ben bang hem dan kwijt te raken) en we wilden allebei gewoon heel graag trouwen :D

Zo leuk!! Toevallig ook die puzzel, heel leuk!

Wij zijn dus in april getrouwd, dus "hoor" eigenlijk niet in dit topic haha, maar ik heb mijn eigen naam gehouden. We wilden eigenlijk wel beide dezelfde naam, maar we wilden ook allebei onze eigen naam houden. Ik zou graag allebei een dubbele achternaam hebben gehad, maar dat klonk bij ons echt niet omdat we allebei al een lange achternaam hebben. Dus we hebben het gewoon zo gehouden. Als het beter had geklonken, had ik het wel echt leuk gevonden om allebei dubbel te doen :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 16:41

Mijn vriend had de ring onder patatjes verstopt haha. :D

Ik neem de naam aan van mij vriend en mijn achternaam er achter. :j

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:30

Goede plek voor een ring! Heerlijk!

Ik hou mijn eigen naam en neem de naam van mijn verloofde daarachter. Ik hoop dat hij hetzelfde doet. Dus eerst zijn naam dan de mijne.

Wij hebben eindelijk twee locaties gevonden die op de fotos lijkt op wat we zoeken. Beetje een oude, houten schuur idee. Knus, warm, gezellig.
We hebben ook een thema bedacht wat helemaal bij ons past.. Of ja dresscode..
Pak is uitgezocht.
Alleen dus geen idee wanneer we moeten trouwen.

Is het leuk om eind vh jaar te trouwen? Of niet leuk met fotoshoot (hoeft niet perse op dezelfde dag) of is dat juist heel warm en gezellig qua sfeer?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:40

Ik heb mijn eigen naam laten vallen en de naam van mijn man aangenomen. Gewoon omdat zijn achternaam maar 4 letters heeft en lollig is. :D :o

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:35

We zijn bij locatie wezen kijken die wel voldoet aan onze wensen en waar we ruimte krijgen om het zelf te stijlen voor de grote dag. Ik dacht echt dat het meer dan 1500€ zou kosten maar viel reuze mee. We orienteren nog even verder maar dit is een kanshebber.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:47

Captain schreef:
Ehhh ik moet alles nog regelen. :') Alleen het gemeentehuis is nu geregeld maar verder alles nog.. dus dat is:

- jurk
- make-up en haar
- locatie voor eten 's avonds
- kamelen voor onze fotoshoot
- kaartjes voor uitnodigingen

Mis ik nog iets? Ik ben hier zo niet goed in.. :')

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. De anderen hier trouwens ook :)

Heeft je man inmiddels de Nederlandse nationaliteit? Anders gelden voor hem aanvullende wettelijke eisen voor er getrouwd kan worden. Weet ik uit ervaring :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 06:46

Goeie, daar moeten we nog even achteraan inderdaad. Hij zou in januari zijn Nederlandse paspoort aan mogen gaan vragen. Maar eens even navragen hoe of wat..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:12

Captain schreef:
Goeie, daar moeten we nog even achteraan inderdaad. Hij zou in januari zijn Nederlandse paspoort aan mogen gaan vragen. Maar eens even navragen hoe of wat..

Als hij nou wacht met het aanvragen van de Nederlandse nationaliteit tot hij met jou, Nederlandse, is getrouwd dan mag hij misschien daarnaast bij uitzondering zijn oude nationaliteit behouden. Zie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ionaliteit

Mocht hij dat willen en mocht dat voor hem van toepassing zijn.

Info over trouwen in Nederland met een andere nationaliteit dan de Nederlandse:

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... ig%20heeft.

Houd er rekening mee dat het tijd kost om aan vereiste documenten te komen. En formele procedures kosten tijd. Maar dat weet je misschien al. Iets om rekening mee te houden bij de planning van je huwelijk :)

Ik weet niet of de site nog bestaat, maar ik haalde destijds veel info van buitenlandsepartner.nl. En op het forum zitten heel veel ervaringsdeskundigen.

Nog een tip: controleer de info die je krijgt van gemeenteambtenaren van burgerzaken. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik me beter had ingelezen dan zij. Uiteraard hoeft dat niet voor elke gemeenten te gelden! In mijn "storp" wisten ze niet van bovengenoemde uitzonderingsregel; mijn man moest bij zijn naturalisatie ten onrechte afstand doen van zijn Turkse nationaliteit.
En ze wilden ons eerst weer naar huis sturen, want mijn man moest nog een paar jaar wachten tot naturalisatie mogelijk was. Terwijl hij ook daarin gebruik kon maken van een uitzonderingsregel.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-09-22 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 07:16

Dat wil hij niet. :')
Bedankt voor de informatie! Kan me zo voorstellen dat ze in dit gehucht geen idee hebben. Maar misschien onderschat ik onze ambtenaren haha! :))

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:18

Leuk ik lees mee voor alle ideeën :D Wij gaan trouwen 4,5,6 juli in Toscane. Zijn nu ook op de trouwlocatie om alles te bespreken :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:21

Ik weet ook nog niet wat ik ga doen met mijn achternaam. Ik trouw in Zuid Afrika met een Zuid Afrikaanse partner. Maar volgensmij is het zo in NL dat je altijd je eigen meisjesnaam houdt in je paspoort toch? Ik vraag me af hoe dat zit met je naam op rijbewijs, pinpas etc... Visum is voor mij het belangrijkste, dat ik die niet hoef te veranderen. Maar dat moet matchen met je paspoort. Een hoop admin nog te doen aan deze kant :+

Ik ben deze week voor een trial geweest voor m'n make up en dat beviel wel :) Wel even shocked want ik draag nooit zo veel make up :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:12

Yes, hier zal je altijd je meisjesnaam houden, maar je mag wel de toevoeging doen dat je de partner bent van die-en-die. Ik vond dat wel een domper :+ je komt nooit van je naam af haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:43

Maar waarom zou je van je naam af willen? :+ Tenzij je je naam gewoon heel vreselijk vindt haha.

LL, als het voor je visum uitmaakt, is het dan niet makkelijker in elk geval voorlopig sowieso je eigen naam te houden?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:03

Ik zou het ergens ook wel weer lastig vinden ofzo om niet meer m'n eigen naam te hebben. Dus mocht het niks uitmaken voor m'n visum en alle pasjes, weet ik eigenlijk nog steeds niet helemaal wat ik ermee wil. Ik zat eigenlijk te denken aan alle twee de namen aan te nemen, maar ik heb zo veel doopnamen ( thanks mam en pap :') ) dat een dubbele naam het nóg langer maakt :P

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:33

Ik ga meelezen voor tips :j, ik ben sinds vorige week verloofd. Al zitten wij eraan te denken om pas in 2024 te trouwen.
Ring is nog iets te groot, moet worden versteld. :+
Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:42

Oh wat een mooie zeg <3 , gefeliciteerd!