Schutting af, halen de buren 1 boom weg nu schutting tekort..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Schutting af, halen de buren 1 boom weg nu schutting tekort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:56

de coniferen staan op de erfgrens zeg je.... dan zal de buurman voordat hij er coniferen uitrekt al met jou moeten overleggen lijk mij. Is ook jou eigendom dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:00

Coniferen horen bij een niet-gezamenlijke erfafscheiding min. 50 cm uit de erfgrens te staan. Nu zijn coniferen ook breedtegroeiers en zeker bij de oudere exemplaren kunnen die best een mtr dik zijn en dus op een bepaald moment 'op de erfgrens' staan.
Communicatie is altijd een mooi ding, maar in bovenstaand geval staat buurman dus volledig in zijn recht om ze er uit te halen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:03

DubbelFun schreef:
Coniferen horen bij een niet-gezamenlijke erfafscheiding min. 50 cm uit de erfgrens te staan. Nu zijn coniferen ook breedtegroeiers en zeker bij de oudere exemplaren kunnen die best een mtr dik zijn en dus op een bepaald moment 'op de erfgrens' staan.
Communicatie is altijd een mooi ding, maar in bovenstaand geval staat buurman dus volledig in zijn recht om ze er uit te halen.

Citaat:
De schutting staat op mijn erf, is ook in overleg met buurtjes geplaatst. De coniferenhaag staat op de erfgrens gaf hij aan.

Hoezo staat de buurman dan in zijn recht?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:08

Als ze idd óp de erfgrens in de aarde staan niet, maar als ze daar 50cm vanaf staan maar wel met de buitenkant de erfgrens raken/overschrijden wel.
Overigens is het begrip erfgrens tussen percelen ook nogal eens onduidelijk :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 11:11

Relatie met buren is prima, wel redelijk volgens het leven en laten leven concept. Beide klooien we wat aan (soms komt iets wel over de erfgrens bijv, kan gebeuren) en de ander moppert niet. Gaat beide kanten op. Das ook balans :D

We hebbenerg ruime percelen, nogal zonde van de energie om dan vreselijk precies om grenzen te denken

Dank voor de ideeën hier! Hier kan ik al wat mee!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:12

Ja maar ik ga er vanuit dat ze dus echt met de stam op de erfgrens staan zoals ts het omschrijft.
Niet alleen de takken.
Want ja de takken is hoogstens snoeien als ze te ver komen, maar mag hij er verder mee doen wat hij wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:11

Ik was gewoon even naar de buren gegaan van joh, ik heb die schutting laten komen en nu zit daar een gat. Als zij dan vertellen wat hun idee en plan daarachter was en hoe jullie het samen kunnen oplossen, is het toch geen probleem?
Misschien gaan ze weer een haag planten? Misschien zeggen ze wel dat ze even een schutting erbij willen halen?

Ik denk dat je met een gesprekje met hun meer oplost dan met een topic, ook omdat niemand de situatie ziet en ook geen schutting kan gaan halen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:18

Suzanne F. schreef:
Dixiehuisje? :')
1 is geen 2 meter, hoogstens 1.12 m breed, moet je er al 2 plaatsen plus dat je dan de huur welke wekelijks terug komt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:28

meggiemeg schreef:
Suzanne F. schreef:
Dixiehuisje? :')
1 is geen 2 meter, hoogstens 1.12 m breed, moet je er al 2 plaatsen plus dat je dan de huur welke wekelijks terug komt

Ga je hier echt serieus op verder?
Suzanne maakte een grapje :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 19:30

Als tijdelijke oplossing een rietscherm ertegen gezet. Binnenkort ga ik losse planken halen en die ertegen timmeren in hetzelfde model als de schermen.

Nu heb ik in elk geval direct mijn privacy weer terug :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:20