Spinnen op het balkon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:57

Je kan natuurlijk ook vogels naar je balkon lokken. Leuk om te zien, én ze eten spinnen op.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:09

Beschermd of niet hier gaan ze er echt aan. Ik heb op mijn balkon veel planten staan waar veel vogels op af komen en sinds dien heb ik nauwelijks nog spinnen in huis.
Een langpoot die zich in de verste uithoek van de kamer gedeisd houdt wordt Fred genoemd en mag blijven maar alles wat ik kan horen lopen, zeg maar die engbekken die afstammen van Shelob maken echt kennis met de elektrische vliegenmepper.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:16

anne_bento schreef:
Door de spray gaan de spinnen niet dood maar het voorkomt dat ze webben kunnen maken geloof ik waardoor ze dat hopelijk bij de buren doen in plaats van bij mij en het hier niet maar zo aantrekkelijk is voor ze :-)

hier deed de VVE dat, die lieten een goedje spuiten zodat de spinnen elders gingen vertoeven, maar helaas is dat wegbezuinigd en nu moet de kat overuren maken om de binnen gesneakte spinnen op te ruimen.
Op het balkon zit ik sowieso al nooit, daar brand je compleet weg.....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 19:18

De katten kijken binnen ook niet naar een spin om dus ik verwacht buiten ook niet. Daarnaast woon ik op de bovenste verdieping dus afzetten met een net is lastiger, en gaat mijn partner nooit mee akkoord.

Maar ik ga aan de slag met een nieuwe spray die voorkomt dat er webben gemaakt kunnen worden en plantjes waar vogels op af komen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:33

Tazzey schreef:
, zeg maar die engbekken die afstammen van Shelob

:')

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:40

Tazzey schreef:
die engbekken die afstammen van Shelob maken echt kennis met de elektrische vliegenmepper.

_/-\o_