Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:08

Wij hebben een straat waar je kan parkeren met ook een parkeerplaats om de hoek en een soort van onderling afgesproken de busjes daar neer te zetten.

Niemand vindt het toch leuk om een bus voor zijn deur te hebben...

Als bij jullie ook zoiets is misschien briefje op de voorruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:30

Onali schreef:
Wow, wat een bizarre reacties.
Dan moet je maar niet aan een openbare straat wonen????
Echt?!

Geef jullie adressen maar, zal ik aan mn broer vragen of hij met zijn werkbus het hele weekend voor jullie deur kan gaan staan.
Ben benieuwd of jullie dan ook nog "relaxed" zijn.

Geen idee of dat op mij sloeg. Maar ik woon in een traditionele arbeiderswijk met te weinig parkeerplekken en 70% aan busjes van loodgieters, aannemers, stratenmakers etc. Waar de andere 30% vervolgens over klaagt, terwijl dit echt te voorzien was :D

Als er ergens anders ruimte is houd ik er rekening mee. Voor mijn dementerende buurvrouw van 94 zonder tuin houd ik er rekening mee. Maar verder ga ik geen gekke toeren uithalen.

However, het is altijd bespreekbaar natuurlijk. Wie weet zet hij hem er nu ook wel daar neer om een buurvrouw te sparen. Eigen auto daar neerzetten vind ik ook niet kinderachtig. En als deze persoon de ruimte heeft en hem ook ergens anders kan parkeren zal dat vast en hopelijk geen probleem zijn :j . Als hij die ruimte niet heeft, is het echter wel gewoon zijn goed recht en toch een klein beetje een kwestie van een huis zonder parkeerplek voor het raam uitkiezen vind ik :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:43

Menino schreef:
Onali schreef:
Wow, wat een bizarre reacties.
Dan moet je maar niet aan een openbare straat wonen????
Echt?!

Geef jullie adressen maar, zal ik aan mn broer vragen of hij met zijn werkbus het hele weekend voor jullie deur kan gaan staan.
Ben benieuwd of jullie dan ook nog "relaxed" zijn.

Geen idee of dat op mij sloeg. Maar ik woon in een traditionele arbeiderswijk met te weinig parkeerplekken en 70% aan busjes van loodgieters, aannemers, stratenmakers etc. Waar de andere 30% vervolgens over klaagt, terwijl dit echt te voorzien was :D

Als er ergens anders ruimte is houd ik er rekening mee. Voor mijn dementerende buurvrouw van 94 zonder tuin houd ik er rekening mee. Maar verder ga ik geen gekke toeren uithalen.

However, het is altijd bespreekbaar natuurlijk. Wie weet zet hij hem er nu ook wel daar neer om een buurvrouw te sparen. Eigen auto daar neerzetten vind ik ook niet kinderachtig. En als deze persoon de ruimte heeft en hem ook ergens anders kan parkeren zal dat vast en hopelijk geen probleem zijn :j . Als hij die ruimte niet heeft, is het echter wel gewoon zijn goed recht en toch een klein beetje een kwestie van een huis zonder parkeerplek voor het raam uitkiezen vind ik :o

Ligt geheel aan de afmetingen van de bus en de regels van de gemeente.

ivy_power89

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:48

God, nu zou ik mij eigenlijk schuldig moeten voelen dat ik mijn fiat talento voor mijn eigen voordeur parkeer? }:)
Want die bus is ook mijn privé auto,

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:53

tja overbevolking... dan krijg je dit soort dingen. Concureren om de ruimte en het uitzicht. We kunnen dan met z'n allen vreselijk hatelijk doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:23

mrie schreef:
tja overbevolking... dan krijg je dit soort dingen. Concureren om de ruimte en het uitzicht. We kunnen dan met z'n allen vreselijk hatelijk doen.

