Bewust aangereden door auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:10

Wat een verhaal ts.
Heb je al geprobeert het kenteken hier in te voeren? https://ovi.rdw.nl/
Daar kun je eea zien over de auto of APK nog wel gedaan is e.d.
Kan natuurlijk ook een gestolen of niet geregistreerde auto zijn.

Ik verbaasd me echt over die politie hoor. Ik ben zelf ook eens in de auto (zacht) aangereden door een asociale bestuurder. Politie gebeld en kenteken doorgegeven, deze persoon hebben ze toen thuis opgewacht zodat het schadeformulier door hem ingevuld kon worden. Ts.. het is niet alleen een ongeluk door hun veroorzaakt maar ze zijn ook doorgereden na een ongeluk en bij mijn weten is dat strafbaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 15:33

@urbanus

Dat is waar ik mij ook zorgen om maak. Dat wij het nu zijn is heel banketstaaf , maar ik zei ook tegen de politie nu loopt het uiteindelijk goed af maar voor hetzelfde geld zijn dit jongens die dit de komende periode gaan doen en dan is het wachten totdat er wel iemand een keer zwaar gewond of nog erger op straat ligt. Ik doe ook niet alleen aangifte voor mijzelf maar ook om andere mensen dit voor te zijn.

En voor de rest jullie hebben gelijk , ze zijn doorgereden wat al strafbaar is. Daarom vindt ik het ook belangrijk om mijn verhaal te delen want elke keer komen mensen met nieuwe ideeën of waar ik op moet letten.

@yvje86

Ik heb het kenteken uiteraard al even opgezocht en over de auto zelf genoeg info gevonden. Ook wel foto's van het model. Alle is op orde als het om de auto gaat. Wel heeft de auto al 5 eigenaren gehad en al vaker schade gehad aan de zijkanten voor behoorlijke bedragen. Het zou mij niks verbazen als daar vaker aanrijdingen mee geweest zijn.

Ik vindt het vooral bizar waarom we in Nederland dan niet voor het leven rijbewijzen in gaan trekken zulke mensen al is het de bijrijder zouden gewoon nooit achter het stuur mogen stappen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:45

Wat een narigheid en wat een gekken lopen er toch los op de wereld ;(

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie beiden!

Shenavallie

Re: Bewust aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:26

Hangt er in de betreffende straat bij iemand een camera bij de deur? Misschien dat daar nog wat zinnigs op staat wat je kunt aanleveren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 16:29

Shenavallie schreef:
Hangt er in de betreffende straat bij iemand een camera bij de deur? Misschien dat daar nog wat zinnigs op staat wat je kunt aanleveren.

Er zit een supermarkt om de hoek de auto kwam van de parkeerplaats. Al blijft het best lastig te zijn om dat in handen te krijgen. Maar ik ga er zeker even langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:34

Zebrastreep schreef:
Shenavallie schreef:

Er zit een supermarkt om de hoek de auto kwam van de parkeerplaats. Al blijft het best lastig te zijn om dat in handen te krijgen. Maar ik ga er zeker even langs.

Ik hoop dat het je lukt, het is dan slim om de supermarkt te vragen om de beelden rechtstreeks naar de politie te sturen. Er moet namelijk na veiligstellen in een logboek bijgehouden worden waar bewijs is geweest om de betrouwbaarheid van bewijs te bewaken. Heb jij de beelden bij jou thuis op een stick liggen dan kan het in het uiterste geval in een rechtszaak makkelijk in twijfel worden getrokken :)

Zie https://www.forensicon.nl/integriteit-b ... 0materiaal.

Voor uitleg over chain of evidence en chain of custody.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:59

Mijn tip voor.jou en je vriendin, schakel slachtofferhulp in. Die kunnen je met alles waar je nu vragen over hebt helpen, en ook helpen zij met de verwerking van wat jullie is overkomen. Dat is niet niks. Heel veel sterkte.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:27

Jeetje Zebrastreep war een schrik!
Inderdaad contact opnemen met slachtofferhulp en gewoon brutaal zijn en blijf de politie bellen!
Beterschap Y;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:57

Allereerst: beterschap

Verder: Jeetje wat een narigheid. Hoorde inderdaad ook al dat er vrijdag op de Javastraat een auto met een duits kenteken had gereden. Gaat toch ook al het één en ander door je hoofd. Neem sowieso contact op met slachtofferhulp om het een en ander door te spreken. En een melding naar de politie kan altijd nog een keer extra. Anders even op kantoor langsgaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 10:04

Winged schreef:

Verder: Jeetje wat een narigheid. Hoorde inderdaad ook al dat er vrijdag op de Javastraat een auto met een duits kenteken had gereden. Gaat toch ook al het één en ander door je hoofd. Neem sowieso contact op met slachtofferhulp om het een en ander door te spreken. En een melding naar de politie kan altijd nog een keer extra. Anders even op kantoor langsgaan.

