Hoogte netto maandinkomen per huishouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandinkomen netto per huishouden

<1000
17 (1%)
1000-1500
62 (6%)
1500-2000
65 (6%)
2000-2500
156 (15%)
3000-3500
99 (9%)
3500-4000
90 (9%)
4000-5000
218 (21%)
5000-6000
146 (14%)
6000-7000
66 (6%)
7000-9000
38 (3%)
9000-11000
17 (1%)
11000-13000
4 (0%)
>13000
13 (1%)

Totaal aantal stemmen: 991

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:25

Jouw vraag is prima met data van het CBS te beantwoorden. Dat gaat wel over het besteedbaar inkomen en niet het netto inkomen, en inkomen per jaar en niet per maand. Maar soit: geeft wel een beeld. Je kunt bij huishoudsamenstelling ook nog doorklikken en filteren om verschillen in inkomen per huishoudtype te zien.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... sverdeling
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 02-08-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:25

Gnome schreef:
_Karlijn schreef:
Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.

Maar dit is dan in de basis toch ook meer dan 1000? Er wordt niet gevraagd naar wat er dan vervolgens weer af gaat aan wat dan ook.

Mijn maandinkomen is 450 euro netto, technisch gezien. Of ik had inderdaad optie 2 moeten invullen want ik zit 76 euro boven die 1000 ja.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:26

purny schreef:
karuna schreef:
Purny vandaar ook anoniem invullen. Niemand weet wie wat invuld. Ik ben er zelf open

Maar wat heeft het voor jou als waarde wat iemand verdiend? Waarom ben je daar zo benieuwd naar?
Mensen zullen het toch wel een beetje toelichten en je gaat geheid scheve gezichten krijgen.

Heb het vermoeden dat de aanleiding dit topic is;

[LZP] Hoeveel geven jullie per maand uit aan leven?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:28

Met welk doel wil je dit weten dan? :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:29

_Karlijn schreef:
Ik wil mijn <1000 best toelichten, zou niet weten waarom niet. Ik krijg een wajong plm 1070 euro, maar ik woon beschermd, dus ik betaal plm 620 euro aan het CAK. Boodschappengeld krijg ik van de instelling waar ik woon, maar van de overgebleven plm 450 euro moeten mijn verzekeringen, onvoorziene kosten (gaat er eens iets stuk), extraatjes (verjaardagscadeautjes/kleding) betaald worden. Dus sparen zit er niet in voor mij. Vind het echt een belachelijk bedrag dat ik aan het CAK moet afstaan.

Maar dan zit je netto inkomen toch boven de 1000 euro? Dat is het inkomen na belasting wat je krijgt. Wat jij aan het cak betaalt betaalt een ander aan bijvoorbeeld huur, gas, water en licht. Dat zijn vaste lasten, dus inkomen ligt hoger. Alleen is het nadeel dat het percentage vaste lasten zo hoog ligt van wat je binnenkrijgt als je zo laag zit.
Dat is gewoon ruk.

Ik heb dus de 1000 - 1500 euro optie ingevuld. Bijstand dus 1046 als het goed is. Wat ik overhoud na alle vaste lasten is 200 euro geloof ik. Voor boodschappen, benzine en alle extra kosten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:30

MyWishMax schreef:
_Karlijn schreef:

Maar dan zit je netto inkomen toch boven de 1000 euro? Dat is het inkomen na belasting wat je krijgt. Wat jij aan het cak betaalt betaalt een ander aan bijvoorbeeld huur, gas, water en licht. Dat zijn vaste lasten, dus inkomen ligt hoger. Alleen is het nadeel dat het percentage vaste lasten zo hoog ligt van wat je binnenkrijgt als je zo laag zit.
Dat is gewoon ruk.

Ik heb dus de 1000 - 1500 euro optie ingevuld. Bijstand dus 1046 als het goed is. Wat ik overhoud na alle vaste lasten is 200 euro geloof ik. Voor boodschappen, benzine en alle extra kosten.

