Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:34

Bizar!

En dan zijn er gewoon 1000-en mensen die via de rechter bij de Belastingdienst geld opeisen :')

Wat ik zo bijzonder vind is dat mensen er zo een complex complot van maken en vervolgens ook nog denken dat het dan vrijwel geheim kan blijven.
Ieder complot waarbij veel mensen in het spel zijn lijkt uit. Altijd, omdat er altijd iemand is die denkt hij/zij profijt heeft bij het lekken van informatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:42

1,5 miljoen euro?
Waar kan ik me gaan aanmelden? :$

Met dat alleen al hoef je de rest ook niet te lezen om te weten dat het allemaal }:0 sh is.

Anoniem

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:43

hey, je mag dan ook nooit of te nimmer ergens om komen vragen en dan is die anderhalf snel op hoor. :7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:48

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:27

en het vervelende is, iedereen is weer druk met die onzinbrieven

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:48

xxCYNNxx schreef:
als je je soeverein laat verklaren heb je toch ook nergens recht op? Bij ziekte dus geen ziektewet uitkering. Bij ontslag geen ww/bijstand.
Geen aow als je oud bent en met pensioen gaat. Het geld wat je dus tot dan toe hebt afgedragen aan pensioen ben je dan ook kwijt......
Tenminste; meen dat ooit jaren terug eens gelezen te hebben.

Ook geen recht om op de weg te lopen/fietsen/ rijden.
In een park wandelen : helaas
Licht van lantaarnpalen ...
scholing

etc etc .. allemaal betaald van de belasting. Dus daar moet je dan apart voor gaan betalen .... heeeee dat is net zoveel als de belasting die je nu betaald. Komt dat even goed uit :D :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:56

Ik heb dit een tijd geleden ook gelezen. Veel mensen die geïnteresseerd waren, vroegen als eerste of ze hun uitkering wel zouden behouden haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:58

Ja dat is een bekende complottheorie.

De mensen die het echt uitvoeren leven denk ik in een psychose ofzo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:59

Rivendell schreef:
Ik heb dit een tijd geleden ook gelezen. Veel mensen die geïnteresseerd waren, vroegen als eerste of ze hun uitkering wel zouden behouden haha

Bij de docu van filemon en de complotten was ook zo’n gekkie die niks met de staat te maken wilde hebben.
Behalve dan de uitkeringen en toeslagen :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:21

Dit is bedacht door iemand die snel geld wilde , hij fabriceerde dat zogenaamde trustfonds en via hem kon je dat aanvragen , tegen betaling van 100 of 150 euro geloof ik. Helaas zijn er weer voldoende wappers ingetrapt.
De eerste groep heeft al grote problemen omdat ze hun rekeningen niet betaalden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:24

Hahaha, dat was toch een een grote scam? Een "advocaat" kon je dan helpen. Wel eerst betalen natuurlijk, alleen daarna kon je fluiten naar je centen :')

Maar van mij mogen ze hoor. Maar dan natuurlijk wel je eigen munt gebruiken, en je eigen stroom, gas en andere voorzieningen. Dus écht autonoom en zelfvoorzienend.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:36

Matheno schreef:
Hahaha, dat was toch een een grote scam? Een "advocaat" kon je dan helpen. Wel eerst betalen natuurlijk, alleen daarna kon je fluiten naar je centen :')

Maar van mij mogen ze hoor. Maar dan natuurlijk wel je eigen munt gebruiken, en je eigen stroom, gas en andere voorzieningen. Dus écht autonoom en zelfvoorzienend.

Eigen munt: de Dombo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:46

Ik sterf _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:50

Niet in je autonome gebied aub. Je kan niet begraven worden. Gaat ranzig worden hoor!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:50

verootjoo schreef:
Ja dat is een bekende complottheorie.

De mensen die het echt uitvoeren leven denk ik in een psychose ofzo.

Ik wilde het net zeggen. Klinkt een beetje als een psychotische staat waarin zo iemand dan verkeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:30

We lachen er wel om maar ergens is het toch te triest voor woorden dat mensen zover van de werkelijkheid komen te staan dat ze in deze onzin geloven en daarmee nog veel dieper in de oliebol komen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:50

Maar wat moet je met 1,5 miljoen euro als je soeverein bent? Dan heb je toch je eigen munt? Dan moeten ze zich dus weer bij de eu aansluiten. Maar om bij de eu te mogen moet je democratisch zijn, wie gaat er dan op je stemmen in je eenmansland? Oké ik ben de draad kwijt denk ik. :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:51

Heb hier een poos terug over gelezen. De mensen die dit wilde moesten aardig wat betalen om de informatie en de brieven te krijgen die je nodig had om op te sturen. Het was een goed verdienmodel voor degene die dit bedacht had.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:53

Dat was het ook voor een hoop van die bureautjes die (onterechte) kinderopvang toeslagen aanvroegen voor mensen die nauwelijks Nederlands begrepen. Overal zijn figuren die lichtgelovige mensen geld uit de zak weten te kloppen :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:17

bigone schreef:
We lachen er wel om maar ergens is het toch te triest voor woorden dat mensen zover van de werkelijkheid komen te staan dat ze in deze onzin geloven en daarmee nog veel dieper in de oliebol komen.

