Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
van mijn ouders kreeg ik niks behalve ellende,deze mensen geven zoveel liefde en blijdschap Daan13 schreef:Het verdriet om het gemis is in je berichtje te lezen.![]()
Zo herkenbaar voor mij..
Dat heeft mij ook besloten om erg vroeg ( was net 19 jaar) een testament op te laten maken, inmiddels 2 x gewijzigd en het voelt nu goed.
Grappige is,er is een oom en tante in de familie zonder kinderen en met weinig contact ook al zijn hun sociaal en vriendelijk maar toch met weinig mensen echt een klik.
Toevallig wel met mij en nu ons een grote klik en ze zijn stapeldol op de paarden terwijl ze de eerste 70 jaar van hun leven niks hadden met dieren.
Onlangs gaven ze aan dat ze hun testament gewijzigd hebben..... Ik krijg zo'n vermoeden dat m'n paarden erin staan![]()
Ook al ben ik geen familie van hun,ze voelen als oudersvan mijn ouders kreeg ik niks behalve ellende,deze mensen geven zoveel liefde en blijdschap
Ze zijn voor mij van onschatbare waarde ook al ben ik geen familie.
Dus doe wat goed voor jou voelt en denk aan warme handen.
anjali schreef:Jij denkt dat jouw paarden er instaan.Helaas zijn dieren volgens de Nederlandse wet geen rechtspersonen en kunnen ze dus niet erven.
chevax schreef:Het is wel zo dat je voor je gesprek met de notaris goed moet kijken hoever je wilt gaan met regelen. Want de mensen die wel van jou erven, geven op hun beurt jouw erfenis weer aan anderen door.
Ik wilde absoluut niet dat oa mijn broers van me erven, maar je moet dan wel ook verder kijken. Stel dat mijn moeder van mij zou erven en zij sterft, erven mijn broers alsnog. Dus we hebben een behoorlijk ingewikkeld testament opgezet.
Ik heb er bijv ook voor gekozen dat onze erfenis nooit in een gemeenschappelijke boedel kan vallen. Stel, wij overlijden allebei tegelijk en ons kind erft. Ik wil niet dat, in het slechtste geval, iemand met haar trouwt (in gemeenschap) om er beter van te worden. “Zo, daar maak ik werk van, trouwen en na tijdje scheiden en cashen maar”. We hebben daar in de familie een paar onprettige voorbeelden van.
Sizzle schreef:Chevax, hoe werkt dat dan?
Stel dat je kind met iemand trouwt en de erfenis mag alleen naar je kind. Hoe ga je dan voorkomen dat ze haar geld op een gezamelijke rekening zet of er een gedeeld huis mee financiert?
Edit: zus=kind
Sizzle schreef:Is het dan niet simpeler en handiger als je je kind gewoon uitlegt dat trouwen in gemeenschap van goederen niet perse een goed idee is?
Stel je kind heeft haar geld 20 jaar met iemand gedeeld en dan komt er een scheiding. Dan jaag je haar/hem toch op onnodig hoge ingewikkelde notariskosten als je op een bepaalde manier die erfenis van 20 jaar eerder eruit moet filteren?
Ik geloof dat ik liever gewoon op gezond verstand van mijn kind zou vertrouwen. En zelfs al heeft ze geen gezond verstand, ik ben er dan toch niet meer om me daar aan te storen.
Sizzle schreef:Is het dan niet simpeler en handiger als je je kind gewoon uitlegt dat trouwen in gemeenschap van goederen niet perse een goed idee is?
Stel je kind heeft haar geld 20 jaar met iemand gedeeld en dan komt er een scheiding. Dan jaag je haar/hem toch op onnodig hoge ingewikkelde notariskosten als je op een bepaalde manier die erfenis van 20 jaar eerder eruit moet filteren?
Ik geloof dat ik liever gewoon op gezond verstand van mijn kind zou vertrouwen. En zelfs al heeft ze geen gezond verstand, ik ben er dan toch niet meer om me daar aan te storen.
Sizzle schreef:Chevax, hoe werkt dat dan?
Stel dat je kind met iemand trouwt en de erfenis mag alleen naar je kind. Hoe ga je dan voorkomen dat ze haar geld op een gezamelijke rekening zet of er een gedeeld huis mee financiert?
Edit: zus=kind
Sizzle schreef:Kan ze dat dan zelf niet weer veranderen in haar eigen testament? Of mag haar man het wel krijgen bij haar overlijden (enkel niet bij scheiden)?