Buren hebben vermoedelijk op mijn erf een stukje tuin aangelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:33

Hi Germie,

Zijn dit dezelfde buren als van de hond? En is die schade al geregeld?

Anders zou dit idd een mooie aflevering van de Rijdende rechter kunnen worden. Maar dan wel Frank Visser, niet John Reid.

Verder zou ik contact met je rechtsbijstand opnemen, maar omdat je al in een zaak zit, weet ik niet of ze deze erbij pakken. Maar informeren kan altijd. Contact met Kadaster zelf kan idd ook, maar dan ben je veel geld kwijt en ik begrijp uit je andere topics dat je liever voor vakantie spaart dan het aan wat anders uitgeeft. Dus wie weer vergoed je verzekering alles?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 08:52

fohadie schreef:
Hi Germie,

Zijn dit dezelfde buren als van de hond? En is die schade al geregeld?

Anders zou dit idd een mooie aflevering van de Rijdende rechter kunnen worden. Maar dan wel Frank Visser, niet John Reid.

Verder zou ik contact met je rechtsbijstand opnemen, maar omdat je al in een zaak zit, weet ik niet of ze deze erbij pakken. Maar informeren kan altijd. Contact met Kadaster zelf kan idd ook, maar dan ben je veel geld kwijt en ik begrijp uit je andere topics dat je liever voor vakantie spaart dan het aan wat anders uitgeeft. Dus wie weer vergoed je verzekering alles?

Nee, dat zijn niet mijn buren en nee, de schade is ook nog niet geregeld en nee, mijn wond is ook nog steeds niet genezen. Dat is ook om gek van te worden. Mijn rechtsbijstand heeft ze aansprakelijk gesteld, dus zijn de eigenaren van de hond woest, maar ja, die beet is nog steeds niet dicht en ik loop daarvoor nog steeds bij de dokter, fysio en ziekenhuis zonder einddatum helaas. Maar dit gaat dus om andere mensen. Die hondeneigenaren dachten het af te kunnen doen met de dagwaarde van mijn kleding en de apotheek kosten op de eerste avond. Maar ik ben dus al meer dan mijn eigen risico kwijt, betaal de fysio nu zelf, enz. Vanmiddag heb ik nog een telefonisch consult met het ziekenhuis omdat voor mij het niet meer te doen is, pleisters gaat niet meer, de wond lekt, spoelen is geen doen, ik ga straks wel op vakantie waarbij ik 8 uur per dag in een natpak in het water lig en dan moet de wond linksom of rechtsom dichtzitten, maar afzeggen gaat Germie niet doen en mijn vakantie ook maar 1 minuut aanpassen ook niet. Ik heb vakantie immers, en zoals ik nu moet leven heb ik geen leven. Elke minuut word ik gehinderd. Maar dat staat dus los van mijn dakrenovatie en de buren.
Zonnepanelen leggen ze helaas niet aan op asbest.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:38

Gitana schreef:
Als je nog wil verhuizen ts lijkt het me wel handig om alles goed (en correct) op papier te hebben staan en er niet zomaar akkoord mee te gaan. Weet niet of het aan de orde kan zijn over een tijdje maar die paar m2 scheelt wel geld. Plus dat er een betonnen schuur in je voortuin staat, lijkt me niet echt aantrekkelijk, maar ik weet niet hoe het eruit ziet natuurlijk..

Ik kijk vaak naar De Rijdende Rechter en het schijnt zo te zijn dat een illegale situatie kan verjaren als je niet bijtijds bezwaar aantekent.Dus dan kun je het niet meer wegkrijgen. En zeker wordt je woning minder waard door dit soort zaken. Problemen met buren zijn helaas verschrikkelijk vervelend en zeer veel voorkomend!

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:21

Ik ga mee met wat eerder is gezegd, kadaster later komen om te meten. Dan weet je het gewoon zeker, het blijft anders etteren in je gedachten. Tegenover je buren kun je beter heel neutraal opstellen en zeggen dat het voor hun en voor jou fijn is om zekerheid te hebben. Maak ook foto's en filmpje als kadaster er is. Best kans dat die buren evt paaltjes er zo weer uittrekken. Een paar plantjes die sneuvelen vind ik geen ramp, maar landjepik wel. En je rechtsbijstandverzekering vragen om advies.

