Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:34

Via een contact advertentie in de krant.Jeetje,ben ik zo oud :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:34

Ik heb mijn vent meer dan 20 jaar geleden leren kennen op stage. Dat is tijdens uitgaan verder ontstaan tot het 20 jaar geleden een relatie is geworden

Mocht ik nu iemand willen leren kennen denk ik dat ik het toch ook online zou proberen

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:37

Via school, en de anderen via mijn werk :)

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:41

Ik ben nu een paar maanden 20 en heb net 1,5 maand mijn allereerste relatie :)

Was er ook wel aan toe, maar op het moment niet persé opzoek. Sterker nog, ik vond iemand anders eigenlijk een beetje leuk maar toen in contact geraakt met deze jongen en dat klikte van beide kanten heel goed. Bij mij gebeurde het wel dankzij de studie. Beide jongens leerde ik kennen tijdens veldwerk, een periode van 6 weken waar je intensief en met alleen andere studenten in het buitenland opdrachten moet doen (geologie). Dus dat is niet de doorsnee methode om iemand te leren kennen zegmaar :')
Wij hebben dan 2 nachten met een groepje tot ruim 04:00 aan het meer gelegen en dat is goed voor het contact. Mijn vriend gebruikt snapchat nog veel, dus hadden we elkaar toegevoegd en sindsdien elke dag veel snap contact en gesprekken over de meest random dingen haha.

Begin 2021 verveelde ik me een beetje en had ik tinder en happn gedownload. Maar ben er ook achter gekomen dat het voor mij niet werkt om het actief op te zoeken, dan is het te geforceerd. 2 'dates' gehad maar was niet mijn ding! Gesprekken voeren was lastig idd, en omdat je weet dat beiden zoekende zijn naar een relatie is het toch anders ofzo. De beste kom je per toeval tegen het lijf :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:41

Gewoon blijven doen wat je al doet, zorg dat je plezier hebt in je leven en vooral, als je dan een leuke vent tegenkomt, stap er zelf op af en ga niet af zitten wachten

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:57

Ik heb mijn vriendjes leren kennen via: tinder, Instagram, studie en het blijvertje waar ik gek op ben via ons werk. Geen bijbaantje maar echt kantoorbaan…. Ik denk dat onze generatie wij zijn even oud zie ik. wij morgen het vooral van social media, datingapps al zijn er veel “rotte appels” op datingapps of via ons werk/studie moeten hebben uitgaan kan maar dat is meer iets van vroeger heb ik het idee hahaha

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:59

Via stage. Hij werkte bij een bedrijf waar ik met mijn stage bedrijf kwam. Hij zocht contact via Facebook. Contact werd meer, hij reed een rondje in de buurt op een zondag, dus moest hij maar komen koffie drinken van mij ouders. En van het een kwam de het ander oftewel vrij vlot een relatie en ondertussen zijn we 9 jaar verder wonen we samen en hebben we twee kinderen <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:01

chanicha schreef:
Mijn man via mijn vriendin leren kennen tijdens het uitgaan in Cartouch in Utrecht, we waren altijd met een groepje en daar was mijn nu man ook bij.
Ik was 17 toen we verkering kregen, nu 45 jaar bij elkaar :j

Edit, toen had je geen datingsites, alleen advertenties in de krant :')

Wat leuk. Mijn moeder ging vroeger ook altijd naar Cartouch en naar de Dietsche. Zo ontmoette je inderdaad een potentiële partner in die tijd.

Tegenwoordig is het toch veel meer online. Netwerk van bekende van bekenden via Snapchat enzo. En datingsites. Maar ik houd totaal niet van datingsites. Daar voel ik me totaal niet goed bij dus eens maar nooit meer. Verder is de spoeling heel dun, maar goed ik ben ook niet op zoek dus dat maakt het alweer anders.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:09

Ik heb mijn partner in 2004 leren kennen, in de disco :D
Was mijn 16e verjaardag en toendertijd was online dating voor de oudere garde via de pc.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:13

Hier iets andere situatie, maar wel hetzelfde gevoel momenteel.
Mijn ex leerde ik overigens kennen via het werk.

Tja.. waar kom je ze tegen?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:29

Tinder :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 22:57

Dankjewel voor de vele reacties!

Speeddaten lijkt mij op zich ook wel leuk, goed idee :D

Gewoon spontaan iemand tegenkomen is nog altijd het leukste, maar als uitgaan, school en werk geen opties zijn ga ik nog lang mogen wachten vrees ik...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:01

Via bokt.