Idd wat MyWishMax zegt. Je netto inkomen is wat op je bankrekening bijgeschreven wordt. Dat er daarna van alles af moet/gaat waardoor er minder overblijft is logisch. Maar je netto inkomen is boven 1000 :j

Jester_

Re: Hoogte netto maandinkomen per huishouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:31

Je mist ook 2500 tot 3000

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:33

purny schreef:
Ik mis de optie gaat je geen tiet aan. Dit is toch gewoon privé?

Je bent niet verplicht om de poll in te vullen hè? ;-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:37

Wat een gejank, als je dit niet in wil vullen doe je het toch niet? :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:38

karuna schreef:
Vanwege een aantal topics over rondkomen en ik soms bedragen zie van bv verbouwingen start ik deze pol omdat ik nu benieuwd ben geraakt waar gemiddeld bokt op uitkomt kwa inkomen. Ik ga ervan uit dat hij anoniem wordt ingevuld eigenlijk. Tenzij je het wel wilt melden natuurlijk.

Nog even wat, naar aanleiding van je openingspost.

Niet alles wat mensen uitgeven, hebben ze ook op de bank staan. Je noemt een verbouwing, mooi voorbeeld: verbouwingen kunnen bijv. uit de overwaarde van een huis gefinancierd worden door de hypotheek op te hogen. Uiteindelijk betaal je de hele verbouwing wel, maar het is nogal een verschil of je (ik noem maar wat) 50.000 in één keer van je bankrekening moet aftikken of dat je het bij je hypotheek kan meenemen waar je tientallen jaren over de maandelijkse aflossing doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:40

_Karlijn schreef:

Edit: want wat ik spaar lever ik toch weer in aan belasting, GBLT etc. Een keer naar de kapper kan niet bijvoorbeeld.

Je woont beschermd zeg je. Dan wordt van dat geld wat naar het cak gaat dingen betaald zoals salaris van het personeel en andere zaken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:41

purny schreef:
Ik mis de optie gaat je geen tiet aan. Dit is toch gewoon privé?

Die optie is bij mij weggevallen. De poll zal wel stuk zijn (of incompleet aangemaakt).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:42

Captain schreef:
Wat een gejank, als je dit niet in wil vullen doe je het toch niet? :')

Ik heb het ook niet ingevuld. Want het gaat Karuna geen tiet aan wat ik netto op mijn rekening krijg. En die optie miste ik.
Bovendien snap ik niet waarom dit topic geopend is. Maar ik ben weg....
Laatst bijgewerkt door purny op 02-08-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:43

_Karlijn schreef:

Edit: want wat ik spaar lever ik toch weer in aan belasting, GBLT etc. Een keer naar de kapper kan niet bijvoorbeeld.

Als je zo’n laag inkomen hebt kan je toch wel vrijstelling krijgen voor bijv GBLT?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:44

leeslampje schreef:
Jouw vraag is prima met data van het CBS te beantwoorden. Dat gaat wel over het besteedbaar inkomen en niet het netto inkomen, en inkomen per jaar en niet per maand. Maar soit: geeft wel een beeld. Je kunt bij huishoudsamenstelling ook nog doorklikken en filteren om verschillen in inkomen per huishoudtype te zien.

Ik kan me wel voorstellen dat op een paardenforum gemiddeld gezien wat hogere inkomsten voorbij komen. Niet iedereen hier zal een eigen paard hebben, maar ik ken veel mensen met eigen paarden die per paard €400 tot €600 uitgeven per maand. Ik weet ook dat er mensen zijn die veel minder uitgeven aan hun paarden, maar gemiddeld gezien is het best een dure hobby.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:48

[***] schreef:
leeslampje schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat op een paardenforum gemiddeld gezien wat hogere inkomsten voorbij komen. Niet iedereen hier zal een eigen paard hebben, maar ik ken veel mensen met eigen paarden die per paard €400 tot €600 uitgeven per maand. Ik weet ook dat er mensen zijn die veel minder uitgeven aan hun paarden, maar gemiddeld gezien is het best een dure hobby.