Idd. Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit zo’n wijk met allemaal rijhuisjes en nergens plek. Ook daar van die zeikerds die begonnen over ‘woongenot’ als er iemand met een busje of camionette op een parkeervak voor hun huis parkeerde. Dat is niet meer of minder dan het moedwillig gewoon moeilijk willen maken voor andere mensen. Wat zouden die overal moeten rondrijden en zoeken omdat jij ‘geen bus/auto/camionnette wil zien’ op een plek waar die gewoon mag staan?
Het enige wat ik nog kan begrijpen is wanneer redelijk lange bussen op de openbare parkings gaan staan, zodat indraaien/uitdraaien van de plaatsen errond zeer moeilijk wordt. Maar verder… lekker stoppen met zeiken en je concentreren op je eigen huis en tuin :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:42

Ik snap het probleem niet zo goed. Jij hebt de plek niet nodig. Een ander wel. Wat maakt het dan uit of het een auto of bedrijfsbusje is? Als jij een oprit hebt waar je auto kan staan, heb jij dus geen last van het feit dat er gebruik wordt gemaakt van de openbare parkeerplek voor je huis. Je weet toch dat zoiets kan met een openbare parkeerplek. Je hebt de auto’s niet voor het kiezen. Gelukkig maar.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:25

absque_dubio schreef:
Ik snap het probleem niet zo goed. Jij hebt de plek niet nodig. Een ander wel. Wat maakt het dan uit of het een auto of bedrijfsbusje is? Als jij een oprit hebt waar je auto kan staan, heb jij dus geen last van het feit dat er gebruik wordt gemaakt van de openbare parkeerplek voor je huis. Je weet toch dat zoiets kan met een openbare parkeerplek. Je hebt de auto’s niet voor het kiezen. Gelukkig maar.

Een normale auto, kijk je bij langs of overheen, en zal nog wel daglicht door je raam geven.
Het formaat bus dat de TS opgeeft als die pal voor je raam staat op bv 5 of 10 meter voor je raam, blokkeert je volledig uitzicht en daglicht...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:34

Dit is precies de reden dat ik niet in een wijk wil wonen. Al dat gezever over parkeren. Wij wonen in een rijtjeshuis en ik mag elke dag 10 minuten zoeken naar parking en evenveel minuten naar huis stappen. Zou wat zijn als ik ook nog eens commentaar heb over een camionette voor de deur :D
Ik zie het probleem echt niet…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:20

poes schreef:
Dit is precies de reden dat ik niet in een wijk wil wonen. Al dat gezever over parkeren. Wij wonen in een rijtjeshuis en ik mag elke dag 10 minuten zoeken naar parking en evenveel minuten naar huis stappen. Zou wat zijn als ik ook nog eens commentaar heb over een camionette voor de deur :D
Ik zie het probleem echt niet…

Nou, mooi dat jij het probleem niet ziet. Zou hier een camionette voor de deur geparkeerd worden, dan zie ik niks meer uit het raam en de zon wordt geblokkeerd en ik zit tegen een lelijke bedrijfsbus te kijken.

Naast dat wagens van formaat camionette hier in de woonwijken niet toegestaan zijn. Die dingen blijven lekker op bedrijventerreinen of buiten de wijken op de parkeerplaats, gelukkig.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:23

Als ze niet toegestaan zijn is het toch makkelijk? De gemeente bellen.

Verder heb je zolang je in een woonwijk woont last van mensen. Ga je buitenaf wonen krijg je op een andere manier last van mensen. We leven nu eenmaal met zijn allen op een kluitje in nl. Als dit de problemen zijn waar je je mee bezighoudt heb je het goed

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:32

Ik vind het vooral wat apart dat die bus er elk weekend staat als diegene niet eens in de straat woont. Lijkt mij dan weer erg sterk dat er in eigen straat nooit plek is.

