Katten afschrikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:13

Wij kwamen erachter dat we telkens een kat in ons aardbeienveld hadden. Sinds we datéprikkers in de grond hebben staan, lijkt hij er niet meer in te zitten.
Nu snap ik dat prikkers in een bank niet haalbaar is maar is een plank met prikkers op de bank een optie voor jullie?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:18

_Mir schreef:
Gewoon je beest bij je houden.
Honden lopen ook niet los door de straat of in andermans tuin.

Ja hoor, dat is een excuus om andermans beest te vergiftigen.

En als je last hebt van kinderen die in je tuin komen, mag je dan ook vergiftigde snoepjes neerleggen? Na zo'n reactie kijk ik nergens meer van op...

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:32

Ze vindt de haren goor en het dier zelf en dan gaan jullie adviseren om een hond te nemen :+ want die zijn niet harig zeker, en stinken tenminste ook lekker zeker als ze nat zijn. En moet je ook stront van rapen. Lekker bijdehand en doordacht.

Er zijn van die rubberen ‘doorntjes’ die je zou kunnen plakken op de balkon randen, zijn een soort strips, vinden ze echt niet fijn en dan heb je kans dat ze weg blijven. Je verwondt er geen dieren mee maar weert ze wel af ermee. Onze buren hebben dat boven hun canvas doek zodat onze kat er niet per ongeluk op gaat staan als hij op het hek klimt en het werkt prima.

Raineri

Re: Katten afschrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:56

Kun je met de eigenaren in gesprek?
Idioot dat jullie op kosten worden gejaagd omdat een ander laks is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:00

_Mir schreef:
Hond nemen of muizengif

Voel je je wel goed?
Een dier vergiftigen? Dat gaat echt veel en veel te ver!
Alsof een kat er wat aan kan doen.. En ja, ook wij hebben last van ze, maar vergiftigen zou echt nooit in me op komen.
Vreselijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:01

Iris82 schreef:
[ Video ]

Ssscat. Kost wel wat maar is supereffectief.

DIT! Schijnt echt heel goed te werken!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:22

Cayenne schreef:
_Mir schreef:
Hond nemen of muizengif

Voel je je wel goed?
Een dier vergiftigen? Dat gaat echt veel en veel te ver!
Alsof een kat er wat aan kan doen.. En ja, ook wij hebben last van ze, maar vergiftigen zou echt nooit in me op komen.
Vreselijk!

Nou inderdaad! Ik schrik ook wel van bepaalde reacties maar wat mij het meeste schokte was een soortgelijk topic een aantal jaren geleden. Een bokker wist doodleuk te vertellen dat haar honden elke kat kapot scheurden die ze in de tuin te pakken kregen. En er ook gewoon akkoord mee gaan dat zoiets gebeurde want dan had de eigenaar de kat maar in huis moeten houden. Ik vind elk dier wat aan stukken gescheurd wordt verschrikkelijk, ongeacht het dier. En hondeneigenaren die er zo in staan zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Maar is een heel andere discussie.

TS ik zou een piepding aanschaffen en de tip over een plank op het zeil leggen ook een goede. Dan ontneem je de katten de optie om onder het zeil te kruipen.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:50

Ik heb ook wel eens gehoord dat peper werkt, misschien is dat een optie? Volgens mij kan peper geen schade aan de kat aanrichten maar wel verjagen.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:59

Ik lees even mee voor De tip..
Hier een stukje tuin waar je wekelijks een motblik vol kattenpoep uit kan halen, vieze beesten!
Zo'n apparaat met hoge piep kan niet want daar worden mijn cavia's heel bang van.
Misschien dan toch Cacao doppen?!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:20

Eerste nacht met het piep doosje en geen gegraaf van katten gehad gelukkig :D!
Blijft bizar dat je als niet-katten-eigenaar geld moet uitgeven om de kat van een ander uit je tuin te houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:26

Needje schreef:
Aluminiumfolie hebben meesten gewoon schijt aan.
Waterpistool leert ze alleen niet te komen als jullie er zijn.
M'n ouders hebben zo'n apparaat wat een hoge pieptoon geeft. Die werkt wel goed bij hun.
https://www.lidl.nl/p/parkside-solar-di ... 7ABAF6AE89
Zoiets.
Alleen wel uitzetten als jullie zelf buiten zijn :D