Dat zou goed kunnen :j Nu heeft Karuna iig zicht op beiden: een Bokt-gemiddelde (de poll) en een Nederlands gemiddelde (CBS).

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:51

Maar voor de gene met (bijstands)uitkering, je krijgt dan 1000 van het UWV of gemeente maar je wordt toch aangevuld door toeslagen? Dat valt imo ook onder netto inkomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 17:52

Daar ben ik idd vooral benieuwd naar. De landelijke cijfers ken ik en hopelijk dadelijk ook een beetje beeld waar bokt zich verhoud tot het landelijke.

En invullen hoeft niet natuurlijk, anoniem en vrijwillig. Ik zie idd een stukje mis dat is nou jammer :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:54

Maar wat wil je er nou precies mee?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:58

Wij zitten op bijna 4000 per maand, beide werken we parttime :). En dat is excl. reiskostenvergoeding, vakantiegeld en 13e maand van m'n vriend.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:07

Mijn inkomen is enorm flexibel, er zijn maanden dat ik het met 500 euro moet redden en er zijn maanden dat ik 2000 netto kan verdienen. Ik werk ook pas te kort om echt te weten wat ik in een jaar verdien. Gelukkig heeft mijn vriend wel een vast inkomen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:17

_San87_ schreef:
Wij zitten op bijna 4000 per maand, beide werken we parttime :). En dat is excl. reiskostenvergoeding, vakantiegeld en 13e maand van m'n vriend.

Ik heb hem ook op deze manier ingevuld, dus exclusief vakantie geld, bonussen en x % aandelen in bedrijf.. Uiteindelijk hebben we dat op jaar basis natuurlijk wel te besteden maar komt het niet maandelijks binnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:19

Maaaarije schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb hem ook op deze manier ingevuld, dus exclusief vakantie geld, bonussen en x % aandelen in bedrijf.. Uiteindelijk hebben we dat op jaar basis natuurlijk wel te besteden maar komt het niet maandelijks binnen.

Oh, de aandelen heb ik er ook niet bij geteld. Dat is imo geen netto besteedbaar inkomen in ons geval.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:21

Mensen, zeik niet zo! Als je het niet wilt zeggen, dan reageer je niet en klik je op het kruisje. TS heeft al aangegeven dat ze later terug komt op het waarom van dit topic, dat hoeft toch niet tig keer herhaald te worden?!

Ik vind het een interessant topic. Mensen vinden altijd dat mijn man zo veel salaris krijgt, ze vergeten alleen dat in zijn maandsalaris ook vakantiegeld zit, ( krijgt hij elke maand ipv 1x per jaar) ATV dagen worden uitbetaald en ook bijzonder verlof zoals zijn trouwdag of bij overlijden van ouders kost het hem een vrije dag. Daarnaast werkt hij 36 uur en krijgt hij iets meer dan 3000 netto.

Ook denken mensen dat er meer binnenkomt bij ons dan bij henzelf.Dat is niet zo. Samen verdienen we net zoveel, of zelfs minder dan menig ander stel. Daarnaast zijn onze vaste lasten erg laag. Daarom kunnen we veel leuke dingen doen en flink sparen.

Ik zit nu op iets boven het minimum. Ik zat eronder. Hoe dan? Nou, ik had oude Wajong en werkte daarnaast. Mijn baas hoefde maar mij maar 70% uit te betalen en door mijn man zijn salaris kreeg ik geen toeslagen. Ik zat op bijna €1000 in de maand.

Nu een andere baan en nieuwe wajong. Dat scheelt een stuk!

Ik snap nooit waarom mensen geheimzinnig over geld moeten doen. Waar ben je bang voor? Als je het niet wilt vertellen, dan toch niet?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:22

Wij zitten op 6200 samen. Ex vakantiegeld, en 13e maand.

Ik werk 33 uur, vriendlief 40 uur. Hij werkt wel fulltime vanuit huis.