Vliegengordijn…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:25

Ik vind vliegengordijn niet zo efficient en heb dus een vliegendeur laten plaatsen. Geweldig !
Kost war meer maar is goed voor vele jaren

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:20

Cookies schreef:
Ik vind die met al die kleuren echt superleuk.

Edit: 143 euro -O- ik ben iets minder enthousiast.

Oh dan zijn ze flink duurder geworden.
Ik heb die van mij nu 2 jaar. Toen was het ook al over de 100 euro, maar aangezien ik hem ook gewoon heel mooi vind is dat het me waard.

Geen idee meer waar hij vandaan komt.

Maar op zich goed zelf te maken denk ik, ik zal morgen een foto maken van de ophanging, is echt super simpel.
Wanneer je glaskralen weet te scoren nog een leuke bezigheid ook :)

primera

Re: Vliegengordijn…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:33

Ik heb deze, de doe het zelf versie besteld met mijn hond erop, nouja het ras dan.
Was een pokkewerk om te maken maar goed dan heb je wel iets.

Maar vooralsnog komen er vliegen/wespen en muggen door. Wel minder dan zonder, dat wel.

Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:46

Als het nog lukt, glimmende 5 ct stukjes erin verwerken, dat schijnt te helpen.......

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:11

Klopt, vliegen houden niet van blauw (ook geen idee waarom die vliegenlampen blauw zijn schijnt helemaal hun kleur niet te zijn) en schittering haten ze ook.
Plastic zakjes gevuld met water ophangen schijnt ook te helpen (ook tegen wespen).

Dit is de ophangrails (bij ons netjes weggewerkt dus misschien lastig te zien).
Het hangt nog wel een cm of 1,5-2 uit elkaar.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:37

Ik heb inmiddels een plissé hordeur en ik vraag me af waarom ik dat niet veel eerder heb gedaan.
Is alleen met huisdieren niet handig natuurlijk. Dan snap ik dat een magneetgordijn beter is. Maar de hond van mijn moeder durfde er niet doorheen dus schoot ook niet op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:40

Hier zo'n magneethor gehad, maar die bleef niet heel met de honden hier. Misschien als de deur op een plek had gezeten waar ze gewoon rechtdoor konden lopen, maar hier scheurde hij gewoon ipv de magneten open. Stof was te kwetsbaar en die liet dus eerder los als de magneten of zijkanten binnen een paar weken.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:18

primera schreef:
Ik heb deze, de doe het zelf versie besteld met mijn hond erop, nouja het ras dan.
Was een pokkewerk om te maken maar goed dan heb je wel iets.

Maar vooralsnog komen er vliegen/wespen en muggen door. Wel minder dan zonder, dat wel.

[ [url=m/UcYpfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jZD9rE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zelfde systeem heb ik ook.
Tijdens mijn revalidatie traject in elkaar gezet.
Met honden ideaal, of alle vliegende beestje buiten blijven twijfel ik. Er komt wel minder binnen dan zonder.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:38

MyWishMax schreef:
Hier zo'n magneethor gehad, maar die bleef niet heel met de honden hier. Misschien als de deur op een plek had gezeten waar ze gewoon rechtdoor konden lopen, maar hier scheurde hij gewoon ipv de magneten open. Stof was te kwetsbaar en die liet dus eerder los als de magneten of zijkanten binnen een paar weken.

Dit inderdaad. Hier stormt de hond in een enthousiaste bui er ook zo doorheen. Dus ipv maatwerk plissé/hordeur van over de 400,- (openslaande deuren), gekozen voor een vliegengordijn van La Tenda. Hopelijk als het hondenkind uit zijn puberperiode is, kunnen we volgend jaar wel de hordeur erin zetten die we willen. Maar voor nu voldoet dit prima, al komt er echt wel eens een vlieg doorheen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:00

Ik ben heel blij met mijn hor lamellen juist, vind ik fijner als die slierten. Zou er alleen ook nog 1 voor de schuifpui moeten, maar dan kanndie maar een klein stukje open of ik moet er meerdere naast elkaar. Nog niet gedaan dus, dus op hele mooie dagen werkt geen enkel hor :') dan staat 3 meter verder de schuifpui wijd open :+

Het waren hier trouwens niet eens de pups die de horen sloopten. Ook de volwassen herders en niet omdat ze er aan zaten, maar gewoon doorheen ging. Soms rennend, soms gewoon lopend. Je zou denken dat dat zou moeten kunnen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 27-06-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:05

MyWishMax schreef:
Ik ben heel blij met mijn hor lamellen juist, vind ik fijner als die slierten. Zou er alleen ook nog 1 voor de schuifpui moeten, maar dan kanndie maar een klein stukje open of ik moet er meerdere naast elkaar. Nog niet gedaan dus, dus op hele mooie dagen werkt geen enkel hor :') dan staat 3 meter verder de schuifpui wijd open :+

Dit probleem heb ik ook, tenminste ik zoek een lamellenhor voor onze terrasdeuren maar kan nergens een brede vinden voor tweedeurs, kom dan constant op een schuifhor uit maar ivm hond en straks kindje wil ik dat niet meer. Iemand een tip voor een tweedeurs lamellenhor, liefst 1 die je nog wel "opzij" schuift (messtal door aan een touwtje te trekken) wanneer deze niet nodig is?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:18

Ik heb deze van Torresol, werkt goed maar ik vind hem wel irritant als je er met iets in je handen doorheen moet.
Heb hem zelf in elkaar gezet.
Als je ze rechtstreeks bij de fabrikant besteld zijn ze een stuk goedkoper.Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:14

Wij hebben een hor in lamellen, werkt prima.
Afbeelding

Mn ouders hebben zo'n transparant gordijn bij de voordeur, dat werkt ook prima.
Zoiets:
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:47

8nnemiek schreef:
Dan moet het wel redelijk hard waaien, dan gebeurt dat hier ook wel eens inderdaad. Niet bij de achterdeur, die ligt wat beschut, maar bij onze voordeur wel. Maar dat heb je met de meeste vliegengordijnen wel als het flink waait.

Bij ons staat er altijd wel wind, achter ons alleen maar open weiland. Bij ons was het echt geen succes.
Mijn ouders hebben hem ook, gewoon in de woonwijk, en daar werkt het perfect.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:17

Wij wonen ook buitenaf, met de deur op het open veld gericht, boven op een heuvel zelfs, en toch nauwelijks problemen mee.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:07

Wij hebben zo'n kralengordijn, met langwerpige buisjes. Werkt prima, houdt de meeste vliegen wel tegen. De katten lopen er zo doorheen en ook als je met een pan o.i.d. naar buiten loopt, dan kom je er ook makkelijk doorheen. Geen gedoe met dat je eerst een hordeur open moet maken. Was niet heel erg goedkoop, maar we zijn er wel erg tevreden over.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:02

8nnemiek schreef:
Wij wonen ook buitenaf, met de deur op het open veld gericht, boven op een heuvel zelfs, en toch nauwelijks problemen mee.

Misschien had ik een verkeerd merk? Volgens mij kwam hij van de karwei.