Nieuw bed uitzoeken, tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:01

Ah dit topic komt echt als geroepen. Ik ben ook op zoek naar een nieuw bed.
Ik heb op dit moment een boxspring van Jysk. Deze raad ik dan ook af :+ Ik slaap er nog helemaal niet zo heel lang op, ik denk nu 4 of 5 jaar, maar hij is echt toe aan vervanging.

Schuur_

Re: Nieuw bed uitzoeken, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:38

Ik heb een bed bij BeterBed gekocht en heel tevreden ervan. Ook de service in de winkel maar dat moet je maar net treffen met de juiste verkoper.

Proefliggen vind ik altijd zo awkward eh.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:57

Janine1990 schreef:
_Mars schreef:
Wij zijn naar Swiss sense Outlet gegaan (uiteindelijk wel met een nieuw model thuisgekomen :')) Maar dat is misschien ook een goede tip! Daar staan bedden die fout zijn geleverd of een milde beschadiging hebben op het frame maar wel goede kwaliteit. Ik ben toen ook erg vriendelijk geholpen en heeft de medewerkster goed meegekeken naar mijn wensen én advies gegeven op de manier waarop ik slaap (zij/buikligger). Erg blij met onze keuze.

Zijn er meerdere Outlets in Nederland?

Ik heb al wel door dat Emma en Ikea niks worden, aangezien die geen 210cm leveren. :(

Oei, dat zou ik niet weten. Wij waren naar die in Rotterdam.

Over die 210cm lengte, Ook bij Swiss sense tip van de eeuw. Wij hebben kussens van 40 x 60 ipv 60 x 60. Heb je ook meer ruimte bij de voeten eind en kussens zijn perfect. Dus dan zou misschien 200cm nog kunnen? Tenzij je echt heel lang bent natuurlijk. Maar dat is misschien nog een goede tip!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:07

Ook ik kan de Swiss Sense outlet tip aanraden, daar komt mijn bed vandaan. Ik ben ook in die in Rotterdam geweest maar er zitten er meerdere in het land, even in Google intikken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:52

_Mars schreef:
Oei, dat zou ik niet weten. Wij waren naar die in Rotterdam.

Over die 210cm lengte, Ook bij Swiss sense tip van de eeuw. Wij hebben kussens van 40 x 60 ipv 60 x 60. Heb je ook meer ruimte bij de voeten eind en kussens zijn perfect. Dus dan zou misschien 200cm nog kunnen? Tenzij je echt heel lang bent natuurlijk. Maar dat is misschien nog een goede tip!

Ik heb nog nooit 60x60 kussens gehad.

Wat is echt heel lang? Ik ben 1.86m...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:55

superpony schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden een nieuw bed gekocht en overal gekeken en proef gelegen. Het is echt ook belangrijk om de goede combi matras/bedbodem te kiezen. Een goed matras dat in de winkel fijn ligt, kan echt anders liggen als je een andere bodem eronder hebt.

Wij hebben 160X200m en dat was na meer dan 20jr op 140X200 al een groot bed, maar wij zijn ook niet groot.

De matrassen zijn dik en we hebben toppers, die komen eigenlijk net tegen of op de ombouw. Ik zou als ik wil een topper van 210 neer kunnen leggen.

Die combi lijkt me inderdaad heel lastig! Het zal mijn eerste boxspring worden en ik ben wel benieuwd hoeveel keuze ik kan maken binnen mijn budget en of je dat überhaupt kan proberen zeg maar...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:57

Standaard kussens zijn 60 x 70 in nederland. Je kunt wat ruimte winnen met een kleiner kussen idd. Moet wel je ding zijn, dus even goed proefliggen dan.

