Luchtreiniger voor in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 09:57

Eleeke schreef:
Hier ook twee. verises van Philips in huis. Lelijk ding, maar werkt onzettend goed

Gebruik je ze voor allergie of geurtjes of .... ?
En hebben die van philips ook hepa filter en actieve koolstof ?
edit : bij de 800 serie van philips zie ik niets staan over actieve koolstof filter... Dit filter is nm geschikt voor geurtjes begrijp ik.

edit 2 : hier alle philips zuiveraars, waarbij netjes staat welke filter(s) ze bevatten : https://www.philips.nl/c-m-ho/luchtzuiv ... URIFIER_SU

kiwiwitje

Re: Luchtreiniger voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:29

Die ik gedeeld had heeft hepa en actieve kool filter.

Eleeke

Re: Luchtreiniger voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:50

Excuus voor de late reactie. philips 2000 serie hier. Die heeft ook de allergie modus. Die staat in de woonkamer/ keuken.

En de 800 staat bij mijn zoon op de kamer. Daarvan zeggen ze ook dat die allergenen en virussen verwijdert.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 09:58

Eleeke schreef:
Excuus voor de late reactie. philips 2000 serie hier. Die heeft ook de allergie modus. Die staat in de woonkamer/ keuken.

En de 800 staat bij mijn zoon op de kamer. Daarvan zeggen ze ook dat die allergenen en virussen verwijdert.

ja klopt, volgens mij werkt het hepa filter tegen fijnstof, virussen, bacterieen etc. En het actieve koolstof filter tegen geurtjes.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:39

Maris schreef:
Nico12 schreef:
de CA-510Pro en is echt top.

Kosten € 449,- Levensduur filterset 1 jaar € 79,- Als goedkoper alternatief kan ik alleen bedenken een uv lamp in airco/ warmtepomp monteren maar die moet minimaal op ventileren staan.

Hmm er zijn wel veel goedkopere luchtreinigers hoor. Ik heb er eentje gezien voor 90 euro (Silvergear ) en eentje voor 120 euro ( Rolfstone ). Beide met hepafilter. Rolfstone ook met actieve koolstof-filter, van de silvergear weet ik dat niet.

Goedkopere alternatieven: inderdaad maar voldoen bij ons niet. Wij zijn steeds duurder type gebruiken, CA-510 is onze derde. Minder geluid, meer capaciteit, goede deeltjesteller,extra uv lampen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:53

Ik ben mij aan het orienteren op een luchtfilter. Voornamelijk voor onze hond met huisstofmijt allergie. Zou je er in dit geval 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer (ze slapen bij mij) moeten zetten? Hij heeft in de woonkamer minder last dan in de slaapkamer.

Ik zag er nu 1 van Dyson welke ook kan verwarmen en koelen. Echter wel 649 euro. Iemand daar al ervaring mee?
Andere aanraders?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:07

Ik had gekeken voor een Dyson, voor dat budget heb ik er nu twee, een Winix in de keuken, werkt prima, en een Clean Air Optima die tevens als ontvochtiger werkt in de woonkamer.

De Winix heeft geen app, maar geloof me, je merkt het als die begint te werken, staat hier op de automatische stand, en als je kookt, of er steekt iemand een sigaret op, dan springt ie meteen aan.

Over beiden heel tevreden, heb een huisstofmijtallergie, niet handig met 5 honden in huis.
Om te luchtkwalteit te meten zijn er ook aparte meters te koop.

Ik moest gisteren een stoffen stoel uit de woonkamer schoonmaken, dat heeft normaal gezien een paar dagen nodig om te drogen, nu de Clean Air Optima op de "wasdroogstand" ernaast gezet, die stoel was binnen een paar uur droog tot onze verbazing, heeft welliswaar niks te maken met de luchtreiniging ansich, maar een aangenaam pluspunt.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:42

N_B_N schreef:
Ik ben mij aan het orienteren op een luchtfilter. Voornamelijk voor onze hond met huisstofmijt allergie. Zou je er in dit geval 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer (ze slapen bij mij) moeten zetten? Hij heeft in de woonkamer minder last dan in de slaapkamer.

Ik zag er nu 1 van Dyson welke ook kan verwarmen en koelen. Echter wel 649 euro. Iemand daar al ervaring mee?
Andere aanraders?

Wij hebben een Pro Air Tech ZX9000. Bevalt goed!