Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gnome schreef:_Karlijn schreef:Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.
Maar dit is dan in de basis toch ook meer dan 1000? Er wordt niet gevraagd naar wat er dan vervolgens weer af gaat aan wat dan ook.
purny schreef:karuna schreef:Purny vandaar ook anoniem invullen. Niemand weet wie wat invuld. Ik ben er zelf open
Maar wat heeft het voor jou als waarde wat iemand verdiend? Waarom ben je daar zo benieuwd naar?
Mensen zullen het toch wel een beetje toelichten en je gaat geheid scheve gezichten krijgen.
_Karlijn schreef:Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.
MyWishMax schreef:_Karlijn schreef:Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.
Maar dan zit je netto inkomen toch boven de 1000 euro? Dat is het inkomen na belasting wat je krijgt. Wat jij aan het cak betaalt betaalt een ander aan bijvoorbeeld huur, gas, water en licht. Dat zijn vaste lasten, dus inkomen ligt hoger. Alleen is het nadeel dat het percentage vaste lasten zo hoog ligt van wat je binnenkrijgt als je zo laag zit.
Dat is gewoon ruk.
Ik heb dus de 1000 - 1500 euro optie ingevuld. Bijstand dus 1046 als het goed is. Wat ik overhoud na alle vaste lasten is 200 euro geloof ik. Voor boodschappen, benzine en alle extra kosten.
karuna schreef:Vanwege een aantal topics over rondkomen en ik soms bedragen zie van bv verbouwingen start ik deze pol omdat ik nu benieuwd ben geraakt waar gemiddeld bokt op uitkomt kwa inkomen. Ik ga ervan uit dat hij anoniem wordt ingevuld eigenlijk. Tenzij je het wel wilt melden natuurlijk.
_Karlijn schreef:Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.
Edit: want wat ik spaar lever ik toch weer in aan belasting, GBLT etc. Een keer naar de kapper kan niet bijvoorbeeld.
Captain schreef:Wat een gejank, als je dit niet in wil vullen doe je het toch niet?
Edit: want wat ik spaar lever ik toch weer in aan belasting, GBLT etc. Een keer naar de kapper kan niet bijvoorbeeld.
leeslampje schreef:Jouw vraag is prima met data van het CBS te beantwoorden. Dat gaat wel over het besteedbaar inkomen en niet het netto inkomen, en inkomen per jaar en niet per maand. Maar soit: geeft wel een beeld. Je kunt bij huishoudsamenstelling ook nog doorklikken en filteren om verschillen in inkomen per huishoudtype te zien.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... sverdeling
[***] schreef:leeslampje schreef:Jouw vraag is prima met data van het CBS te beantwoorden. Dat gaat wel over het besteedbaar inkomen en niet het netto inkomen, en inkomen per jaar en niet per maand. Maar soit: geeft wel een beeld. Je kunt bij huishoudsamenstelling ook nog doorklikken en filteren om verschillen in inkomen per huishoudtype te zien.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... sverdeling
Ik kan me wel voorstellen dat op een paardenforum gemiddeld gezien wat hogere inkomsten voorbij komen. Niet iedereen hier zal een eigen paard hebben, maar ik ken veel mensen met eigen paarden die per paard €400 tot €600 uitgeven per maand. Ik weet ook dat er mensen zijn die veel minder uitgeven aan hun paarden, maar gemiddeld gezien is het best een dure hobby.
_San87_ schreef:Wij zitten op bijna 4000 per maand, beide werken we parttime. En dat is excl. reiskostenvergoeding, vakantiegeld en 13e maand van m'n vriend.
Maaaarije schreef:_San87_ schreef:Wij zitten op bijna 4000 per maand, beide werken we parttime. En dat is excl. reiskostenvergoeding, vakantiegeld en 13e maand van m'n vriend.
Ik heb hem ook op deze manier ingevuld, dus exclusief vakantie geld, bonussen en x % aandelen in bedrijf.. Uiteindelijk hebben we dat op jaar basis natuurlijk wel te besteden maar komt het niet maandelijks binnen.