Ons bed komt overigens van Haco is na vijf jaar en twee zwangerschappen aan mijn kant nu een beetje doorgelegen. Maar da's minimaal. Wij hebben aparte bodems en matrassen van twee keer 90 x 200 en één topper van 180 x 200. Geen stomme spleet in het midden dus, ideaal met de kindjes.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:25

Ik vind het Matt Matrass heel fijn! Kan je ook proefslapen net als Emma. Ik heb er gewoon een lattenbodem van een ander merk onder gedaan, maar zie nu dat ze zelf ook bedden hebben. Weet alleen niet of je dat met je budget gaat redden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:27

Hier inmiddels ook een Swiss Sense bed, helemaal geweldig (en 210 lang). De kwaliteit is next level, wat een heerlijk bed. De service was ook erg goed.

Ik heb jarenlang op een IKEA bed geslapen, dat was oké. Beter Bed heb ik ook gehad. Dat was een tijdje goed, tot er een kuil in het matras kwam. Daarna een heel drama, want klantenservice staat niet in hun woordenboek.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:10

Wij hebben ook een bed van de Swiss Sense gehaald, en zijn er nog steeds dol op! <3
Ik denk dat je budget net te klein is om een afwijkende maat te kunnen vinden.
Wij wilden eerst ook een bed met opbergruimte, maar dat hebben ze ons afgeraden, omdat je onderste box dan nauwelijks plek heeft voor de veren. Daarmee kunnen ze dus ook minder steun geven. Uiteindelijk zijn we voor een normale boxspring gegaan met een voetenbank in dezelfde stof erbij.
Wij waren 2400 euro kwijt in de aanbieding voor een 180x220.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 17:36

topsylover schreef:
Wij hebben ook een bed van de Swiss Sense gehaald, en zijn er nog steeds dol op! <3
Ik denk dat je budget net te klein is om een afwijkende maat te kunnen vinden.
Wij wilden eerst ook een bed met opbergruimte, maar dat hebben ze ons afgeraden, omdat je onderste box dan nauwelijks plek heeft voor de veren. Daarmee kunnen ze dus ook minder steun geven. Uiteindelijk zijn we voor een normale boxspring gegaan met een voetenbank in dezelfde stof erbij.
Wij waren 2400 euro kwijt in de aanbieding voor een 180x220.

Nuttige tip! Daar had ik nog niet over na gedacht, aangezien ik geen ervaring met boxsprings heb. Wordt het aanbod meteen een stuk breder van!

Is 210 echt een afwijkende maat? Ik blijf me echt verbazen over de hoeveelheid bedden die niet verder gaan. We leven in Nederland, iedereen is hier lang... -O-

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:06

ik ben sinds kort erg blij met het matras van Matt Sleeps, nederlands bedrijf en super fijne klantenservice. Een aanpasbaar matras :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:10

Ik was bij beter bed en daar zeiden ze dat 210 vaak meerprijs is. Bij swiss sense stond eigenlijk alleen maar 210.
Dus. Ja. Ik weet het even niet meer _O-
Bij een outlet zul je het sws moeten hebben van wat er staat denk ik?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:26

Ik lees mee, ben ook op zoek. Er ligt nu een Ikea matras van 12 jaar op en dat is eigenlijk een prima matras (maar nu wel een keer aan vervanging toe). Ik neig naar Ikea of Matt Sleeps.

Boxsprings liggen heerlijk, maar vind ik gewoon echt niet mooi.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:30

Wij hebben een Emma boxspring en zijn daar heel tevreden over, maar ik heb ook heel veel slechte dingen over Emma gelezen (o.a. slechte levertijd, geld niet terug etc.). Ik zou eens naar Matt Sleeps kijken. Betaalbaar, aanpasbaar en ik heb er veel goede dingen over gelezen. Ik ben alleen bang dat proefliggen in een filiaal lastig wordt.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:44

Ik heb net een nieuw bed gekocht en gekozen voor een Deelbaar ledikant.
Dit om het makkelijker opmaken van het bed je kunt gewoon in het midden staan en het is hoogte verstelbaar.

Van de gleuf in het midden merk je weinig omdat ze goed dicht op elkaar staan.
Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:53

Ik heb echt jaren prima (als in zeker 15/20 jaar) geslapen op een Ikea matras. Vorig jaar eindelijk geïnvesteerd in een auping, maar dan heb je het over hele andere bedragen. En ik heb nu juist weer een normaal bed ipv een boxspring. Bij de boxspring gingen de twee verschillende matrassen toch uiteindelijk aan de wandel en ik vind het een groot stofnest. Dat heeft verder als voordeel dat je ergens (bijv Ikea) het bed aanschaft en dan je geld steekt in het losse matras.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:10

Bij ons was de 210 ook standaard (Swiss sense) En ik ben het eens met topsylover, dat je budget misschien wat laag is. Wij waren ook 2400 kwijt voor onze boxspring (bed was 1700 in de winter actie) omdat we echt alles nieuw hebben gekocht, van kussens tot topper, nieuwe dekbedden. Wel echt de beste keuze ooit, beide nog nooit zo goed geslapen. Dus als je net wat omhoog kan met je budget dan zou ik dat aanraden, ik weet natuurlijk niet je geld situatie.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:05

Ik heb een nieuw bed besteld bij BeterBed. Die komt vrijdag dus daarna heb ik pas een recensie :D ik heb de Butiken gekocht, met opberglades onder het bed. Ik wilde ook graag bergruimte :j

Tot nu een boxspring gehad, maar na 10 jaar zijn de boxen nu slecht (was ook een goedkoop bed). Fijne aan een bed met lattenbodem is dat de latten verstelbaar zijn. Qua matras heb ik een Ravensberger koudschuimmatras met een NASA traagschuim topper. Bevalt goed :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:12

Ik heb vorig jaar een matras gekocht bij Swiss Sense, daar kun je ook diverse hardheden uitproberen. Had overigens al een boxspring waar m'n nieuwe matras nu op ligt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:14

Ik heb gewoon een matras uit één stuk, lig altijd half in 't midden en dan krijg je een kuil bij 2 losse matrassen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:47

_Mars schreef:
Bij ons was de 210 ook standaard (Swiss sense) En ik ben het eens met topsylover, dat je budget misschien wat laag is. Wij waren ook 2400 kwijt voor onze boxspring (bed was 1700 in de winter actie) omdat we echt alles nieuw hebben gekocht, van kussens tot topper, nieuwe dekbedden. Wel echt de beste keuze ooit, beide nog nooit zo goed geslapen. Dus als je net wat omhoog kan met je budget dan zou ik dat aanraden, ik weet natuurlijk niet je geld situatie.

Financieel kan ik het wel, ik wil het echter niet. Als alleenstaande met een eigen huis wil ik ook nog graag nieuwe kozijnen in mijn huis binnen nu en een jaar. Daarnaast wil ik niet de rest van mijn leven alleen blijven en ben ik om die reden ook wat voorzichtiger met het doen van een grote uitgave als het gaat om een bed. Voor hetzelfde geld wip ik mijn bed er binnen een jaar weer uit.

Kijk om eens met een 300 omhoog gaan als ik echt overtuigd ben van de keuze, dan heb ik daar geen problemen mee. Ik hoop het echter binnen de 1500 te houden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:59

Ik kan je aanraden om met Brouwers Bedding te bellen. Zij kunnen je echt helpen aan een bed van 210 en de kwaliteit is echt super. De Van der Valk hotels zijn er mee uitgerust en wij hebben ze ook voor onze appartementen. Het bedrijf zit helaas wel in Tilburg. Je budget zou makkelijk moeten kunnen. Ik PB je anders wel even ;-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:11

Een vraagje m.b.t. het stijf en stram zijn: heb je te maken met veel stress? Dat is vaak wel een trigger voor d soort klachten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:28

We hebben een aantal jaar geleden een heerlijke boxspring gekocht bij Beter Bed :j enige nadeel waren de losse matrassen die wel degelijk aan de wandel gingen. Helaas waren die matrassen na 10 jaar toch wat ingezakt, dus wij weer naar Beter Bed... daar een duur matras aan laten smeren, waar ik dus totaal niet lekker op lig. Veel te hard, ik krijg echt last van mijn schouders en nek dan.
Dus alsnog een dikke topper erop gelegd. Toch jammer...