Het was in dit geval een Nederlands kenteken. In die wijk zijn een aantal jongens bekend bij de politie en er gebeurd wel vaker wat maar meer gericht op elkaar dan op onbekenden.

Ene kant heb ik zoiets van ik zet her gehele kenteken en merk auto op internet. Maar ik wil niet dat het bij die jongens terrecht komt en ze vervolgens hier voor de deur staan. Waarschijnlijk zijn het wel jongens van een andere afkomst aangezien die daar vaker overlast bezorgen.

Ik ben alleen heel erg geneigd om rond te rijden en die auto op te zoeken en de auto flink te beschadigen maar wat schiet je daarmee op...

Ik heb ook meer last van mijn lijf. Ik voel mijn rug en enkel is ook wel wat blauw en gevoelig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:23

Begin nu wel nieuwsgierig te worden welke wijk het is (mag ook via pb).

Politie moet simpelweg de melding oppakken en actie ondernemen. In principe is dit gewoon een poging tot... en daarvoor kunnen ze gewoon berecht worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:31

Wat een scenario zeg, moet beangstigend zijn en dat alleen al is gegrond genoeg. Of je daar al dan niet gewond bent geraakt staat daar los van. Het is een bedreiging.

Winged schreef:
Begin nu wel nieuwsgierig te worden welke wijk het is (mag ook via pb).

Politie moet simpelweg de melding oppakken en actie ondernemen. In principe is dit gewoon een poging tot... en daarvoor kunnen ze gewoon berecht worden.

Ik ben daar inderdaad ook nieuwsgierig naar. Ik fietste dit weekend ook elke avond alleen naar huis en waande me heel veilig de eerste twee avonden. Gisteravond toch wel wat meer mijn omgeving in de gaten gehouden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:50

F_Orumster schreef:
Ik ben daar inderdaad ook nieuwsgierig naar. Ik fietste dit weekend ook elke avond alleen naar huis en waande me heel veilig de eerste twee avonden. Gisteravond toch wel wat meer mijn omgeving in de gaten gehouden.

Zaterdag vond ik op een gegeven moment de sfeer wat draaien (Doevenkamp/Hotel de Jonge). Mede door de enorme drukte daar en op Doevenkamp toch het gebruik van het e.a. leek 't. stond daar ook vol met politie, ME en politie te paard.

Vrijdag toen ik terug liep naar huis wel bij de kermis. Daar ook een ME busje gezien, politie en ambulance..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 10:54

Ik zie dezelfde woonplaats ik stuur jullie even een PB omdat het nog een lopende zaak is. En aangezien jullie ook inwoners zijn van dezelfde woonplaats wil ik graag mensen waarschuwen.

Ik ben de zaterdagavond niet gegaan omdat ik dus een keelontsteking had en ontzettend moe was. Jammer dat de sfeer zo omsloeg. Ik las online wel positieve berichten van de organisatie dat het rustig verlopen is.

Politie te paard heb ik vrijdagavond nog gezien. Het was ook wel immens druk moet ik zeggen. Veel jonge meiden en jongens wat mij ook wel verbaasde.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:21

De sfeer rondom de Doevenkamp was inderdaad gespannen. Eigenlijk vooral de afsluitingen van de toegang naar de Doevenkamp. Toen ik daar was rukte de politie twee keer uit met sirene, stonden er ook 2 auto's sowieso al, en de politie te paard zag ik in een flink hoog draftempo ergens op afgaan.
Bij het weglopen stootte ik per ongeluk een meisje haar bier uit haar hand (ze droeg haar hand dan ook wel wijd naast haar) en ik werd gelijk verrot gescholden, ze zag er zo woedend uit. Als ze nou aardig was geweest had ik haar nog wel een drankje willen betalen maar ik liep maar snel door.

Zebrastreep, dat waardeer ik. Ik hoop dat je niet te lang ongemakkelijk voelt in je straten. Das zo belangrijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 18:45

Ik lees helaas net dat er een vrouw/meid van de fiets is getrapt die perongeluk terecht kwam in een vechtpartij en daarbij in elkaar is geslagen door een man tussen de 40 en 50 jaar oud.

