Wat meenemen naar een pretpark?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:56

Ik neem ook altijd paracetamol en ibuprofen mee. Niks vervelender dan iemand die niks meer kan/wil vanwege hoofdpijn, etc.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:59

Primatour tegen de misselijkheid. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:00

Nu snap ik ook dat mensen opeens allemaal een paraplu of poncho hebben..........Ik denk daar echt niet aan. Nog erger; ik bezit ze niet eens :o

Paracetamol zou ik ook niet aan denken. Heb wel afgepast medicatie bij me die ik op een bepaalde tijd moet nemen, maar slok water en weg.

Water heb ik wel echt altijd bij me.

Sleutels enzo. Ik neem alleen autosleutel mee en rest blijft in de auto. Pasjes zitten in mn telefoon en dat is het.

Vest, jas of trui knoop ik om mn middel als het te warm wordt.

Voorheen gingen we wel met een rolstoel op pad en gooide ik wel mn flesje water bij mn broer in zijn rugzak die aan de stoel hing en hadden we handdoeken voor hem. En hij had wel een poncho zodat zijn rolstoel niet nat zou worden. Maar verder ook niks.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:29

DiantaM schreef:
Haha serieus een discussie hierom? Hoe dan?

Als je geen kids hebt: flesje water, zonnebril, zonnebrand en wat te eten. Verder niets volgens mij.

Ik verbaas me ook over de vraag, sorry. Ik zou ook een pinpas en of geld en een IDkaart meenemen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:02

Wat ik zelf altijd meeneem naar een pretpark is vrij standaard. Een fles water, koffie voor onderweg, wat eten, iets om te snacken (koek, snoep, chips, noem het maar op) en afhankelijk van het weer een paraplu of zonnebrandcrème en een zonnebril. Paracetamol heb ik eigenlijk standaard wel in mijn tas zitten, maar neem ik niet speciaal mee. Verbandmateriaal heb ik over het algemeen niet mee, omdat er altijd wel één of meerdere EHBO posts in pretparken zijn.
Maar het is heel erg persoonlijk wat je meeneemt. Als ik zelf wat meer te besteden had, dan zou ik bijvoorbeeld geen lunch meenemen, maar gewoon in het park wat te eten kopen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:36

Zo min mogelijk!
Wij hadden de laatste keer een klein rugzakje met daarin 2 flesjes water, paracetamol, beurs en volgens mij een pak koekjes. De rest kopen we altijd daar.

Waarom? omdat mijn moeder vroeger alles meesleepte en vieze kleffe broodjes niet tof zijn en ik als kind ook gewoon iets lekkers van daar wou. Dus nu zijn mijn kids verwend :P (nee hoor, kids zijn dan vaak weer blij als we wel gewoon eens een zak krentebollen bij ons hebben :') )

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:37

Ik neem altijd mijn zusje mee. Zodat we via de gehandicapteningang, de attracties in kunnen.

En aan haar rolstoel hangen we altijd rugzak met flesjes drinken en genoeg broodjes.

En als het frisser is, gaat er ook nog een fleecekleed voor haar mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:39

superpony schreef:
Nu snap ik ook dat mensen opeens allemaal een paraplu of poncho hebben..........Ik denk daar echt niet aan. Nog erger; ik bezit ze niet eens :o

Paracetamol zou ik ook niet aan denken. Heb wel afgepast medicatie bij me die ik op een bepaalde tijd moet nemen, maar slok water en weg.

Water heb ik wel echt altijd bij me.

Sleutels enzo. Ik neem alleen autosleutel mee en rest blijft in de auto. Pasjes zitten in mn telefoon en dat is het.

Vest, jas of trui knoop ik om mn middel als het te warm wordt.

Voorheen gingen we wel met een rolstoel op pad en gooide ik wel mn flesje water bij mn broer in zijn rugzak die aan de stoel hing en hadden we handdoeken voor hem. En hij had wel een poncho zodat zijn rolstoel niet nat zou worden. Maar verder ook niks.

Poncho en paraplu neem ik ook nooit mee. Ik ben niet van suiker gemaakt dus een regenbui overleef ik vast wel :D Een poncho gaat altijd zo vreselijk plakken, zeker als je een korte broek en t-shirt draagt. Ik voel me dan altijd zo'n vacuüm verpakte worst.
Ik vind het zelf ontzettend storend als je tussen de paraplu's moet door sluipen om te voorkomen dat je je ogen kwijtraakt dat ik dat een ander niet ga aandoen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:07

Albertina71 schreef:
Citaat:
Winkelwagen :')

Ze bedoelt waarschijnlijk een boodschappentrolley.
Dat kun je gerust meenemen voor spullen.

Als je met kids gaat dan heb je vaak een buggy bij ideaal

Zoiets https://www.lidl.nl/p/topmove-boodschap ... VsQAvD_BwE
Bij mijn schoonzus in het gezin noemen ze dat 'de kliko' :+
Het ding is lelijk, maar superhandig zodra er geen buggy's meer meegaan. Niemand wil ermee lopen, maar ze zijn wel blij met het eten en drinken dat zich in 'de kliko' bevindt. En ze stoppen ook graag hun jassen erin :D
En aangezien niemand ermee wil lopen, kun je hem ook gerust tussen de buggy's neerzetten bij de attractie en na de rit weer ophalen.

Dan weet ik dat het Nederlanders zijn sorry :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:08

Amber_anne schreef:
Paracetamol! Helemaal in Duitsland waar je dat schijnbaar niet in de supermarkt/tankstation etc kan kopen en waar ze het ook niet uitgeven bij de EHBO in het park

België idem

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:27

Amber_anne schreef:
Paracetamol! Helemaal in Duitsland waar je dat schijnbaar niet in de supermarkt/tankstation etc kan kopen en waar ze het ook niet uitgeven bij de EHBO in het park

Het mag als het goed is nergens bij EHBO worden uitgegeven ivm evt allergieën.

