Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om even contact op te nemen met het 1 of ander.
Zodat je kan overleggen wat je hier mee kan, hoe je kan melden dat die camper er weer staat enzo.
Mag jouw auto daar wel staan?
En dat filmen in je tuin zal vast ook niet mogen, even advies inwinnen hoe je dat aan kan pakken

Wat betreft punt 1: Het is natuurlijk wel zo sociaal als je probeert geen niet per-sé op dat moment nodige herrie te maken terwijl er visite bij iemand in de tuin zit en die herrie dermate storend is dat het echt vervelend wordt. Maar jij mag toch ook gewoon je tuin en spullen bijhouden

Punt 2: is idd. vervelend als dat gebeurt. En het kan best zijn dat de rook vaker van jou naar hun waait, dan van hun naar jou....? Door de windrichting? Of hebben jullie ook wel last van hun rook? Sowieso is het iets dat gewoon mag natuurlijk, BBQ-en, dat zal ze moeten accepteren dat je dat recht hebt. Maar het is dan natuurlijk wel zo fijn als je er een beetje rekening mee houdt en dat ding niet precies zó in je tuin plaatst, dat zij alle rook krijgen ofzo

Punt 3: Als de honden gewoon in jouw tuin blijven en niet de hele tijd lopen te blaffen ofzo, dan moet ze toch gewoon niet zeuren....?

Punt 4: Als dat daadwerkelijk zo is / als het geen echte parkeerplaats is? Dan heeft ze daar wel een punt natuurlijk. Maar wel lekker typisch als jij een normale auto niet daar neer mag zetten waar zij dagenlang een camper met aanhanger laten staan

Punt 5 + 6 + 8: lekker laten gaan, wat denkt ze wel niet, jullie tuin is er toch niet voor haar uitzicht

Punt 7: ja een airco kan wel irritant zijn. Maar je hebt het recht om zo'n ding te gebruiken.... hang hem zo ver mogelijk bij haar vandaan en dan heb je je best gedaan toch...? Als de buren hun warme lucht zowat jouw raam in blazen kan ik me wel voorstellen dat het niet zo tof is

candalisa schreef:(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.
(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)
(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen