Wonen in of rond Zwolle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Wonen in of rond Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:27

Je zult in regio Zwolle ook niet zomaar een huis vinden, ook hier zijn huizen gewild en zijn er dus veel gegadigden. Je moet een beetje geluk hebben.

Genoeg leuke dorpen rondom Zwolle. Ik zou idd ook wegblijven uit Genemuiden / Staphorst of andere bible belt regio's, daar kom je toch moeilijker tussen als buitenstaander.

Meppel is een leuk stadje, niet zo groot en genoeg voorzieningen. Prima wonen ook voor mensen van buitenaf. De dorpen om Meppel heen zijn ook leuk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:09

Wezep heeft niet echt een goede naam

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:12

Vergeet kampen niet

Wij hebben ons drie jaar geleden ingeschreven en hadden binnen een jaar een nieuwbouwwoning. We wonen 10 minuten van de Veluwe en 20 minuten van Zwolle. Verder heeft kampen alles, inclusief supermarkten die op zondag open zijn

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:15

Ik woon zelf in Raalte en is zeker ook een leuk dorp om te wonen waar regelmatig evenementen en dingen zijn en zeker geen bijbelbelt. Van wat ik gehoord heb (woon hier ook nog niet super lang) zijn de omliggende dorpen (Heino, Nijverdal, Luttenberg, etc) ook leuk wonen. Helaas ook hier maar weinig betaalbare huurhuizen te vinden. En vaak hebben ze ook erg hoge inkomenseisen. Ik kijk zelf ook nog steeds rond maar er is weinig te vinden vind ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:40

Amber_anne schreef:
Vergeet kampen niet

Wij hebben ons drie jaar geleden ingeschreven en hadden binnen een jaar een nieuwbouwwoning. We wonen 10 minuten van de Veluwe en 20 minuten van Zwolle. Verder heeft kampen alles, inclusief supermarkten die op zondag open zijn

Je woont in Kampen en 10 minuten van de Veluwe? In mijn beleving is dat wel iets verder weg.

Ik woon in gemeente Kampen en ga er denk ik nooit weg, maar mis hier wel natuur. Geen bos o.i.d. in de buurt waar je zo even heen fietst.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:43

Mjetterd schreef:
Amber_anne schreef:
Vergeet kampen niet

Je woont in Kampen en 10 minuten van de Veluwe? In mijn beleving is dat wel iets verder weg.

Ik woon in gemeente Kampen en ga er denk ik nooit weg, maar mis hier wel natuur. Geen bos o.i.d. in de buurt waar je zo even heen fietst.

10 minuten met de auto. Wij wonen aan de kant van de n50 en zijn dus in 10 minuten bij de veluwe bij Hattem

Op de fiets kun je vanaf de andere kant van kampen naar het dronterbos fietsen

Een elektrische fiets is hier wel aan te raden maar dat heb ik in deze hele omgeving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:17

Kampen, vreselijke tijd gehad haha. Maar dat lag aan de buurt en situatie. Dalfsen is duur maar wel prachtig. Zeker goede tip. Meer naar wythmen ook zeker de moeite waard.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:21

Amber_anne schreef:
Mjetterd schreef:
Amber_anne schreef:
Vergeet kampen niet

10 minuten met de auto. Wij wonen aan de kant van de n50 en zijn dus in 10 minuten bij de veluwe bij Hattem

Op de fiets kun je vanaf de andere kant van kampen naar het dronterbos fietsen

Een elektrische fiets is hier wel aan te raden maar dat heb ik in deze hele omgeving

Ah ja, als je direct de N50 op kan dan ben je er inderdaad redelijk snel.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:55

Nieuwleusen is wat mij betreft ook een aanrader. Voor als je van lekker rustig houdt. Je bent met 20 minuten in Zwolle of Meppel en je zit ook zo op de snelweg. Wat betreft de 'biblebelt', daar heb ik hier geen last van. Natuurlijk woon je er zowat naast maar ik ervaar er absoluut geen hinder van. Ik vind de mensen hier vriendelijk, men groet je hier nog regelmatig op straat bijvoorbeeld. Ik kom hier niet vandaan, maar ook daar ondervind ik geen hinder van. Ik heb nooit het gevoel 'import' te zijn.
In Zwolle wonen vond ik ook fijn, maar dan moet je wel van meer drukte houden dan in een dorp.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:06

Ik heb de baan dus moet nu echt op zoek. Ik zal voor de baan ook regelmatig verder richting het noorden moeten reizen (met openbaar vervoer), dus een snelle verbinding met Zwolle is wel essentieel.. zoek nu dus ook gewoon in Zwolle maar lijkt nog best lastig!

