Verzonden pakketje terug naar eigen adres laten sturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Verzonden pakketje terug naar eigen adres laten sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:54

Ik zal iig aangifte doen. Dit valt onder oplichting. Via wat heb je het verkocht? (Site)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:56

MoppieFilou schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Weet niet om hoeveel geld het gaat (minder dan 50 euro zei je), maar ik zou toch overwegen je geld ‘gewoon’ te gaan halen. Alleen al uit principe! :')

Als het een jonge meid is, kan je ook nog overwegen haar ouders proberen te contacten.

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht haha, moet binnenkort sowieso in de buurt zijn. Maaaar ik heb het adres opgezocht op Google Maps en helaas is het een gigantische appartementenblok, dus geen idee wat ik aan de voordeur moet zeggen opdat ze mij zou binnenlaten :') .

Is inderdaad een redelijk jonge meid maar heb enkel haar Facebook en haar vrienden staan niet openbaar, dus geen idee hoe ik te weten kan komen wie haar ouders zijn.

“Ik kom een pakketje afgeven” :+

Als ze nog bij dr ouders op hetzelfde adres woont, zou je hun telefoonnummer misschien in de telefoongids kunnen vinden?
Of anders een briefje sturen naar die ouders ‘aan dhr/mevr achternaam’.

Wel een gedoe zeg! Maar snap dat je het niet zomaar laat zitten!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:03

MoppieFilou schreef:
@Tigra, ik zeg ook niet dat zij al die bewijzen na moeten gaan kijken, maar mijn adres staat gewoon op het pakket als "retouradres" voor moest er iets misgaan met de levering, dus gewoon weer daarnaartoe sturen hoeven toch helemaal geen bewijzen voor te zijn? Dat mijn adres op de doos staat lijkt me meer dan genoeg bewijs dat het gewoon van mij komt. Dus kunnen ze net hetzelfde doen als wat ze zouden doen in het geval de levering om één of andere reden niet mogelijk is bv door een fout afleveradres op de doos. Of dat dan op dit moment nog mogelijk is is een ander verhaal natuurlijk.

Dat is volgens mij iets te eenvoudig gedacht.

Ik denk dat het goed is om de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het verzenden van het pakket nog eens door te lezen. Wellicht kan je daar nog iets uithalen met betrekking tot rechten en plichten van de verzender.
https://www.bpost.be/sites/default/file ... ent_NL.pdf

Ik zie hier niets in staan over het onderscheppen van pakketten, wel dat de reden dat jij het pakket wilt laten onderscheppen valt onder jouw risico. Aangezien jij akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, lijkt het me sterk dat Bpost gaat afwijken van hun plichten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 15:24

Tigra_ schreef:
MoppieFilou schreef:
@Tigra, ik zeg ook niet dat zij al die bewijzen na moeten gaan kijken, maar mijn adres staat gewoon op het pakket als "retouradres" voor moest er iets misgaan met de levering, dus gewoon weer daarnaartoe sturen hoeven toch helemaal geen bewijzen voor te zijn? Dat mijn adres op de doos staat lijkt me meer dan genoeg bewijs dat het gewoon van mij komt. Dus kunnen ze net hetzelfde doen als wat ze zouden doen in het geval de levering om één of andere reden niet mogelijk is bv door een fout afleveradres op de doos. Of dat dan op dit moment nog mogelijk is is een ander verhaal natuurlijk.

Maar het niet aan hun om er vanuit te gaan dat er niet betaald is. Anders kan natuurlijk iedereen "zomaar" dingen terug naar zichzelf sturen. Ik snap je wel hoor maar ik vrees dat ze gewoon niets kunnen. Wat ook ergens logisch is zou best banketstaaf zijn als je zelf aan de andere kant staat en wel betaald hebt.

Ik denk inderdaad ook dat ze er nog weinig aan kunnen doen. Wat dat laatste betreft, kijk even naar één van mijn eerdere reacties, iemand anders haalde dit ook al aan maar ik ben er niet helemaal mee akkoord.

