Onaangekondigde prijsverhoging moeten accepteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Onaangekondigde prijsverhoging moeten accepteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 00:12

Je postbode heeft de verplichting je post af te leveren, dat is zijn functieomschrijving dus hem erop aanspreken dat je je post niet afgeleverd wil hebben in vervolg is wel erg raar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:04

Volgens mij heeft de leesmap een eigen bezorger en bezorgsysteem.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 06:48

Bienotje schreef:
Je postbode heeft de verplichting je post af te leveren, dat is zijn functieomschrijving dus hem erop aanspreken dat je je post niet afgeleverd wil hebben in vervolg is wel erg raar.

Maar je mag altijd post weigeren, hij of zei moet het dan (postbode) retouren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 08:16

Inderdaad een eigen systeem met eigen bezorgdienst. De postbezorging heeft daar niets mee te maken.

Maar post mag je weigeren ook.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:46

Peerke_ schreef:
Je kunt natuurlijk storneren, maar dat mag alleen bij een onterechte incasso, en dat is het niet, jij ontvangt immers je producten.

Op het moment dat je opgezegd hebt met inachtneming van de juiste opzegtermijn uit de AV, kun je na de opzegtermijn gewoon storneren. Ook als men je alsnog de leesmap toestuurt.

Moet zeggen dat de voorwaarden me sowieso nogal tegenstaan als ik ze zo lees :x

"9. Leesland B.V. mag de prijzen van haar Producten wijzigen. Tenzij anders overeengekomen, gaat een prijswijziging per direct in."

Denk dat je dit punt nog wel succesvol aan zou kunnen merken als onredelijk bezwarend, omdat 'per direct met elk percentage' veel te vrij en onduidelijk is.

Je kan overigens altijd nog proberen gebruik te maken van je herroepingsrecht :+

"1. De Consument kan de overeenkomst gedurende een Bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Leesland B.V. mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze is niet tot opgave van reden verplicht."

Volgens hun voorwaarden heb je minimaal 14 dagen bedenktijd in plaats van maximaal, dus eindeloze bedenktijd :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:00

Exitium schreef:
Peerke_ schreef:
Je kunt natuurlijk storneren, maar dat mag alleen bij een onterechte incasso, en dat is het niet, jij ontvangt immers je producten.

Op het moment dat je opgezegd hebt met inachtneming van de juiste opzegtermijn uit de AV, kun je na de opzegtermijn gewoon storneren. Ook als men je alsnog de leesmap toestuurt.

Uiteraard, als je hebt opgezegd en nadat de opzegtermijn is verstreken, maar dat is nu niet het geval, volgens de aanbieder is de opzegtermijn 1 maand. Na die maand is de incasso onterecht, en mag je storneren.

Als TS kan bewijzen dat die opzegtermijn 1 week is, dan veranderd het verhaal.

Exitium schreef:
Je kan overigens altijd nog proberen gebruik te maken van je herroepingsrecht :+

"1. De Consument kan de overeenkomst gedurende een Bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Leesland B.V. mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze is niet tot opgave van reden verplicht."

Volgens hun voorwaarden heb je minimaal 14 dagen bedenktijd in plaats van maximaal, dus eindeloze bedenktijd :+

Het herroepingsrecht is alleen bij het aangaan van de overeenkomst, 10 jaar geleden had TS dus binnen 14 dagen nog kunnen opzeggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 10:26

*\o/* succes.

Net de bevestigingsmail dat het per direct is gestopt. Mooi zo. Ik heb ze ervoor bedankt en voor de jaren leesplezier. :j Is dat ook weer afgesloten.

En ja deze voorwaardes waren er destijds niet :n daar zou ik ook nooit mee accoord zijn gegaan omdat je ze dan de vrije hand geeft in verhogen van de prijs.

Maar het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag is eigenlijk niet eens goed te beantwoorden. Ik had inmiddels ook al antwoord terug van een juridisch persoon. Ja je zou zeggen per week is er week maar hun voorwaardes nu zijn ook voor juristen zo vaag dat je er eigenlijk niks mee kan. Omdat ze niet duidelijk zijn of je na de wekelijkse opzegbaarheid dan meteen klaar bent of nog een maand eraan vast zit. Maar gelukkig hoeven zij er verder niet meer achteraan. :)

Maar peerke de opzeg per maand geld voor de maandbetaling. Niet voor de week betalingen. :n Daar staat ook duidelijk per week opzegbaar :j

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:32

Peerke_ schreef:
Exitium schreef:

Het herroepingsrecht is alleen bij het aangaan van de overeenkomst, 10 jaar geleden had TS dus binnen 14 dagen nog kunnen opzeggen.

Nee, volgens de (huidige) voorwaarden is de bedenktijd minimaal 14 dagen in plaats van maximaal 14 dagen. Als ik me dus na 15 dagen of na 150 dagen op het herroepingsrecht wil beroepen, valt dat binnen hun voorwaarden :P

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:40

Kortste klap om er vanaf te komen: heel duidelijk aangeven dat je het sinds de prijsstijging niet meer kan betalen.

Niet trots zijn, gewoon zo'n briefje tikken.
Als ze daarna nog leveren, hebben ze gekozen te leveren wetende dat jij niet kan betalen en mag je de goederen eigenlijk als gegeven beschouwen.
Maar dat gaat pas in nadat jij hebt aangegeven dat je niet meer KUNT betalen. (Willen is geen factor).
Alles tot dan moet je nog wel betalen.

Reken er maar op dat na zo'n briefje het gedoe zal stoppen. Net als de leveringen.