Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Hoe zit het met de diploma's, zijn die gewoon erkend en even waardevol als via een klassieke hogeschool of universiteit, of zit daar toch verschil in? Ik wil graag een bijkomende opleiding of master doen, maar wil dan wel zekerheid dat ik er in het werkveld baat bij ga hebben. Dus niet dat ik een papiertje haal waar ze dan later enkel eens hartelijk om lachen.
Tazzey schreef:Varekaj schreef:Hoe zit het met de diploma's, zijn die gewoon erkend en even waardevol als via een klassieke hogeschool of universiteit, of zit daar toch verschil in? Ik wil graag een bijkomende opleiding of master doen, maar wil dan wel zekerheid dat ik er in het werkveld baat bij ga hebben. Dus niet dat ik een papiertje haal waar ze dan later enkel eens hartelijk om lachen.
Een OU diploma wordt hoog gewaardeerd in het bedrijfsleven. Het heeft absoluut niet dezelfde reputatie als thuisstudies van bijvoorbeeld de LOI.
WenK schreef:Wel een tip... schrijf in per (aantal) vakken wat je zeker binnen een jaar kunt afronden. Ik sprak laatst een meisje die in de problemen kwam omdat ze bijna alles in 1 keer had ingeschreven en er geen rekening mee had gehouden dat je alles waar je voor inschrijft ook binnen een jaar moet afronden.
Biks2 schreef:Kun je ook een vorm van financiering krijgen via de OU/DUO?
Tazzey schreef:Het is echt onmogelijk om voor een OU studie studiefinanciering via DUO te krijgen.
[ [url=m/32nQCh.png]Afbeelding[/url] ]
Deze informatie komt rechtstreeks van de website van DUO.
Er waren in het verleden wel mogelijkheden om korting te krijgen bij de OU. Ik weet niet of die er nog zijn en hoe dat werkt. Ik heb altijd alles zelf betaald, omdat ik al twee masters had was dat wel wat duurder maar alsnog goed te doen.
Citaat:Bijeenkomsten van bepaalde vakken kunnen ook overdag door de week zijn, maar hier kun je op selecteren. Dit geldt ook voor de tentamens, als je op een weekenddag tentamen wil doen moet je er wel op tijd bij zijn soms. Overigens zijn er ook thuistentamens mogelijk, beiden hebben voor en nadelen.