Needje schreef:
Ik zal iig aangifte doen. Dit valt onder oplichting. Via wat heb je het verkocht? (Site)

Zouden ze daar achteraan gaan denk je? Als ik soms zie hoe lang het duurt voor ze sommige veel ernstigere zaken aanpakken vrees ik dat dit iets is waar niet zo snel iets aan gebeurt.

Ik heb het verkocht via market place op Facebook. Heb haar al aangegeven op Facebook onder "oplichting" maar daar gebeurt al helemaal niets mee denk ik...

Dispar_Vulgo schreef:
“Ik kom een pakketje afgeven” :+

Als ze nog bij dr ouders op hetzelfde adres woont, zou je hun telefoonnummer misschien in de telefoongids kunnen vinden?
Of anders een briefje sturen naar die ouders ‘aan dhr/mevr achternaam’.

Wel een gedoe zeg! Maar snap dat je het niet zomaar laat zitten!!

_O- :')

Ik kan het in ieder geval eens proberen op te zoeken. Geen idee of ze nog bij haar ouders woont.

Janine1990 schreef:
MoppieFilou schreef:

Dat is volgens mij iets te eenvoudig gedacht.

Ik denk dat het goed is om de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het verzenden van het pakket nog eens door te lezen. Wellicht kan je daar nog iets uithalen met betrekking tot rechten en plichten van de verzender.
https://www.bpost.be/sites/default/file ... ent_NL.pdf

Ik zie hier niets in staan over het onderscheppen van pakketten, wel dat de reden dat jij het pakket wilt laten onderscheppen valt onder jouw risico. Aangezien jij akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, lijkt het me sterk dat Bpost gaat afwijken van hun plichten.

Ik denk inderdaad ook niet dat ze er iets mee kunnen/gaan doen. Ik ga morgenochtend alleszins bellen, je weet maar nooit. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:27

Ik zou wel aangifte doen bij de politie. Mijn mama heeft dit ooit ook eens gehad en daar is de politie wel in tussen gekomen en ze heeft haar geld ook ontvangen. Je kan ook bluffen tegen dat meisje dat je aangifte hebt gedaan, mss is dat al voldoende?
Ik hoop in elk geval dat je je geld nog ontvangt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 15:34

Oké, moest het niet lukken het pakket rechtsomkeer te laten maken (en misschien ook als dat wel lukt := ) ga ik dat toch maar doen dan. Dreigen met dat er verdere stappen volgen als ze niet betaalt heb ik al gedaan, tot nu toe heeft dat nog geen effect gehad helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:36

xAnthea schreef:
Ik zou wel aangifte doen bij de politie. Mijn mama heeft dit ooit ook eens gehad en daar is de politie wel in tussen gekomen en ze heeft haar geld ook ontvangen. Je kan ook bluffen tegen dat meisje dat je aangifte hebt gedaan, mss is dat al voldoende?

Misschien niet zo zeer bluffen, maar een bericht sturen met: "Joh, ik heb nog geen geld van je ontvangen, ik krijg ook geen reacties terwijl de vinkjes wel blauw worden. Ik ga er dus vanuit dat ik ben opgelicht. Indien je voor morgenochtend 8:00 uur niet hebt gereageerd, doe ik aangifte bij de politie."

Kan zijn dat ze dan het pakketje weigeren en deze alsnog op jouw adres terecht/terug komt, TS...

Of je moet aangeven dat zodra je de ontvangstbevestiging van het pakket hebt, aangifte doet... Die lijkt me wel nodig voor de aangifte namelijk...

En verder inderdaad gewoon proberen, heb jij er iig alles aan gedaan!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 16:04

Janine1990 schreef:
xAnthea schreef:

Misschien niet zo zeer bluffen, maar een bericht sturen met: "Joh, ik heb nog geen geld van je ontvangen, ik krijg ook geen reacties terwijl de vinkjes wel blauw worden. Ik ga er dus vanuit dat ik ben opgelicht. Indien je voor morgenochtend 8:00 uur niet hebt gereageerd, doe ik aangifte bij de politie."

Kan zijn dat ze dan het pakketje weigeren en deze alsnog op jouw adres terecht/terug komt, TS...

