Onterechte incasso/herinnering

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:09

Ik zou zowel het bedrijf waar de bloemen zijn besteld als AfterPay aanschrijven. Dat bedrijf heeft tenslotte de opdracht aangenomen.
Wat een enorm vervelende situatie. Dat er zulke idioten bestaan 8)7.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 10:20

Kinke schreef:
hoe is die 4de herinnering dan binnengekomen? via de post?
(4 herinneringen zijn sowieso wel bijzonder, je zou verwachten dat bij een groot bedrijf als Afterpay de officiële route mbt invordering gevolgd wordt)

Via de post inderdaad :j

AnnedB schreef:
Zo ik zou daar niet meer lekker wonen als iemand mij alvast een rouwboeket zou sturen.
Misschien ook overwegen om aangifte te doen?

Je hoeft het boeket niet per se als rouwboeket te zien, maar is wel een mogelijkheid op de betreffende site. Persoonlijk vind ik het een rouwboeket. Maar gelukkig maak je mijn zwager de pis niet zo snel lauw als het om dat soort geintjes gaat.

Aangifte is inderdaad nog iets wat we beraden, maar daar praat ik wel met ze over als ze weer terug zijn van vakantie :)

Earth

Re: Onterechte incasso/herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:30

Ik hen zoiets ook gehad, maar dan met een abonnement die op ons adres afgesloten was met een hele andere naam bij X4all. Ik kreeg steeds aanmaningen, keer de brief terug gezonden naar het bedrijf maar het bleef komen. Toen ging ik toch maar eens bellen met het bedrijf en de situatie uitgelegd. Ze zouden het abonnement stop zetten en de betaling seponeren. Al bleek in de tussentijd al een deurwaarders bureau ingeschakeld. Dus kreeg ik daar weer brieven van. Dus hen ook maar even gebeld en die namen dat allemaal goed op. Daarna was het gewoon geregeld.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:33

Ooh een soortgelijks hebben wij ook wel eens gehad. Alleen kregen wij alleen de factuur en de aankopen zijn bij een DHL-punt opgehaald aan de overkant van de rivier opgehaald.

Dat waren alleen twee herenjassen van 250 euro per stuk := Mijn vader is de enige man en no way dat die zulke dure jassen zou kopen. We dachten eerst dat het phishing was, maar de factuur bleek echt. Die is uiteindelijk kwijtgescholden door de webshop :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:43

AfterPay account moet aan een email adres etc gekoppeld zijn, dit wordt geverifieerd met een code via mail of mobiel geloof ik
Dus dit kan niet op naam van je schoonzus staan lijkt me

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:05

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 23:55

Lange, lange dag :Y)

Vanochtend kreeg ik een PB'tje van een Bokker die vanuit haar werk bekend was met incassoprocedures, zij adviseerde een aantal zaken, waarbij op 1 stond: Bellen met Afterpay om de factuur op on hold te zetten.

Mijn zusje heeft dit vanaf haar vakantieadres gedaan, Afterpay heeft meteen een melding van fraude gedaan (ik denk in hun systeem) en de factuur geannuleerd. Ze krijgen hiervan een bevestiging per mail.

De vraag is nu alleen nog even: Aangifte doen van ID-fraude of niet? Met name om een dossier op te bouwen. Er zijn twee verdenkingen namelijk, waar ik verder niet te veel op in wil gaan want zulke personen verdienen geen podium :+ Maar daar ga ik met ze over in gesprek na hun vakantie. Ik laat ze nu eerst lekker zorgeloos genieten :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 00:07

Fijn dat een bokker jullie heeft kunnen helpen.
Mooi toch, zo'n forum. +:)+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:46

Nuttig zo,n forum.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:00

Fijn dat het goed af lijkt te lopen! *\o/*