Ik vond een cap bij het bos, plaatste een oproep op bokt en de eigenaar bleek een leuke man!!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:16

Ik heb mijn voorgaande en huidige vriend via (huis)feestjes en samenkomen met vrienden en vrienden van ontmoet. Dus toch ook op de sociale gelegenheden en via via. Ik heb, behalve bij mijn huidige vriend, ook nooit het lef gehad om op iemand af te stappen. Ik keek gewoon vaak genoeg naar iemand tot ze op mij afstapte :') . Toen ik mijn vriend ontmoette had ik al wat cocktails achterover en stapte ik wel direct op hem af.

Zelf heb ik nooit op datingsites of apps gezeten, maar van vriendinnen hoor ik goede verhalen over Bumble :)

Ik snap dat je het liefst iemand tegen het lijf loopt, maar dat gebeurt toch meer in je directe omgeving dan gewoon op straat. Dus als daar weinig ongevangen visjes zijn, is online denk ik wel een goede ingang.

Arabesk schreef:
Via bokt.

Ik vond een cap bij het bos, plaatste een oproep op bokt en de eigenaar bleek een leuke man!!

Fantastisch!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:21

Ik ga ook nooit uit dus snap hoe lastig het dan kan zijn haha. Van een vriendin weet ik dat ze een leuke jongen in de sportschool regelmatig tegenkomt. Dus misschien via een sport(vereniging) nog een optie? En op vakantie werd ze regelmatig op straat aangesproken :') Was laatst ook nog een hele aardige gozer dus er zitten ook goeie tussen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:38

Hier ook ontzettend veel moeite met iemand tegen komen.
Ik heb op mijn 17e een relatie van 2 jaartjes gehad met iemand van de middelbare school waar we toen op zaten.
Sinds m’n 19e single en ben nu 24. In de afgelopen 5 jaar 2x iemand tegen gekomen waar ik kort mee gedate heb/contact dat meer dan vriendschappelijk was.
Een daarvan ontmoet in de sportschool (jawel dat was de personal trainer van m’n moeder :') )
En de andere op een wintersport vakantie waar ik in m’n eentje was en bij een groepje daar aansluiting vond.
Maar beide geen relatie mee “gekregen”

Nu al zeker 2 jaar niemand tegen gekomen überhaupt. Of inderdaad een korte blik maar persoon blijkt bezet.
Online geprobeerd, maar ik ben er gewoon echt niet van, heb een hekel aan online chatten, bokt is echt de enige sociaal media die ik gebruik, maar de vrijblijvendheid om te reageren waarop je wil/vaak informatief en ook geen probleem als je een maand niet actief bent maakt het leuk.
Als iemand me elke dag gaat vragen hoe het gaat of over koetjes en kalfjes begint te praten hoef je geen antwoord te verwachten :')
Dat bedoel ik niet onaardig want het is goed bedoeld, maar op een of andere manier interesseert dat me gewoon niet ofzo, heb t wel eens geprobeerd maar dan verlies ik interesse en haak af. Ontmoet veel liever iemand persoonlijk en niet geforceerd.
Maar ja dat blijkt best lastig

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:45

Wij hebben elkaar leren kennen via Bokt :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:46

Gastdocent op school :o

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:47

Via een vriendengroep waar ik regelmatig wat mee ging doen, dan zat hij ook op verjaardagen enzo. Jarenlang gedacht dat hij een beetje saai was. Tot we met een andere vriendengroep allebei meegingen naar een festival en hij juist helemaal niet saai bleek te zijn _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:49

In de sauna. Ik was alleen en ging wat eten in het restaurant, toen mijn man en zijn beste vriend daar ook toevallig net aankwamen. Zijn vriend is mega sociaal en vroeg of ik alleen was en of ik zin had om bij hun aan te schuiven. Zo gezegd zo gedaan.

5 minuten nadat we het dessert op hebben springt die vriend op, zegt dat hij naar een opgieting gaat (voor de niet sauna kenners, dan wordt de sauna even flink heter gemaakt met water op de kachel dat flink rond gewaaid wordt met een handdoek). Dat vonden wij een slecht plan en zijn later maar samen een sauna in gegaan. De rest van de avond samen opgetrokken en de rest is history zeggen ze dan ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 00:23