Of je moet aangeven dat zodra je de ontvangstbevestiging van het pakket hebt, aangifte doet... Die lijkt me wel nodig voor de aangifte namelijk...

En verder inderdaad gewoon proberen, heb jij er iig alles aan gedaan!

Dat is een goede!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:08

Werkt B post ook met de app?

Hier in NL, als je hem dan in de app zet. Met hun postcode en de juist 3S code is het nog wel mogelijk.
Ik scan ze altijd zelf om te weten dat ze geleverd zijn etc. Toen kreeg ik bericht dat ze dan en dan gingen leveren (en ik dacht bij mij :+ ) dus snel ongeboekt naar in mijn geval het PostNL punt.
Toen ik het had geregeld kwam ik er achter dat dat het pakket was dat ik de dag daarvoor had weg gebracht, oeps :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 16:19

Bericht is verstuurd, ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte!

just_kiki schreef:
Werkt B post ook met de app?

Hier in NL, als je hem dan in de app zet. Met hun postcode en de juist 3S code is het nog wel mogelijk.
Ik scan ze altijd zelf om te weten dat ze geleverd zijn etc. Toen kreeg ik bericht dat ze dan en dan gingen leveren (en ik dacht bij mij :+ ) dus snel ongeboekt naar in mijn geval het PostNL punt.
Toen ik het had geregeld kwam ik er achter dat dat het pakket was dat ik de dag daarvoor had weg gebracht, oeps :')

BPost heeft inderdaad een app maar heb al uitgezocht of je als verzender ook het afleveradres kan veranderen, en helaas kan dat niet. Kan misschien wel iets regelen met afhaalpunten, ik ga nog eens kijken!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 20:25

Wat een verrassing, ze heeft het bericht gelezen en niet geantwoord.

Ik probeer morgenochtend meteen om het pakket terug te laten sturen en als dat niet lukt wacht ik af tot het geleverd is, eventueel de dag erop nog voor moest ze na het ontvangen toch nog betalen, maar als ik dan nog geen reactie of geld heb ontvangen wordt het de politie.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:41

Ik heb laatst gelezen dat de (Nederlandse) politie en banken meer gaat doen om internet oplichting aan te pakken. Nu zitten jij en zij in België, dus zal wel wat anders zijn.

Maar kan je haar gegevens hier vinden?
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

En heb je een rechtsbijstand verzekering?
Je weet waar die meid woont, dus je zou ook nog een incassobureau op haar af kunnen sturen }>

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 21:49

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb laatst gelezen dat de (Nederlandse) politie en banken meer gaat doen om internet oplichting aan te pakken. Nu zitten jij en zij in België, dus zal wel wat anders zijn.

Maar kan je haar gegevens hier vinden?
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

En heb je een rechtsbijstand verzekering?
Je weet waar die meid woont, dus je zou ook nog een incassobureau op haar af kunnen sturen }>

Kan ze niet vinden op die site...

Dat is ook nog een optie inderdaad, de grote middelen inzetten _O-. Dat ze maar de schrik van haar leven krijgt en het nooit meer doet.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 08:33

Heb gebeld, ze gaan het proberen tegen te houden maar kunnen niks beloven. Fijn dat het in ieder geval geprobeerd wordt. Ben benieuwd of het gaat lukken.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:57

ik ben ook een type die nog in de goedheid van de mens geloofd en heb ook meermaals al wat opgestuurd terwijl het geld er nog niet was. Zelfs laatst een maandlang iets vastgehouden voor die persoon omdat die op zijn vakantiegeld wilde wachten, gelukkig ging het altijd goed. Maar dit is dan wel een dure les als dit je overkomt. Ik hoop dat je je geld krijgt of je pakketje retour.. maar zo niet zou ik ook aangifte doen. staat er in ieder geval iets over die persoon genoteerd. Langsgaan is een optie anderzijds als je dan voor de deur staat wordt t een Welles nietes spelletje mss... Succes en ben benieuwd.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 16:02

Kijk eens jongens *\o/* *\o/*

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:04

Super *\o/*

Ben wel benieuwd hoe er nu gereageerd gaat worden door dat meisje. :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 16:06