Moonfight

Re: Buren hebben vermoedelijk op mijn erf een stukje tuin aangelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:14

Als je echt wilt weten hoe de grenzen lopen dan zal je inderdaad het kadaster moeten laten komen. Kaarten van het kadaster zijn niet zo na te meten, daarvoor moet echt een landmeter komen. Je kan wel een aardige indruk krijgen van zo'n kaart maar als het gaat om 10cm dan zal je daar niet mee geholpen zijn.

Ik zou in dit geval eens voorzichtig aankaarten bij de buren dat jij onzeker bent over de erfgrenzen en graag het kadaster eens wil laten komen. Je zal dit dan wel op eigen kosten moeten doen (voor een rechte lijn €450). En dan de buren uitnodigen om ook mee te kijken als het uitgezet is.

Daarna pas eens kijken wat de uitslag is en hoe de buren erin staan. Ik zou niet nu al de boel op scherp zetten als je zelf ook nog niet weet hoe de grenzen lopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:53

Als je je woning ooit weer zou willen verkopen is het wel belangrijk dat de erfgrenzen etc. goed juridisch zijn bepaald en vastgelegd.Tenzij je kopers vindt die geen bezwaar hebben tegen allerlei vervelende procedures en meteen al ruzie met de nieuwe buren.Nou is het wel zo dat nieuwe kopers meestal niet op de hoogte zijn, die krijgen dan een onaangename verrassing na aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:11

Mijn broer had dezelfde situatie met de achterkant van zijn tuin.

Die heeft toen een voorstel gedaan:
Totaal was het bijna 3m2 (7 meter lang 40cm)

Hij heeft de meterprijs van het huis erbij gehaald en ze een bod gedaan van 3 x de meterprijs
Of veranderen naar kadestrale afmetingen.

Ze hebben ervoor gekozen het te kopen, dat was goedkoper
Totaal niet verwacht en was een mooie bijkomstigheid voor mijn broer.
Hij had het huis nog geen jaar en was flink aan het upgraden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:31

germie schreef:
mavantos schreef:

Hou er wel rekening mee dat die luchtfoto's niet altijd correct zijn tov de kadastrale kaart. Ze verspringen altijd! Zeer onbetrouwbaar voor een afwijking van maar 10cm.

Mijn huis staat op de erfgrens, maar via die luchtfoto zou die er ruimschoots overheen gaan...

Als de foto zou kloppen, dan staat de opbouw van mijn buren dus voor zeker wel 30 cm op mijn dak.
Ik weet wel dat ze vermoedelijk tot op de erfgrens het neergezet hebben en dat het daklood op mijn dak ligt, en dat de CV-pijp boven mijn dak steekt (dat is heel duidelijk), maar op deze luchtfoto zou het dus om echt een heel groot gedeelte gaan. Ook zou de aanbouw niet 10, maar wel 20 cm op mijn grond staan.
En aan de andere kant zou dan het schuurtje van de buren al sinds de bouw in 1973 deels op mijn grond staan voor een 10 cm.

Ik werk met luchtfoto’s en kadaster.
Je kunt hier echt helemaal niks mee.
De kadaster via deze foto is niet precies en toont grote afwijkingen.

Dat heeft onder andere te maken met luchtfoto valling. (De richting waaruit luchtfoto’s gemaakt worden) je kan bijvoorbeeld wel een halve meter verspringing hebben.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:52

Ik wou precies hetzelfde zeggen, maar @daantjuhhh is me net voor. Met die luchtfoto’s kun je, voor wat jij wilt, niets als je het zeker wilt weten moet je de lijn laten uitzetten.

Wellicht zou je het eerst kunnen aankaarten bij de buren, wellicht komen ze, ondanks eerdere aanvaringen, met een goede oplossing