Als mensen nog concrete tips hebben hoor ik het graag

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:15

Nieuwleusen is prima wonen hoor! Is echt niet zo christelijk als staphorst/Rouveen.
Zie nog wel regelmatig een huurwoning voorbij komen.
Informeer eens bij Spans Makelaar in Nieuwleusen.

Ik ben zelf een Zwollenaar die 15 jaar geleden naar Balkbrug(iets voorbij Nieuwleusen) is verhuisd.
Bevalt ons prima an de Balk :+

Binnen de 30 minuten in Zwolle met de auto

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:18

midori schreef:
Ik heb de baan dus moet nu echt op zoek. Ik zal voor de baan ook regelmatig verder richting het noorden moeten reizen (met openbaar vervoer), dus een snelle verbinding met Zwolle is wel essentieel.. zoek nu dus ook gewoon in Zwolle maar lijkt nog best lastig!

Richt je dan ook eens op Dedemsvaart of doe eens gek Hoogeveen, beide plaatsen hebben goed verbindingen en zijn een stuk goedkoper dan Zwolle

Ook goede verbinding als je naar het Noorden moet

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:24

Ik denk dat 30min met openbaar vervoer van Zwolle echt de max is, want als ik verder naar het noorden (Groningen/Friesland/drente) moet ben ik dan wel echt lang op weg. Ik heb dus geen auto en ben ook niet van plan die aan te schaffen. Het bedrijf Support ook vooral openbaar vervoer

Hoogeveen is wel een goede aangezien ik vanaf daar wel ook goed naar Groningen kan reizen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:25

Als je ook naar het noorden moet dan zou ik zeker naar Meppel kijken, en misschien naar Steenwijk, maar op dit moment lijkt er vooral in Heerenveen wel wat beschikbaar. Dat is wat verder weg maar toch nog maar 38 minuten met de trein naar Zwolle (elk half uur), en je zit al in het noorden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:25

Gefeliciteerd!

Als je richting het Noorden moet reizen, dan zou ik naar Meppel kijken! Met trein en auto snel bij Zwolle en super leuke stad. En vanaf Meppel kan je richting Groningen en Leeuwarden ook met de trein.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:32

Meppel zat ik ook al naar te kijken inderdaad! Heerenveen zal ik op het lijstje zetten.

Welke websites kijken jullie op? Er zijn zo veel verschillende als ik google en je moet voor elke een (betaald) account aanmaken..

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:47

En Steenwijk dan? Ook ongeveer 30 min met de trein naar Zwolle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 22:17

midori schreef:

Ik heb je een PB gestuurd, geen idee of het wat voor je is, maar ik zag van de week een bericht over een woning in de buurt die te huur komt. :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:53

Je kan dan ook kijken naar heino (10 min), raalte (15 min) of nijverdal (20/25 min) en eventueel ook deventer (25 min).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:39

Ik woon in Hellendoorn, qua afstand naar station Nijverdal 2 km ongeveer, maar hier in de gemeente zijn de huurwoningen zeer schaars en zeer moeilijk verkrijgbaar.
Als je niet al jaren ingeschreven staat of een netwerk hebt kan je het eigenlijk hier wel vergeten.

Raalte of Heino is qua verbinding heel goed te doen met de trein (en Blauwnet, minder gedoe dan NS haha). Geen idee hoe het daar qua woningen gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:45

midori schreef:
Welke websites kijken jullie op? Er zijn zo veel verschillende als ik google en je moet voor elke een (betaald) account aanmaken..

https://www.pararius.nl/ kun je bekijken zonder account en heeft volgens mij wel een breed aanbod.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:43

Voor een huurwoning in Drenthe kan je je inschrijven op thuiskompas.nl daar bieden alle woningbouwverenigingen hun woningen aan en hoef je maar 1 keer inschrijfkosten te betalen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:08

Ik weet niet of je afhankelijk bent van sociale huur? De wachtlijst in Meppel staat op 12 jaar momenteel.
Je zou Boelens Jorritsma of Van Dorsten makelaars voor particulier kunnen proberen. Wie weet Roozeboom ook wel, die is nog vrij nieuw.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:29

Sociale huur kun je sowieso wel vergeten op korte termijn.

Hoogeveen zou ik niet perse bovenaan je lijstje zetten, je kunt echt veel beter in Meppel wonen. Vanaf daar ook nog eens perfecte verbinding naar Leeuwarden, Groningen, Zwolle en de randstad. Ik zie op fb wel eens wat voorbij komen in Meppel.

Van Dorsten makelaars in Meppel had een huis te huren staan, wel vrije sector met bijbehorende prijs, maar wie weet is t wat. https://www.funda.nl/huur/meppel/appart ... inde-13-a/

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:31

inderdaad, mocht je wel voor Hoogeveen kiezen, kijk dan wel goed in welke wijk etc.