karrij schreef:Goed innitiatief TS!
Ik doe het ook, al een paar jaar, een gezin bij ons uit het dorp, geen cent te makke en tegenslag op tegenslag, hard werkende vader, ziek kind waardoor werken voor moeder er helaas niet in zit. Andere kinderen, ze hebben er 3, worden beetje onder gesneeuwd door de zorg van het zieke kind.Kortom triest verhaal. Ik geef ze met enige regelmaat maaltijden, dan kook ik in het groot en geef hen mee. ook geef ik wel een gezelligheids weekend pakket, met lekkers voor de kids en voor de ouders een leuk leesblad of een fijne douchegel. Geld geven doe ik eigenlijk nooit, deze mensen zijn zo dankvoor voor wat wij doen, echt heel bijzonder om dat te kunnen doen. We betalen voor de jongen zijn voetbal contributie en kleding en schoeisel en dochterlief komt wekelijks , en nu ze wat ouder wordt, vaker , op mijn brave pony rijden, kost helemaal niks. Ziek kind kan helaas niet zoveel.
Had net al bedacht om aankomend weekensd, mits het heel warm wordt , om ijsjes te brengen.
Wij houden van deze mensen die echt niet om deze ellende gevraagd hebben en wij weten dat zij onze hulp enorm waarderen.
dus TS vraag om je heen of je mensen kent die arme gezinnen kennen, zo zijn wij ook aan hen gekomen. Dochter zat bij ons buurmeisje in de klas
Nou dit lijkt me dus inderdaad super leuk.
We hebben paarden, pony’s, veulens, koeien, konijnen, trekkers, een mega tuin en veel dingen voor kinderen als leuk uitje.
Ik zou inderdaad liever zoals jij verteld dingen doen voor het gezin. Liever geen geld geven oid. Wil ook zeker zijn dat het dan goed terecht komt.
Maar merk dat het een lastig ding is…
Ik ga eens kijken of ik inderdaad via via een gezin kan vinden.
Anoniem vind ik lastig, met onze producten kan een voedselbank denk ik niet.
De kerk heb ik helemaal geen banden mee en die krijgen al veel hulp vanuit de kerk