Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Ik vond het onderhoud als je het zwembad gebruikt niet zo lastig. Eerste jaar bleef het water goed, maar waren we wat laat.
Vorig jaar waren er gewoon veel slechte dagen en deden we te weinig onderhoud, maar ik vind het water weer goed krijgen op zich geen ramp. Heb het er alleen minder voor over als je er toch niet in gaat.
Nu met de jacuzzi liggen we er toch te weinig in. We hebben (nog) geen zonnepanelen en dan is het warm houden schreeuwend duur.
De avonden zijn amper lekker en eruit stappen vond ik al vies tegenvallen uit een lekker warm bad.
Het is ook wel echt een keus waar je tijd voor hebt en maakt. Nu zijn we nog veel te druk en komt het er te weinig van. Met een opzet bad kan je wel zien, hoe vaak je er gebruik van maakt en of een vast bad meerwaarde heeft. Ook die kan met een goede installatie in principe.
Een vast bad nemen en er dan achter komen dat je het te weinig gebruikt of te duur vindt, vind ik erger.
Weet wel al een aantal mensen die juist het zwembad eruit hebben gehaald, want zelfs met installaties etc, moet je het er gewoon wel voor over hebben en er gebruik van maken. Anders is het een groot stuk tuin voor velen.
Daks schreef:MightyMike schreef:@Daks, wat is het verschil wat betreft zwemspa, je schrijft dat je daar het hele jaar door in kan zwemmen?
Is verwarmd en goed geïsoleerd. Met geïsoleerde kap ook nog. Dat doe je niet snel met een inbouw zwembad
lukka63 schreef:Ook niet vergeten dat een zwembad in de tuin voor veel mensen geen pre is,dat kan bij een evt verkoop huis wel eens een nadeel zijn.
Aan de andere kant als jullie er zelf wel plezier van hebben,het werk en hoge stroomkosten geen probleem vinden dan doen.
AppleSter schreef:lukka63 schreef:Ook niet vergeten dat een zwembad in de tuin voor veel mensen geen pre is,dat kan bij een evt verkoop huis wel eens een nadeel zijn.
Aan de andere kant als jullie er zelf wel plezier van hebben,het werk en hoge stroomkosten geen probleem vinden dan doen.
Hoge stroomkosten hebben we gelukkig niet door het solar dek en een energiezuinige warmtepomp. Onze zonnepanelen leveren gewoon terug, ondanks dat de temperatuur van het water gelijk wordt gehouden. We hebben vooraf geïnformeerd (ookal willen we hier heel lang blijven wonen) bij verschillende partijen mbt de huiswaarde ten opzichte van de investering. Deze gaven aan dat de investering niet 100% die meerwaarde zou geven, maar als het er goed uit ziet (niet de hele tuin meteen “weg” is door zwembad) /onderhoudsarm systeem het zeker een mooi stuk ervan aan meerwaarde geeft bij verkoop. En zeker niet een nadeel is bij verkoop, tenzij het aan alle kanten kapot is/lekt/ranzig is. Maar uiteindelijk plaats je het voor je eigen plezier natuurlijk.
Een jacuzzi lijkt me ook heerlijk, maar het nadeel vind ik dat je er niet in kunt zwemmen of luieren in een net-luchtbedje.
AppleSter schreef:Dat begrijp ik niet zo goed, als je ziet wat een geld en organisatie het kost om een zwembad te laten plaatsen en hoe makkelijk je er in kan springen.
Misschien is er een drempel in de vorm van geen (voldoende) verwarming (koud water trekt toch minder aan voor de meeste mensen) of geen goede afdekking (veel moeten schoonmaken) of iets. Bij ons is het een kwestie van op de knop drukken zodat het dek open gaat en erin springen, wat de drempel laag maakt om een duik te nemen.
Jouw waterpartij is wel een heel mooi alternatief als je niet perse wil zwemmen. En super helder water ook.
Matheno schreef:Wij zijn uiteindelijk voor een jacuzzi gegaan. Makkelijker op te stoken en schoon te maken en jaarrond te gebruiken.
AppleSter schreef:Hoge stroomkosten hebben we gelukkig niet door het solar dek en een energiezuinige warmtepomp. Onze zonnepanelen leveren gewoon terug, ondanks dat de temperatuur van het water gelijk wordt gehouden. We hebben vooraf geïnformeerd (ookal willen we hier heel lang blijven wonen) bij verschillende partijen mbt de huiswaarde ten opzichte van de investering. Deze gaven aan dat de investering niet 100% die meerwaarde zou geven, maar als het er goed uit ziet (niet de hele tuin meteen “weg” is door zwembad) /onderhoudsarm systeem het zeker een mooi stuk ervan aan meerwaarde geeft bij verkoop. En zeker niet een nadeel is bij verkoop, tenzij het aan alle kanten kapot is/lekt/ranzig is. Maar uiteindelijk plaats je het voor je eigen plezier natuurlijk.
Een jacuzzi lijkt me ook heerlijk, maar het nadeel vind ik dat je er niet in kunt zwemmen of luieren in een net-luchtbedje.
Daks schreef:Daarom hebben wij voor een Zwemspa gekozen. En een jaccuzi en een zwembad om te chillen met 4 meter lang kan ik makkelijk op een luchtbedje dobberen . Voordeel van het zwembad is dat je tegen een stream in zwemt dus ook echt kan zwemmen IPV 1 slag en dan aan het einde zijn van je zwembad
AppleSter schreef:lukka63 schreef:Ook niet vergeten dat een zwembad in de tuin voor veel mensen geen pre is,dat kan bij een evt verkoop huis wel eens een nadeel zijn.
Hoge stroomkosten hebben we gelukkig niet door het solar dek en een energiezuinige warmtepomp. Onze zonnepanelen leveren gewoon terug, ondanks dat de temperatuur van het water gelijk wordt gehouden. We hebben vooraf geïnformeerd (ookal willen we hier heel lang blijven wonen) bij verschillende partijen mbt de huiswaarde ten opzichte van de investering. Deze gaven aan dat de investering niet 100% die meerwaarde zou geven, maar als het er goed uit ziet (niet de hele tuin meteen “weg” is door zwembad) /onderhoudsarm systeem het zeker een mooi stuk ervan aan meerwaarde geeft bij verkoop. En zeker niet een nadeel is bij verkoop, tenzij het aan alle kanten kapot is/lekt/ranzig is. Maar uiteindelijk plaats je het voor je eigen plezier natuurlijk.
superpony schreef:AppleSter schreef:Dat begrijp ik niet zo goed, als je ziet wat een geld en organisatie het kost om een zwembad te laten plaatsen en hoe makkelijk je er in kan springen.
Zwembaden komen in diverse prijsklasses natuurlijk en als mensen net het minimale bedrag kunnen missen, hebben ze niet de luxe die jij hebt.
Matheno schreef:Wij zijn uiteindelijk voor een jacuzzi gegaan. Makkelijker op te stoken en schoon te maken en jaarrond te gebruiken.superpony schreef:Wij hebben nu ook een jacuzzi, maar vind het echt niet hetzelfde. Denk ook niet dat we die het hele jaar door gaan gebruiken, want eruit stappen vond ik zelfs vd week echt niet leuk. varen.