Maar inddd, gewoon wat eten en drinken in een rugzakje en evt zonnebrand of poncho, afhankelijk van het weer... Verder telefoon, autosleutels, portemonnee.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:53

poes schreef:
Amber_anne schreef:

België idem

Dankje dat wist ik niet.

Was een harde les toen ik paracetamol vergat mee te nemen naar movie Park Germany. Verpest ook meten je hele dag

Ineke2

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:04

Ik had laatst een rugzak met krentenbollen, 2 flesjes drinken en een regenponcho mee.
Erg blij met de poncho want in de middag regende het ontzettend hard voor een uur of 2.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:08

Ik neem altijd water mee, broodjes van de supermarkt, koekje, banaan, ter plekke koop ik misschien alleen nog een ijsje. Zonnebrand crème inderdaad. Bij veel attracties zet je je tas neer, aan het eind van de dag voelt het eigenlijk nooit ik gesjouwd heb of nou ja m'n voeten zijn wel moe maar van het wandelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:41

Drinken, een lekkere zak drop/snoep en een poncho

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:33

Dagahra schreef:
Ik neem altijd mijn zusje mee. Zodat we via de gehandicapteningang, de attracties in kunnen.

En aan haar rolstoel hangen we altijd rugzak met flesjes drinken en genoeg broodjes.

En als het frisser is, gaat er ook nog een fleecekleed voor haar mee.

Herkenbaar.

Ik was echt super gek op mijn broer en mis hem vreselijk hoor, maar soms maak ik wel de harde grapjes. Iedereen zegt dan; wat was je een goede zus dat je hem overal mee naartoe nam en dan zeg ik altijd; eigen belang, voor de deur parkeren, nooit in de rij, altijd een rolstoel om even op te zitten of aan te hangen en alles in zijn tas :)
Hij had een elro en werkblad, dus dat was wel regen gevoelig.

En hij werd nooit gecontroleerd. We zijn weleens ergens naartoe geweest waar je niks mee naar binnen mocht nemen en dan deed ik mijn water in zijn tas en keken ze er niet eens in.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 01:50

Mijn ouders sleepten vroeger ook overal van alles mee naar toe. Mn schoonouders nemen niks mee.

Zelf heb ik meestal een klein handtasje, telefoon, autosleutel, powerbank, pasjes (ID/pinpas), zonnebril, paracetemol/ibrupofen/primatour en een kleine tube zonnenbrand, flesje water in mn hand (die gooi ik al vrij snel weg, na ik hem eerst 1 of 2 keer gevuld heb gehad)
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 09-06-22 02:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 02:13

Ik verbaas me over hoe vaak paracetamol wordt genoemd! Zou ik nooit aan denken of meenemen ergens naartoe.

Wat wel:
Pasjes
Sleutels
Mobiel
Dopper
Lunchbox
Zonnebrand en bril

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 02:15

Eigenlijk heb ik het altijd standaard bij mij :+ niet omdat ik het wil, maar omdat ik het af en toe nodig heb, iets met een oude blessure en veel pijn.
Primatour voor de misselijkheid in een achtbaan :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 02:25

Heuptasje met de belangrijke spullen. Sleutels, gsm, pinpas/geld.
En een klein opvouwbaar rugzakje.
Daar wat drinken en broodjes in.
Is het op past het in het heuptasje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:50

Dat dit een discussie is. Gewoon meenemen wat je overdag nodig hebt.
Ik neem altijd zelf eten mee want anders moet je in zo’n lange rij voor eten en dat vind ik zonde, eet liever in de rij voor een attractie :')

Heb twee kids en neem een opvouwbare bolderkar mee en daar gooien we alles in zoals jassen, eten, zooi voor de kids, en de kids zitten er zelf soms ook in.
Is nog nooit gejat.

Als je wat vergeet kan je altijd daar nog kopen, dus hoe dit moeilijk is weet ik niet echt :+

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:58

waterdicht tasje voor onder je kleding (belangrijke papieren en geld) wat niet nat kan worden in wildwaterbanen of bij een hoosbui.
Rol droge kaakjes (lekker als je misselijk word in een achtbaan)
tandenborstel of smintjes oid
zakdoekjes of evt papieren washandjes
pleisters
poncho
azaron
paracetamol
zonnebrandcreme
medicijnen
drinken
eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:44

Ghostattack schreef:
Uh.. niks :') Telefoon, pinpas en autosleutels is het enige wat ik bij heb. Ik heb geen zin om de hele dag met een tas te zeulen en bij elke attractie je tas ergens neer te leggen of zelfs mee moeten nemen. Nee lekker een vestje met ritszakken zodat je niks kwijt raakt en dat is het :D Eten en drinken is daar te vinden, wellicht prijzig maar dat hoort er bij bij zo'n dagje vind ik :j

Haha dit! Mijn god wat mensen soms meeslepen :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:50

Vooral héél véél geld...

Verder zo min mogelijk.
Gewoon de basics die altijd in je tas zitten zeg maar.
Portemonnee, water, sleutels, evt maandverband/tampons, evt strip paracetamol, en bij mij ook altijd pen en papier.
Maar dat laatste hoeft natuurlijk niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:52

Ik sta er ook van te kijken! Maar elk doet wat hij lekker vindt natuurlijk. Ik vind het zelf niet nodig om iets anders dan sleutels, jasje, telefoon en portefeuille mee te nemen. Pijnstilling zoals brufen vind ik al heftig om standaard te hebben. Dat krijg je hier enkel op voorschrift.