Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimber schreef:Ik ben echt heel oud want ik kan gewoon geen foto’s van mijn koffer vinden met uitzondering van het archief van Samsonite. Maar mocht je er ooit 1 vinden op een 2e handsmarkt of iets; kopen!
[ [url=m/VQgEEt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb er zo 1 maar dan merkloos bij de V&D gekocht. In het fluor roze. In 1995 25 gulden of minder, meer mocht niet van m’n moeder.Voor de leuk heb ik er toen Penny stickers op geplakt zodat ik m snel zou kunnen herkennen ( alsof er zoveel mega grote fluor roze koffers zijn)
Nouja de levensduur van de Pennystickers en de koffer gaan gelijk op. Nu 27 jaar later gaat de koffer nog steeds mee. Met uitzondering van de Corona periode is de koffer jaarlijks meerdere keren gebruikt en heel de wereld over geweest.
Toen ik ooit door vertragingen een aansluiting naar Australië bijna miste moest ik hem helaas achterlaten. Echter nadat ik in Australië geland was zag ik op weg naar de douane ineens in m’n ooghoek een fluor flits rondjes draaien op de bagageband. Was hij toch mee gekomen!
Manlief heeft het eerste jaar een beetje gemopperd dat hij met een grote roze koffer met paardenstickers! ( had ik al gezegd dat ze ook glitters hebben?) moest zeulen. Maar hij vind het nu super handig dat je hem zo snel herkend.
Op wat butsen en krassen na is hij nog in perfecte conditie dus ik verwacht dat hij nog wel enige tijd mee gaat.
Als ik voor kort weg ga, heb ik wel een reiskoffer ( fluor roze zebra strepen om in de stemming te blijven) aangeschaft in New York. Dat is veel handiger maar die zwenkwieltjes zijn echt zoveel fragieler. Deze gaat inmiddels een jaar of 6 mee maar word minder zwaar belast. Ik geloof nooit dat hij een reis in t bagageruim gaat overleven.
enzino schreef:Kimberley_ schreef:Ik zweer bij het zusje van samsonite.. American toerister. De mijne gaat al 7 jaar mee en afgezien van wat krasjes niets aan te zien.
Hier hetzelfde, zeer tevreden over american toerister en ze zijn een stuk betaalbaarder. In principe is het gewoon samsonite maar dan met "technologie" van een paar jaar terug.
xxxmh schreef:Oei die samsonite koffers zijn echt te duur, ik gebruik ze meestal 1 of 2 keer per jaar. Miss tweedehands even kijken.
xxxmh schreef:Ik wil wel graag een harde koffer aangezien ik ook elk jaar ga paardrijden in Frankrijk en dan met je cap erin en jullie weten allemaal hoe het eraan toe gaat in het vliegtuig haha
xxxmh schreef:Oeska schreef:Bevalt je koffer verder nog goed? Vraag eens na of het wieltje te repareren is. Meteen ook een stukje duurzamer dan een nieuwe halen
Hij is verder prima op wat krassen na. Zou alleen niet weten waar je dat zal moeten laten maken