Mijn buren hebben er een gehad. Daar heb ik tinnitus van gekregen. T zijn poedersuiker dingen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:10

Dovahkiin schreef:
Nou inderdaad! Ik schrik ook wel van bepaalde reacties maar wat mij het meeste schokte was een soortgelijk topic een aantal jaren geleden. Een bokker wist doodleuk te vertellen dat haar honden elke kat kapot scheurden die ze in de tuin te pakken kregen. En er ook gewoon akkoord mee gaan dat zoiets gebeurde want dan had de eigenaar de kat maar in huis moeten houden. Ik vind elk dier wat aan stukken gescheurd wordt verschrikkelijk, ongeacht het dier. En hondeneigenaren die er zo in staan zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Maar is een heel andere discussie.

TS ik zou een piepding aanschaffen en de tip over een plank op het zeil leggen ook een goede. Dan ontneem je de katten de optie om onder het zeil te kruipen.

Een kat in mijn tuin die niet optijd weg kan komen, is hier óók de banketstaaf.

Mijn hond haat katten en als ie de kans zou krijgen, grijpt hij ze.

Mijn tuin is volledig omheind met betonschutting van zeker 1.80m hoog, 100% zeker dat mijn hond hier niet uit komt.

Katten komen er helaas wél in, maar redelijk moeilijk weer uit. Ging een paar jaar geleden bijna fout, kat kwam in de tuin, hond erachteraan, kat wilde op de schutting springen maar sprong mis. Gelukkig landde hij in een hoge struik/ boom, want m'n hond stond er al onder....

Ik ga niet mijn hond de toegang tot zijn eigen tuin ontzeggen omdat er misschien een kat de tuin in kan komen....

Met het huidige warme weer, blijft de tuindeur óók open als ik een paar uur van huis af ben, dus toezicht is er dan niet. En ik heb geen geld en zin om rare constructies te moeten gaan maken om andermans kat buiten te houden....

Ik zorg ervoor dat mijn hond netjes binnen blijft, dan moeten anderen ervoor zorgen dat hun katten geen overlast veroorzaken....

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:19

Zelf een kat nemen. Wij hebben twee katten en die mochten pas naar buiten nadat we de tuin dusdanig hadden aangepast dat ze de tuin niet uit kunnen (omdat ik idd vind dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn katten). Daarvoor hadden we ook katten in de tuin, maar sinds ze van ons buiten komen zien we geen andere katten meer.

En we hadden ook steeds dat er katten tegen de voordeur aan zaten te plassen. Vreselijk, die stank. Wij hebben dus ook katten, maar vind t heel irritant dat wij last hebben van katten van andere mensen en daarom zorgen wij ervoor dat die van ons niet de achtertuin uit kunnen. Maar Sinds daar een lavendelplantje staat geen last meer van zeikende katten tegen de voordeur.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:45

Zelf een kat nemen lost het probleem van viezigheid van katten + kattenharen op haar spullen niet echt op he :+

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:29

Nee, maar tis wel minder haar. Namelijk van 1 kat ipv vijf.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:12

Peper op de kussens strooien. Werkt echt. Zelfs uitgeprobeerd toen we er achter kwamen dat onze loungebank onder de overkapping ‘s nachts als slaapplek werd gebruikt door katten. 3 avonden peper op de kussen gestrooid en daarna was het probleem over.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:13

Ik zou er gewoon een hele strakke hoes omheen spannen. Evt die hoes helemaal ondersprayen met een giga sterk geurmengsel waar katten een hekel aan hebben (kaneel, peper of citrusgeuren oid) en dan zal je iig de haren en viezigheid niet meer op je bank hebben. Andere dingen zoals geluidskastjes, koffiedik strooien etc. zijn leuk maar geen 100% garantie dat het altijd werkt. Je kan (helaas) beter investeren in je eigendommen te beschermen ipv te hopen dat je iets vind wat altijd elke kat verjaagt.

