Geplaatst: 01-08-22 15:14
Nee,als je pech heb en je leven eindigde ellendig en mensonterend dan wil je rust en verdien je ook rust.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 01-08-22 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt
axel_1997
Geplaatst: 01-08-22 15:14
Alleen als er ook paarden zijn na de dood.
Shenavallie
Geplaatst: 01-08-22 15:15
DuoPenotti schreef:
Haha heerlijke opmerkingen. Ik geloof wel in leven na de dood en reïncarnatie, maar echt uitleggen kan ik mijn gevoel ook niet. In een God geloof ik dan weer niet. Maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Hier hetzelfde.
Gitana
Geplaatst: 01-08-22 15:21
Captain schreef:
Wil jij dat er leven is na de dood?
En waarom wel of waarom niet?
Ja dit zou ik wel willen! Nieteens zozeer om mijn eigen beleving na het sterven, maar meer omdat ik dat gewoon rete interessant zou vinden
Anoniem
Geplaatst: 01-08-22 15:30
Leven niet per se. Wat ik eigenlijk wel hoop is dat ik als 'geest' lekker kan rondspoken. Beetje iedereen in de gate houden enzo. Ben niet bang om dood te gaan maar het idee dat je dood gaat en dan gewoon niets vind ik ook weer niet leuk. Blijft lastig dit soort dingen, vooral omdat we geen ervaringen kunnen vragen.
NoGo
Geplaatst: 01-08-22 15:32
fokfanaat schreef:
tijd gaat me veel te snel, ik zou nog wel een keer overnieuw willen beginnen!
Dit en dan graag met alle opgedane kennis die ik nu bezit
och, ik zou ook nog wel heerlijk onbevangen willen zijn, en domme fouten maken.
JoT
Geplaatst: 01-08-22 15:43
Ja, maar dan op een 'What dreams may come' (film) manier, en dan zonder het hel-gebeuren. Dat je zelf kan bepalen hoe jouw stukje hemel eruit ziet, wie of wat je daar tegen wil komen en of en wanneer je een nieuw leven wil beginnen. Dat lijkt me best mooi.
sanowa
Geplaatst: 01-08-22 15:45
Ik hoop als een vlindertje ofzo terug te komen, of als mijn kat Jack, daar maken we altijd grapjes over omdat hij zo lui is altijd mega relaxt en van lekker eten houd, dus dan zeg ik later als ik dood ga wil ik zo.n leven als Jack
Maar ik vind het wel interessant of er daadwerkelijk leven is na de dood. Ik ben niet bang om dood te gaan. Maar wel heel nieuwsgierig wat hier na is of dat het dan op houd, maar dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen want waarom word je dan op deze aarde gezet?
Roodvos
Geplaatst: 01-08-22 15:46
Alleen als ik kan reïncarneren als mijn kat.
Ibbel
Geplaatst: 01-08-22 15:47
Ik zou vanuit het hiernamaals wel willen zien hoe het verder gaat met de wereld. En ik zou daarvandaan ook willen kunnen zien hoe alle andere levensvormen in het heelal het doen.
Voor degenen die hun geliefden willen terugzien: hoe denk je die te vinden tussen de tientallen miljarden 'geesten' die de wereld sinds het ontstaan van homo sapiens al heeft opgeleverd? Lijkt me een aardig klusje. Je hebt daar dan wel de eeuwigheid voor om ze te vinden, maar toch
djinnie
Geplaatst: 01-08-22 15:48
Ik mis mijn ouders nog iedere dag, dus ik hoop dat er wel leven na de dood is. Maar tegelijkertijd vind im het leven ook best zwaar, dus ergens vind ik het ook wel prima als dood dood is.
Nee alsjeblieft niet. Maar ik heb inderdaad wel, bij afscheid nemen, een soort van ideaalbeeld voor me. Dat ik weer herenigd wordt met mijn dierbare, mensen en huisdieren.
Maar verder leven of weer opnieuw beginnen? Nee dankjewel.
Anoniem
Geplaatst: 01-08-22 15:52
Ik vind 1 leven meer dan zat, het hoeft echt niet nog een keer. Ik hoef ook geen 90 te worden, heb nu al genoeg fysieke en mentale klachten.
