Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:@Fjordjes
Rekenvoorbeeldje
Brandstofprijs NL 2,269
Brandstofprijs D 1,916
Verschil 0,35 cent
Hoeveelheid liters je tankt
0,35 euro/l x 65l= 22,75 euro goedkoper dan in NL
80km afstand(2x40km) : 14 km/l verbruik = 5,7 liter
5,7l x 2,269 euro/l= 12,97 euro. Kosten om naar Duitsland te rijden.
Als je in deze situatie naar Duitsland rijdt dan bespaar je 10 euro op je brandstof.
Ik weet niet hoe groot je tankinhoud is en het verbruik van jouw auto
caro29 schreef:Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.
caro29 schreef:Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.
belle_boef schreef:Heb je dan merk frisdrank van 1,5 liter of gewoon huismerk?
De budget cola bij de AH was hier 0,74 cent van de week.
belle_boef schreef:caro29 schreef:Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Heb je dan merk frisdrank van 1,5 liter of gewoon huismerk?
De budget cola bij de AH was hier 0,74 cent van de week.
tirzasarah10 schreef:Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn
hagelslag schreef:Ik zou zeggen, voortijd een boodschappen lijstje maken.
Geen impulsaankoop omdat je denkt dat het goedkoper is.
Weet de prijs van Nederland en kijk voortijd de aanbieding.
Rosmann en de lidl hebben een App en daardoor kan je soms sparen.
Ik ga vaak eerst naar de lidl of Aldi en daarna aanvullend naar de EDEKA ofzo als ik niet alles gevonden heb wat ik nodig ben
Sansevieria schreef:hagelslag schreef:Ik zou zeggen, voortijd een boodschappen lijstje maken.
Geen impulsaankoop omdat je denkt dat het goedkoper is.
Weet de prijs van Nederland en kijk voortijd de aanbieding.
Rosmann en de lidl hebben een App en daardoor kan je soms sparen.
Ik ga vaak eerst naar de lidl of Aldi en daarna aanvullend naar de EDEKA ofzo als ik niet alles gevonden heb wat ik nodig ben
Dat dus, en Kaufland heeft de aanbiedingen bijvoorbeeld online staan, kun je dus van te voren plannen wat je meeneemt. Ik heb daar nu de wasverzachter meegepakt in de aanbieding.
Boodschappen zijn ook in Duitsland wel een stuk duurder geworden.
Zuurdesembrood wat wij voor 0.99 cent kochten, is op een paar weken tijd naar 1.29 gegaan bijvoorbeeld.
Wat wij doen als we de producten niet kennen, dan neem ik eerst eens een verpakking ervan mee, probeer of die bevalt, en bij een volgende inkoop kan ik dan altijd nog meer op voorraad meenemen.
caro29 schreef:tirzasarah10 schreef:Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn
Ik ga in meppen altijd naar kaufland. Gratis parkeren maar neem wel de blauwe parkeerkaarten mee en leg die neer. Er zijn diverse bouwmarkten enz in meppen alleen weet ik hun namen niet.
Menino schreef:caro29 schreef:
Ik ga in meppen altijd naar kaufland. Gratis parkeren maar neem wel de blauwe parkeerkaarten mee en leg die neer. Er zijn diverse bouwmarkten enz in meppen alleen weet ik hun namen niet.
Ik las " ik ga altijd meppen in Kaufland "![]()
Verder is het 100 km rijden vanaf mijn plek. Wel jammer, want vind sowieso het assortiment in Duitsland wel leuk voor de afwisseling, dus zou er best een maandelijk uitje van willen maken. Ware het niet dat het gewoon echt niet rendabel is (en je niets voor in de diepvries kunt kopen). Vorige keer viel het me juist op dat diepvriespizza's en taarten echt flink goedkoper zijn