Maar dat is met iedere complottheorie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:28

Geloven in chemtrails is van compleet andere orde dan 150 euro betalen om je trust van 1,5 miljoen veilig te stellen en jezelf autonoom verklaren. En dus alle rekeningen een aanmaningen aan de kant gooit. Tot je er zo diep inzit dat onder de brug het enigste is wat er bij wijze van spreken nog over is. Ik weet het, eigen schuld dikke bult , hadden ze Thierry en consorten maar niet moeten geloven maar toch.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:02

bigone schreef:
Geloven in chemtrails is van compleet andere orde dan 150 euro betalen om je trust van 1,5 miljoen veilig te stellen en jezelf autonoom verklaren. En dus alle rekeningen een aanmaningen aan de kant gooit. Tot je er zo diep inzit dat onder de brug het enigste is wat er bij wijze van spreken nog over is. Ik weet het, eigen schuld dikke bult , hadden ze Thierry en consorten maar niet moeten geloven maar toch.

Aan de andere kant... Is het zo anders dan je blauw betalen aan waterfilters of flessen water omdat je gelooft dat het drinkwater vol met bewust toegevoegde medicijnen zit? Is het zo anders dan een vaccinatie weigeren omdat je denkt dat je gechipt wordt?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:20

Laten ze het het vooral doen, maar dan mogen ze ook geen gebruik maken van wegen, openbaar groen gezondheidszorg, waterleiding, electriciteit, nutsvoorzieningen, sociale woningbouw, uitkeringen, onderwijs, winkels, banken etc. etc.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:27

ik vind het uh vrij bijzonder

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 06:50

Mijn moeder heeft dit gedaan.

Tijdens een van de laatste lockdowns zijn bij haar de stoppen doorgeslagen, toen ze haar zaak weer dicht moest doen. Ze denkt nu omdat ze autonoom is dat ze haar zaak nooit meer dicht hoeft te doen :+

Is inderdaad ook haar eigen ambassade, heeft een paspoort en loopt serieus regelmatig bij de rechtbank omdat ze er echt van overtuigd is dat ze geen belasting meer hoeft te betalen.

Het is nooit een hoogvlieger geweest, maar de onzekerheid van corona is echt een klap geweest. Ze heeft twee vrienden die ook helemaal het spoor bijster zijn en die wakkeren het aan. Ze zit ook in een Telegram groep waar de wildste dingen worden gedeeld.

Vorige week hadden we een feestje en daar waren deze mensen ook. Ik kreeg te horen dat je kanker krijgt van zonnebrand, dat de democratie niet bestaat omdat er stemfraude wordt gepleegd en dat de hele wereld in handen ligt van 5 machtige families. Ze zijn ook allemaal pro Poetin en denken dat Oekraïners nazi’s zijn. Oh en inderdaad is het Koningshuis een pedofielennetwerk en verdwijnen er wereldwijd kinderen, wat in de doofpot wordt gestopt.

Eerst deden we er lacherig over, maar het heeft de band met mijn moeder wel voorgoed verstoord. Ik kan haar niet meer serieus nemen. Het is ook niet zo dat ze psychotisch is ofzo, deze mensen zijn gewoon doodsbang en willen de controle over hun leven op een vreemde manier vasthouden.

Ergens vraag ik me soms af of onze maatschappij bewust op deze manier wordt ontwricht. Vooral toen het hele pro Poetin gebeuren om de hoek kwam kijken. Of hebben deze mensen gewoon letterlijk overal een tegenovergestelde mening over?

Ik vind het ook kwalijk dat de overheid hier echt niks mee doet. Deze mensen worden eigenlijk gewoon afgeschreven. En dat is leuk als je er ver vanaf staat, maar als het naaste familie is, dan is het vrij klote kan ik je zeggen. Want ze brengt zichzelf gewoon schade toe.

Overigens zijn de mensen die achter dit hele autonoomgebeuren zitten er miljonair van geworden. Las dat ze 4,5 miljoen hebben opgehaald :Y) Lekker cashen.