Ik pik dit er even uit want ik vond de verandering naar 2 kinderen groter. Ineens heb je geen moment je handen meer vrij en je hebt 2x zoveel luiers, gedonderjaag, gehuil, bedrituelen, nachtonderbrekingen en dubbel risico op meltdowns en driftbuien. En later allebei zwemles, sportles, vriendjes in huis, onderlinge ruzies. Twee is echt wel veel meer werk dan eentje. Gelukkig vind ik ze ook alletwee erg fantastisch leuk.

Het lijkt me verder wel heel verdrietig en ik snap je frustratie. Zit er niet ook boosheid achter over de huidige situatie? Hij heeft zijn droombaan, hobby's, sport, uitstapjes, tussen de regels door lees ik daarin dat jij dat niet hebt?
Je zegt dat hij erover zou moeten praten of nadenken, maar uiteindelijk is het geen rationele keuze. Voor jou ook niet. Jouw gevoel verandert ook niet zomaar van erover nadenken, toch? Dat zal voor hem niet anders zijn. Relatietherapie lijkt me wel slim. Als hij jullie relatie wil redden moet hij daar toch voor openstaan. Dit is zoiets groots, dat hoef je niet alleen te handelen. Je levensgeluk hangt niet af van een 2e kind maar je moet wel een manier vinden om dit te accepteren zonder verwijten, dat zou ik ook ingewikkeld vinden.