4 mensen in 2 dagen tijd... 4 mensen die nu niet alleen meer durven te fietsen alleen door van die mafkezen

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:12

secricible schreef:
Wat heftig zeg TS jeetje…. Hebben ze aangegeven waarom er geen aangifte gedaan kan worden? Dit klinkt toch behoorlijk ernstig…

Dat gebeurt helaas vaker. Mijn achterneefje is een tijd geleden slachtoffer geworden van zinloos geweld (in elkaar geslagen met heftig letsel) en hij kon ook pas na een week of twee terecht voor aangifte..).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 19:51

Palmboom95 schreef:
secricible schreef:
Wat heftig zeg TS jeetje…. Hebben ze aangegeven waarom er geen aangifte gedaan kan worden? Dit klinkt toch behoorlijk ernstig…

Dat gebeurt helaas vaker. Mijn achterneefje is een tijd geleden slachtoffer geworden van zinloos geweld (in elkaar geslagen met heftig letsel) en hij kon ook pas na een week of twee terecht voor aangifte..).

Pff dat vindt ik dan nog weer erger dan mijn geval als ik eerlijk ben. Ze hebben bij de politie zwaar te kort wat ik wel kan begrijpen aangezien ik zelf in de zorg werk waar ook veel tekort is. Maar het is gewoon voor je gevoel heel vervelend! Al bood de agent die ik aan de lijn had voor het maken van een afspraak zijn excuses al aan het dat het zo lang ging duren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:06

Het is misschien raadzaam om foto's te maken van jullie letsel.
Hebben jullie getuigen? Dit maakt wel verschil voor de mogelijkheden m.b.t aangifte.
Sterkte.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 21:17

senna21 schreef:
Het is misschien raadzaam om foto's te maken van jullie letsel.
Hebben jullie getuigen? Dit maakt wel verschil voor de mogelijkheden m.b.t aangifte.
Sterkte.

Foto's van het letsel is gemaakt!

Helaas geen getuigen , alhoewel ik heb nog wel bij een aantal mensen licht zien branden en ik mij niet voorstellen dat mensen mij niet hebben horen schreeuwen :') had het idee dat we bewust genegeerd werden of dat mensen dachten die zijn hartstikke dronken wat een logische gedachte is.

Daar zit ik ook nog wel een beetje mee dat ze denken dat we hadden gedronken , maar beide zo nuchter als wat. Ik zit aan de medicatie dus ik mocht ook niet drinken al kan ik dat natuurlijk wel aantonen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:19

Winged schreef:

Dat zijn ook vaak huurwagens die hier een paar keer verhuur worden. Als ze beginnen met een M, en geen kentekenhouder hebben (uiteraard wel de nummerplaat zelf), kan je al bijna zeker zijn.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:25

Afbeelding

Ik zag vandaag dit op fb, is dit hetzelfde als waar jij het ook over hebt? Of weer wat anders?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:30

Zebrastreep schreef:
Daar zit ik ook nog wel een beetje mee dat ze denken dat we hadden gedronken , maar beide zo nuchter als wat. Ik zit aan de medicatie dus ik mocht ook niet drinken al kan ik dat natuurlijk wel aantonen.

En stel dat het wel zo was, jullie zijn alsnog willens en wetens door iemand anders gewond geraakt. Ernstige zaak. Ik zit ook gelijk aan die twee ontsnapte TBS-ers te denken, daar is nu de vluchtauto van gevonden. Ook een eng idee toch?
Veel sterkte met alles.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:31

F_Orumster schreef:
De sfeer rondom de Doevenkamp was inderdaad gespannen. Eigenlijk vooral de afsluitingen van de toegang naar de Doevenkamp. Toen ik daar was rukte de politie twee keer uit met sirene, stonden er ook 2 auto's sowieso al, en de politie te paard zag ik in een flink hoog draftempo ergens op afgaan.
Bij het weglopen stootte ik per ongeluk een meisje haar bier uit haar hand (ze droeg haar hand dan ook wel wijd naast haar) en ik werd gelijk verrot gescholden, ze zag er zo woedend uit. Als ze nou aardig was geweest had ik haar nog wel een drankje willen betalen maar ik liep maar snel door.

Zebrastreep, dat waardeer ik. Ik hoop dat je niet te lang ongemakkelijk voelt in je straten. Das zo belangrijk.

De sfeer op Doevenkamp is altijd gespannen en vervelend. Ik vermijd die plek als de pest, de hele week. Ze zullen er wellicht leuke muziek draaien, maar als het ergens gedoe is, is het daar. Alle dronken druppies zijn daar en de helft is zo high als een flatgebouw. Of stoned. Of bedenk eens wat :=

TS: ik snap dat je zelf zegt dat de politie het druk heeft met de TT, maar ik vind het toch wel zeer ernstig dat ze dit niet serieus nemen! Zeker even kijken hoe je daar achteraan kan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 21:39

saskiaojan schreef:
[ [url=m/EvCIjw.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zag vandaag dit op fb, is dit hetzelfde als waar jij het ook over hebt? Of weer wat anders?

Met haar heb ik contact gehad om te vragen of het signalement overeen kwam. Helaas is dit een andere dader dit bleek te gaan om een oudere man , en bij ons waren het twee jonge gasten.