Ik heb zelf katten en ben gek op ze maar andermans katten in mijn tuin, mij niet gezien. Ik zal nooit expres gif voor een huisdier neerleggen in een lokaas of een hond op ze af sturen maar als er een wordt gegrepen door een hond terwijl die zich op eigen terrein bevind, of als zo’n kat iets heeft opgevreten in m’n tuin wat eigenlijk giftig voor ze is... ik zal het giga sneu vinden voor de kat en het baasje maar dat is imo wel het risico wat je als baasje bent aangegaan door je dier onbeheerd op openbaar gebied en andermans privéterrein te laten lopen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:21

Iris82 schreef:
[ Video ]

Ssscat. Kost wel wat maar is supereffectief.

Deze werkt fantastisch, als navulling kan je de lucht spuitbussen van de Action gebruiken, veeeel goedkoper.
Ik heb hem op het aanrecht staan.
Wat ook helpt is zo'n zigzag trap hekje, is zo'n rek om planten tegenaan te laten groeien, op de bank leggen.
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 10:28

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga ze even doorspitten. Goedkoop is het beste, want we hebben het geld niet allemaal. Met peper, moet je dan bolletjes peper op de kussens leggen als in het kruid of een rode peper? Ik zie het even niet voor me :P misschien doen we wel én aluminium én peper dan.

Voor mij gaat gif - ondanks m’n haat voor katten - echt te ver. Zelf een huisdier gaan we niet doen, wij zijn een studentenhuis dus iets met verantwoordelijkheid :D. En als wij een kat zouden nemen, zou die ook zo over ons balkon springen en dan zijn wij de lastige buren :P

Ik vind het ook wel triest dat wij iets mogen oplossen wat andere veroorzaken. Leven ook echt aan een belachelijk drukke straat, dat mensen het überhaupt durven. Al denk ik dat er een deel gewoon weggelopen is. Het is hier op de daken waarop wij uitkijken echt een soort ontmoetingsplek, denk dat we er wel soms 5 bij elkaar zien.
Nu ik dit typ hoor ik er twee vechten :=

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:31

Gitana schreef:
_Mir schreef:
Gewoon je beest bij je houden.
Honden lopen ook niet los door de straat of in andermans tuin.

Je bent echt niet goed als je maar gif gaat lopen strooien omdat je denkt dat je beter bent dan een andere diersoort (of om iedere andere reden) :r
En je hebt geen idee wat je mensen dan aandoet me je kortzichtige gedrag, laat staan het milieu en de omgeving.

Waar lees jij dat?
Oh jij bent er ook zo een van de klimaat hysterie

Het probleem ligt bij de katten eigenaren, niet diegene die er overlast van hebben. Of snap jij dat niet? Bijhouden die beesten

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:49

Of je haalt de kussens binnen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 10:52

Tzatziki schreef:
Of je haalt de kussens binnen...

Dit stuurt net iemand mij ook in PB. Het probleem is dat wij een klein huis hebben en hier niet echt plek voor hebben, willen we ook nog ruimte hebben om te manoeuvreren in de ‘woon/eet’ kamer. := en buiten hebben we geen schuur oid.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:06

_Mir schreef:
Waar lees jij dat?

Ah, daar komt de aap uit de mouw. Jij bent niet alleen een kattenmoordenaar, maar ook een klimaatontkenner. Je hebt dus én geen geweten, én je snapt de wetenschap niet. Ik denk dat ik wel kan raden op welke partij jij stemt.

Muizengif vergiftigt de voedselketen, daar gaat het om. Maar ach, slechte en domme mensen willen dat niet weten. Die willen gewoon doorgaan met hun medemens, andere dieren en de wereld naar de klote helpen want hè... als zij het maar goed hebben!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:06

_Mir schreef:
Waar lees jij dat?

Het probleem ligt bij de katten eigenaren, niet diegene die er overlast van hebben. Of snap jij dat niet? Bijhouden die beesten

:')

Als je katten gaat doden omdat ze in je tuin komen voel je je toch beter dan een andere diersoort?
Of schiet je mensen die je tuin doorwandelen ook direct af?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:14

_Mir schreef:
Waar lees jij dat?

Als je echt zo stoer bent en vindt dat het probleem bij de eigenaar ligt, breng je bordje vergif dan naar het baasje en niet naar het dier dat gewoon z’n leven aan het leiden is en z’n instinct volgt. Moedwillig proberen een kat in je tuin te vergiftigen = niet okee. Nooit.