Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rex_Rolfo schreef:Ik vind het vooral eng als je achter dat soort mensen zit. Je kunt dan geen kant op.Als mensen gewoon fatsoenlijk de loud pedal intrappen is invoegen vaak een stuk makkelijker. Maar ja, dan heb je weer iemand die hooguit half gas geeft en bij 2000 toeren opschakelt, die is bij het einde van de invoegstrook nog niet op snelheid :-(
Kookaburra schreef:Ik denk dat iedereen wel op de hoogte is van de regels.Rijbewijsloos hier, maar wel al iets teveel uurtjes in de lesauto gezeten.
Invoegen is een bijzondere manouvre. Dus heeft geen voorrang.
Als er ruimte is schuif ik door naar links. Immers rijd ik al 100, en komt de andere mobilist wellicht met 80 de weg op.
Als het druk is, dan is het altijd even inschatten wat handig is.
Flying_Angel schreef:Hoi allemaal,
Regelmatig rijd ik of mijn vriend op de snelweg. Veel auto’s die willen invoegen nemen of eisen de voorrang en knallen hem er zo voor, zodat wij regelmatig vol in de ankers moeten. Vandaag ook weer en dan een middelvinger krijgen van de invoegende bestuurder.
Schuiven jullie opzij voor invoegend verkeer?
Barbet schreef:Ik vind het zelfs asociaal als je wilt invoegen op de snelweg en iemand blijft stug op de rechterbaan rijden.
Het is natuurlijk anders als de linkerbaan vol is en iemand geen baan opzij kan.
Maar dan kan je alsnog ruimte maken door of wat meer tempo maken of even iets langzamer.
Sunnda schreef:Het zijn altijd dezelfde types die irritant rechts blijven hangen en nergens in meedenken.
Ik mopper eerst en dan passeer ik ze en kijk naar binnen en dan worden al je vooroordelen weer bevestigd en moet ik er al weer om lachen.
Verkeersinzicht is niet iedereen gegeven.
Sunnda schreef:Het zijn altijd dezelfde types die irritant rechts blijven hangen en nergens in meedenken.
Ik mopper eerst en dan passeer ik ze en kijk naar binnen en dan worden al je vooroordelen weer bevestigd en moet ik er al weer om lachen.
mvdende schreef:Dat hoort de invoeger te doen...
Ik ben zo iemand die gewoon stug door blijft rijden op rechts, zeker als het rustiger is en er voldoende ruimte is om achter mij in te voegen. Dan laat de in voeger maar even gas los.
Ik
Evi84 schreef:Ik heb neen geantwoord: als het rustig is en ik kan opschuiven: geen probleem, maar als het druk is en ik kan niet opschuiven heeft een invoeger geen voorrang en fa ik ook geen gevaarlijke manoevres uithalen.
Rex_Rolfo schreef:Als mensen gewoon fatsoenlijk de loud pedal intrappen is invoegen vaak een stuk makkelijker. Maar ja, dan heb je weer iemand die hooguit half gas geeft en bij 2000 toeren opschakelt, die is bij het einde van de invoegstrook nog niet op snelheid :-(