Art_Ificious schreef:
Super *\o/*

Ben wel benieuwd hoe er nu gereageerd gaat worden door dat meisje. :+

Ik ook :+. Al denk ik niet dat ik ze nog ga horen hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:20

Hoe heb jij bewezen dat zij niet betaald heeft aan de pakketdienst?
Want eigenlijk is het best apart dat dit gedaan wordt zomaar.
Voor het zelfde geld had zij wel betaald en liet jij het terugkomen zodat jij geld had en zij niets.
(Al denk ik niet dat zo vaak zou voorkomen waarschijnlijk want de meesten versturen überhaupt gewoon niet dan)
Ben wel blij voor je!
Hopelijk beide wat geleerd :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:34

Ah fijn! Maar het is toch ook zo dat de afzender altijd verantwoordelijk is voor het pakket? Dus ook wanneer ie zoek zou raken.. dus in dit geval is het niet eens zo gek dat ze naar de afzender ‘luisteren’?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:40

Marocje schreef:
Ah fijn! Maar het is toch ook zo dat de afzender altijd verantwoordelijk is voor het pakket? Dus ook wanneer ie zoek zou raken.. dus in dit geval is het niet eens zo gek dat ze naar de afzender ‘luisteren’?

Dat klopt.

Heb ooit meegemaakt dat ik betaald had voor een dekje. Week later nog altijd niks ontvangen T&T meldde ook geen vorderingen meer.
Ik nam contact op met Bpost en die zeiden ook dat de afzender contact moest nemen met hen.

Pakketje bleek verloren te zijn. Met afzender overeen gekomen dat ik de helft van mijn geld terug kreeg. Uiteindelijk maakten we beide immers verlies, zij kon het dekje ook niet meer terugkrijgen. Of het ooit teruggevonden is weet ik zelfs niet.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:50

Edit: oh goed nieuws! :D

Enne, dikke pluim voor Bpost, mag ook wel eens gezegd worden, haha!
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 07-06-22 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:51

Zo jeetje bizar zeg dat dit je gelukt is :oo

Bij PostNL is het in mijn ervaring eigenlijk altijd zo dat je pakje zijn route gewoon uitdient en je er pas wat over in te brengen hebt als PostNL het zelf als een "probleempakje" beschouwt...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:08

Wauw dat dit is gelukt.

Wat Marocje zegt is ook wel weer zo.
Je bent als verzender verantwoordelijk, behalve dan meestal als je al verzender zelf de dupe bent.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 17:09

Needje schreef:
Hoe heb jij bewezen dat zij niet betaald heeft aan de pakketdienst?
Want eigenlijk is het best apart dat dit gedaan wordt zomaar.
Voor het zelfde geld had zij wel betaald en liet jij het terugkomen zodat jij geld had en zij niets.
(Al denk ik niet dat zo vaak zou voorkomen waarschijnlijk want de meesten versturen überhaupt gewoon niet dan)
Ben wel blij voor je!
Hopelijk beide wat geleerd :D

Niet, dat was ook niet nodig. Zolang de ontvanger het pakje niet heeft aangekregen is het volgens mij nog steeds van mij en beslis ik wat ermee gebeurt. Als er een foutje staat in het adres komt het ook gewoon terug naar de verzender. Het is niet de post die verantwoordelijk is voor dit soort zaken. Zij zorgen puur voor het bezorgen en hebben verder niks te maken met betalen en wat er bij wie geleverd wordt. Heb hier eerder ook al op gereageerd, enkele andere Bokkers hebben dit ook al aangehaald.

En iets geleerd heb ik zeker :+
Hopelijk zij ook!

Marocje schreef:

Ik vind het ook helemaal niet gek. Tot het pakket is afgeleverd bij de ontvanger en die getekend heeft bij de levering is een pakket gewoon de verantwoordelijkheid van de verzender, niet van de post en niet van de ontvanger.

xRivaldo schreef:
Edit: oh goed nieuws! :D

Enne, dikke pluim voor Bpost, mag ook wel eens gezegd worden, haha!

Zeker weten! Was een heel vriendelijke vrouw aan de telefoon!