Sintara
Geplaatst: 01-08-22 15:53
Een soort van hemel met alle dieren en mensen enzo waar ik om geef zou ik heel fijn vinden! Echt leven hoef ik niet zo nodig
Overigens geloof ik er niet in en denk ik dat dood dood is
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 01-08-22 15:53
Als er geen "leven" of meer, als er "niks" is na onze dood dan vind ik het leven vrij zinloos. Er van uit gaande dat ons leven betekenis heeft ter zelfbescherming denk ik dat er wel nog "iets" is na de dood. Of dat "iets" per definitie leven is zoals wij het nu kennen betwijfel ik. Maar dat er helemaal niets is na ons overlijden geloof ik niet.
Als iets niet kan voortkomen uit niets, dan kan iets ook niet eindigen in niets lijkt me.
Ik hoop het toch echt niet, had het al niet erg gevonden als ik uberhaupt niet geboren was. Kan me ook oprecht niet voorstellen waarom je deze oliebol nog een keer over zou willen doen?
Denk wel dat er misschien wat meer is, maar geloof absoluut niet in God of de hemel of hel. Misschien hadden de oude Egyptenaren gelijk, misschien reïncarneren we wel, misschien gaan we verder in een ander universum? Maar ergens zou er toch wel meer moeten zijn dan dit.
Blue_Eyes
Geplaatst: 01-08-22 16:41
Ik laat mij graag verrassen En daar bedoel ik mee: ja, ik hoop het wel, ik denk/geloof het ook wel. Ik ben christen, dus ik denk dat er een hemel is en ik hoop daar mensen en dieren terug te zien van wie ik houd/gehouden heb. Maar hoe dat er dan allemaal uit moet zien, daar heb ik geen voorstelling bij en dat lukt me ook niet. Ik denk wel dat het mooi wordt, ik kom er vanzelf achter Dat is overigens ook wel een reden om er niet te veel over na te denken/mee bezig te zijn. Ik maak me liever druk om wat er nu speelt, en daarna zien we weer.
moonsparkle
Geplaatst: 01-08-22 16:49
Ik denk dat ik niet heel erg oud wordt, vind dat ook prima hoop dat ik die tijd zonder teveel problemen door kom. Ik geloof niet dat er iets hierna is, maar wel zo bizar om te bedenken dat je gewoon niks meer denkt dat er niets is dat kan ik echt niet voorstellen maar ik denk wel dat dat zo is net als dat je niks weet van je babytijd.
Ik zou wel willen dat ik voor altijd met mijn man kan zijn dus het zou fijn zijn als we ergens in een paradijsje verder leven...maar ik geloof niet dat dat kan
akishino
Geplaatst: 01-08-22 16:50
Ik hoop dat er "iets" is na de dood, een vredig gevoel of "weerzien" met geliefden ofzo. Maar niet een volgend leven als in reïncarneren. Je zou maar in een vreselijke situatie geboren worden, nee dank je, daar pas ik voor.
Sunnda
Geplaatst: 01-08-22 16:52
Ja, zeker! Opnieuw jong zijn, genieten, gekke dingen doen..alles opnieuw ervaren..waarom niet?
fransje23
Geplaatst: 01-08-22 16:54
Je "geest/ziel" is energie en energie gaat nóóit verloren dus... Er moet nog iets hierna zijn, denk ik.
akishino
Geplaatst: 01-08-22 16:58
Sunnda schreef:
Ja, zeker! Opnieuw jong zijn, genieten, gekke dingen doen..alles opnieuw ervaren..waarom niet?
Omdat je misschien wel reïncarneerd in een vreselijke situatie
Silenna
Geplaatst: 01-08-22 17:02
Een soort hemel lijkt me wel relaxed, even mijn opa's en oma's weer zien bijvoorbeeld.
Maar absoluut niet als dat een soort "gedeelde locatie" is en ik daar ook collega's en dat soort onzin tegenkom die de hemel hebben gehaald zit ik echt totaaaal niet op te wachten. Laat me dan maar dood blijven, prima.