Ik had juist dat bus hier voor de deur geparkeerd werd, omdat ze zelf die bus niet voor de deur wilden hebben :+
Nu staat er telkens weer een bus ergens waar 2 plekken zijn, erg vervelend want door die bus kan er geen 2e auto staan of als er al een auto staat zet hij de bus ervoor waardoor ik mijn oprit maar moeilijk op of af kom. En we hebben 50m verder een grote parkeerplaats waar juist meerdere werkbussen staan. Die plekken zijn daar veel geschikter voor.

Maar in eigen straat zou ik het misschien wat vervelend vinden soms, maar hoort erbij. In een andere straat gaan parkeren altijd of zoals bij mij voor ander huis vanwege eigen uitzicht vind ik wat apart.

Het zal wel een aantal keer verlengde en verhoogde zijn, dat zijn echt hele flinke bussen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:34

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:
Oh ik snap je ergernis heel goed... Bedrijfsbussen zijn zo groot en lomp, daar zou ik ook niet t hele weekend tegenaan willen kijken, het zou ook niet nodig moeten zijn :).

Ik zou het even met je gemeente opnemen. Meestal zijn er regels qua formaat dat toegestaan is in een woonwijk.

Deze bus is ook echt groot, het is geen gewoon bedrijfsbusje, maar wel iets van 6-7 meter lang en 2-2.5 meter hoog ofzo?

ikke, zelf de auto er neer zetten kan ik doen, maar a) daar heb ik vandaag niet aan gedacht en b) dat voelt dan toch een beetje kinderachtig ofzo :') Ik heb gewoon een eigen oprit en dan doe ik hetzelfde als de bestuurder van de bus :+

Ik zou even in de APV zoeken of dit mag.

https://indebuurt.nl/nijmegen/gemeente/ ... ren~66225/

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:42

Ik begrijp ts dat dit irritant is.
Als je ergens gaat wonen met openbare parkeerplaatsen voor de deur snap ik dat anderen er kunnen staan. Dat er zo nu en dan een bedrijfswagen voor je deur (uitzicht) staat, is nog te “overzien”. Maar elk weekend dezelfde bus voor je deur?
Dan zou ik op vrijdag mijn auto toch echt voor de deur zetten. En op zaterdag bijvoorbeeld weer op de oprit.

En ts, ik vind je OP relaxed geformuleerd hoor, snap je vraag volkomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:42

absque_dubio schreef:

Ah, gelukkig. Ik ben niet de enige die er geen probleem in ziet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:44

Wat ik dan zorgelijk vind is dat mensen er het hele weekend tegen aankijken. En TS dat is niet alleen naar jou gericht. Met mijn zus heb ik recent dezelfde discussie gehad. Hoezo kijk je er het hele weekend tegen aan? Waarom zit je de hele dag thuis naar buiten te kijken? Waarom houden we ons niet met de leukere en belangrijke dingen in het leven bezig?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:50

Als je een woonkamer raam hebt waar op 3 meter afstand een bedrijfsbus voor staat, dan kan je er moeilijk omheen kijken.. je ziet dat toch?
Dat is hetzelfde als een raam in je huis en 3 meter verder een betonnen gebouw/muur...
Maar ik snap dat veel mensen het helemaal niet belangrijk vinden om iets te kunnen zien buiten.. :)
Ik vraag me af hoe die mensen wonen... hoe hun uitzicht is (ik vermoed aan een oprijlaan, of een vrijstaand pand ofzo, maar ik denk dat het er maar weinig zijn die in een smalle straat wonen zonder voortuin en dan een bedrijfsbus voor het raam.. maar goed, wie weet is dat anders ;-) )
Gelukkig zit ik op een flat, dus geen auto's voor het raam...

