Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mars schreef:Op vakantie gaan…![]()
Man, man, ik ben weken bezig met lijstjes, dingen kopen, het huis moet aan kant, alles moet netjes etc. Alles voor mn dieren regelen, stress om of het goed gaat met ze als we weg zijn, stress met inpakken en stress op schiphol, stress of alles rondom het vakantieverblijf wel goed is gegaan etc. Voordat ik ontspannen op mijn strandbed aan een wijntje lig ben ik een zenuwinzinking nabij
Niobe schreef:Ik ben best zeker in de auto, maar niet voor parkeren. Het komt altijd wel goed uiteindelijk, maar dat blijft een ding. Dus als ik naar een nieuwe plek moet rijden dan kan ik me behoorlijk zenuwachtig maken voor waar ik precies moet parkeren.
En dan heb ik het niet per se over steden enzo, want een parkeergarage of iets dergelijks is dan zo gevonden, maar als ik bijvoorbeeld bij een pensionstal moet zijn. Dan vind ik het altijd heel fijn als iemand me instructies geeft over het hoe en wat met parkeren, zodat ik niemand in de weg sta en mezelf niet voor banketstaaf zet met mijn slechte parkeermanouvres.
) en file parkeren al helemaal niet, word dan altijd zenuwachtig als er veel verkeer om mij heen rijdt en ik het dus snel moet doen... Barbet schreef:Op de middelbare school was ik ontzettend zenuwachtig als ik een spreekbeurt voor de klas moest houden.
Zo erg dat m'n benen helemaal trilden en ik een misselijk gevoel kreeg.
Het liefst wou ik door de grond heenzakken om er maar vanaf te zijn.
Nu wel eens zenuwachtig als ik met de auto in een onbekende omgeving ben en op de navigatie rij.
Bellatrix schreef:Oh, spreken in een groep of voor een groep doe ik niet hoor.Al die starende ogen. Brr!
Ik doe nu 3 maanden flexwerk en dat betekend elke keer op een andere locatie met een ander team en andere cliënten en collega's. Gek genoeg ben ik helemaal niet bang maar soms wel wat onwennig. Ik praat daarin tegen wel gemakkelijk weg met iedereen en kan ook gemakkelijk contact maken. Alleen ik praat soms zo dom en warrig alsof ik niet helemaal goed ben
proudmama schreef:Autorijden en wordt steeds erger. Ik ga de snelweg al niet meer op want ik denk bij iedere oprit op zijdelingse verplaatsing ze zien mij vast niet. Helaas krijg je daardoor meer ongelukken , ik zou dolgraag meer willen rijden maar ik heb het opgegeven. Ik stap alleen nog in de auto om dichtbij boodschappen te doen of naar de kinderen te rijden die in de buurt wonen.
Anders ga ik op de fiets of OV.
Overigens ben ik ook bloednerveus als ik bij mijn man in de auto zit als wij weggaan, en hij rijd goed, is beroepschaffeur geweest.
Knuffel van mij! Eloya schreef:Ziekmelden voor werk.. voel me soms nog beroerder door de stress dan hetgeen waarvoor ik mij ziekmeld. Voel me altijd zo schuldig voor mijn collega's
Eloya schreef:Eloya schreef:Ziekmelden voor werk.. voel me soms nog beroerder door de stress dan hetgeen waarvoor ik mij ziekmeld. Voel me altijd zo schuldig voor mijn collega's
En nu lees ik dat ze niemand kunnen krijgen. Dat een collega alleen gaat staan (gaat om morgen nachtdienst) en hier raak ik ook zenuwachtig van. Ben heel erg geneigd toch te gaan werken. Ondanks ik weet dat het niet slim is. Kan beter 1 dag langer uitzieken dan langer ziekig blijven.
Amber_anne schreef:Zijn er ook mensen met tips?
Ik slik sinds een tijd magnesium en heb wel het idee dat het iets helpt. Ik hoorde ook over Bach rescue druppels, misschien moet ik die maar ook proberen

daardoor kom ik dan zelf ook makkelijker met de conclusie; ''zie, het viel wel mee!'' 
.