Mijn man was de stagebegeleider van 2 klasgenoten van mij.
1 van die klasgenoten wilde een vriendin van mij aan hem koppelen, dus wij als vriendengroep moesten hem natuurlijk eerst checken.
Die vriendin en hij hadden eigenlijk niks samen, geen vlinders, geen klik, niks...
Hoewel ik ook niet meteen vlinders had, hadden wij wel meteen een klik...
Een avondje stappen, flink wat avondjes chatten en een vakantie later en de spreekwoordelijke vonk was wel overgeslagen.
Hoewel wij alle 2 nog behoorlijk wat bezwaren hadden, uiteindelijk besloten om het toch maar te gaan proberen...
En nu 10 jaar later, waarvan 1 jaar en 2 maanden getrouwd, zijn we het nog steeds aan het proberen :)) <3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 00:28

Ik ben misschien de laatste die hierop moet reageren: ik ben twee keer zo oud als TS en ik heb zelf de grootste moeite met het vinden van relaties. Niettemin ben ik na x jaar wel veel verder met de vraag waarom ik alleen ben, en wat ik eraan zou kunnen doen. (De laatste stap hoop ik dan spoedig te zetten.)

Als uitgaan je niet zo ligt, moet je het niet heel fanatiek gaan doen. Je zult je namelijk helemaal niet senang voelen en dat maakt je minder aantrekkelijk. Ja, misschien dat foute types die willen scoren op je af komen, maar meestal niet de jongen die jij wilt. Zelfde geldt voor de sauna: als je niet graag in je nakie zit, wordt je daar niet gelukkig van.

Je moet dus iets zoeken wat je wél ligt. Een nieuwe hobby inderdaad, of vrijwilligerswerk. Allemaal hierboven gezegd. Heel belangrijk: reden nummer één om dat te doen moet altijd die hobby zelf zijn, niet het vinden van een partner. Jij moet je ding gaan doen, dan kun je stralen en dat trekt mensen aan. Dan gaan mensen naar je lachen, willen mensen met je praten en heb je zo een klik - eerst vriendschappelijk, daarna misschien ook méér.

Datingsites zou ik om meerdere redenen vermijden. Dat zijn markten die draaien om uiterlijk en andere oppervlakkigheden. De populaire mensen zijn zo weg, de rest doet zich vaak mooier, interessanter of cooler voor dan h/zij is. Als vrouw heb je wel een ruimere keus dan als man, dat is zeker. O ja, en natuurlijk vinden sommige mensen daar wel hun droompartner - alles kan.

En trouwens: je hebt uitgaan en uitgaan. Je kunt bij een studentenvereniging gaan (mocht je in België studeren: een studentenclub), dat is een besloten omgeving met mensen die je leert kennen. Die heb je in soorten en maten, ze zijn echt niet allemaal zoals het corps waar je zo vaak rottigheid van hoort. Mocht je in Utrecht studeren: pb me gerust, ik ben ervaringsdeskundige op dit gebied (ook al is mijn ervaring een beetje verouderd...). Ik heb de meest verlegen, geïsoleerde en onervaren mensen daar de liefde van hun leven zien vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:44

musiqolog schreef:
Datingsites zou ik om meerdere redenen vermijden. Dat zijn markten die draaien om uiterlijk en andere oppervlakkigheden. De populaire mensen zijn zo weg, de rest doet zich vaak mooier, interessanter of cooler voor dan h/zij is. Als vrouw heb je wel een ruimere keus dan als man, dat is zeker. O ja, en natuurlijk vinden sommige mensen daar wel hun droompartner - alles kan.

Dat geldt zeker niet voor alle dating sites.
Ik vond het juist fijn dat het uiterlijk veel minder belangrijk is bij zo’n dating site. Je vult een profiel in over wie je bent en wat je leuk vindt, zet er een kleine foto bij van veraf, en je zoekt dus vooral mensen uit op hun innerlijk en minder op hun uiterlijk.. Je mailt/chat met mensen zonder ze gezien te hebben, dus je leert ze beter kennen zonder meteen op het uiterlijk te vallen of juist af te knappen.
De profielfoto van mijn vriend was niet erg bijzonder.. maar zijn mails waren heel lief en eerlijk.. en in het echt zag ie er nog beter uit ook :)) Het is zeker niet zo dat iedereen zich op een dating site beter voor doet dan ze zijn. Daarmee houd je alleen jezelf voor de gek.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:53

Uiteindelijk zitten er ook op datingsites en apps mensen zoals jij die wel op zoek zijn naar iets leuks en die oprecht zijn. :) maar klopt, er zitten ook veel bijzondere types.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:15

Ik heb mijn man leren kennen via Happ'n. Online gechat vind ik maar saai dus na een hallo meteen voorgesteld koffie te gaan drinken samen. 1 week later was hij bij me ingetrokken. :D

Denk dat Tinder en dergelijke prima kan, zou alleen het chatten gedeelte zo kort mogelijk houden. Je moet weten of je irl de klik hebt.