En ik vind het gek dan een bericht met 'mag dit' opgepakt wordt alsof iemand verschrikkelijk zit te zeuren.. iemand mag zich toch wat afvragen? Waarom die overdreven reacties?

absque_dubio: als je het verschil niet ziet tussen een Peugeot 206 en een bedrijfsbus van 5 meter lang en 2 meter hoog, dan gaat er iets niet goed denk ik? Oppervlaktemeting is niet zo heel lastig toch?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:56

Ik snap je wel hoor TS, ik zou daar ook not amused over zijn.
Moet je even voorstellen dat je het hele weekend dit uit het raam ziet:
Afbeelding
Voorbeeldfoto via Google gevonden.

Zelfs al zit je niet het hele weekend thuis als dit een paar keer voor zou komen zou me dat wel irriteren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:58

Oh, daar kan je nog een beetje omheen kijken... als bij mn moeder er een bus voor t raam staat, dan ziet ze niks meer.. Maar gelukkig woont ze gunstig. In haar straatje staan bijna alleen nog maar bedrijfsbussen en besteldingen, aanhangers en hoogwerkers. Maar zij zit net op een geen-parkeer-plekje..
De buren daarintegen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:00

Het ligt er ook maar aan hoeveel meter bij raam vandaan de parkeerplaats is. Ik heb officeel geen parkeerplaats voor de deur, maar er wordt wel vaak geparkeerd. (daar heb ik last van omdat ik dan de oprit niet af kom) maar ik heb 6 of 7 meter voortuin en dan nog de stoep, dus merk je veel minder van een bus dan bijvoorbeeld mijn ouders die 1,5 meter tuin hebben en geen stoep.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:01

Hier staat de buurt met te hoge parkeerdruk elke avond "vol" met bedrijfsbusjes. En ja dat vinden wij ook best irritant want als wij 's-avonds rond 21 uur thuiskomen van stal moeten we vaker wel dan niet een paar straten verderop parkeren omdat er geen plek is, aangezien iedereen naast dat busje ook een personenauto heeft. En veel huishoudens sowieso twee auto's hebben (en dan de bus het liefst ook niet voor hun eigen huis zetten). En nee het is ook niet leuk als zo'n busje het hele weekend voor onze ramen staat. Maar het mag gewoon, tenzij inderdaad langer dan ca 6 meter en hoger dan ca 2 meter. De precieze maten staan bij de meeste gemeentes in de APV. Dus het is wat het is. Dat heb je in een dichtbevolkte wijk.
edit: ook wij hebben geen voortuin (sowieso geen tuin, op een geveltuintje na), ons hoekhuis ligt direct aan de stoep dus echt fijn is het niet die busjes. Maar al zou ik het zelf graag anders zien, het is nou eenmaal niet anders.
Laatst bijgewerkt door Sandra_H op 18-06-22 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:02

Precies dat MWM.. en er zijn straten zonder tuin, dus dan staat de bus op een meter van je raam eventueel :j
Ik zou dat persoonlijk nogal irritant vinden...

Maar goed, een huis met een oprit heeft wat meer ruimte voor de deur...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:05

Ligt er maar net aan. Ik heb een oprit, maar naast het huis :') Maar goed, met je eens hoor. Ik vind het eerder apart dat die bus standaard in een andere straat geparkeerd wordt. Dat er dus nooit plek in eigen straat is, of zouden ze dat niet meer proberen? Vooral als je hem doordeweeks nooit ziet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:29

Cer schreef:
Precies dat MWM.. en er zijn straten zonder tuin, dus dan staat de bus op een meter van je raam eventueel :j

Dat is wel zo idd. Ik heb n voortuin. Een bus zou niet pal voor mijn snufferd staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:32

Cer schreef:

Dat is niet gezegd. Mijn ouderlijk huis had zeeën van ruimte maar de voorkant stond, letterlijk, op de stoep.
Wij hadden oprit, garage, alles erbij dus er stond zelden een auto op straat maar als zo'n overmaatse bus voor het huis geparkeerd werd, hadden we geen uitzicht meer en het nam veel licht weg uit de woonkamer.
Dus ja, ik snap best dat zoiets irritant gevonden wordt.