hulp gevraagd voor 'n kinderfeestje, voor een 9e verjaardag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Re: hulp gevraagd voor 'n kinderfeestje, voor een 9e verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:53

Ohja, qua eten: die kids zitten sneller vol dan je denkt. Plak cake, een doosje smarties en een beker limo en toen kregen ze met avondeten nog maar 1 pannenkoek weg.

Pannenkoeken zijn echt súper simpel, makkelijker nog dan friet en snacks. Mits je ze de avond vooraf bakt (of beter nog: laat bakken door je man ;-) )2 minuten in de magnetron, suiker, stroop en versiersel op tafel (slagroom, smarties, eigenlijk hetzelfde als op de cake) dan zijn ze ook even zoet én zitten ze met 1 pannenkoek vol.

Speurtocht voorbereiden daarentegen is nog aardig wat werk, maar geeft je op de dag zelf wel een hoop rust. Je kunt ze ook in 2 of 3 groepjes op pad sturen. Ik snap achteraf waarom mijn moeder vaak een speurtocht voor mijn kinderfeestjes bedacht ;-)

Die stormbaan/waterglijbaan die genoemd wordt is wel een geniaal plan, mits je de ruimte hebt (groot zeil op een grasveld en de waterslang erbij. Maar dan moet het weer wel meewerken.

Springkussen klinkt ook fantastisch, ga ik onthouden voor volgend jaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:37

Eten minder dan je denkt? Dat is misschien bij kleuters zo, maar als ze ouder dan 7 a 8 jaar oud zijn kun je echt verbaast zijn met wat ze op kunnen hoor. Helemaal als ze de hele middag actief geweest zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:45

callippo schreef:
Ohja, qua eten: die kids zitten sneller vol dan je denkt. Plak cake, een doosje smarties en een beker limo en toen kregen ze met avondeten nog maar 1 pannenkoek weg.

Pannenkoeken zijn echt súper simpel, makkelijker nog dan friet en snacks. Mits je ze de avond vooraf bakt (of beter nog: laat bakken door je man ;-) )2 minuten in de magnetron, suiker, stroop en versiersel op tafel (slagroom, smarties, eigenlijk hetzelfde als op de cake) dan zijn ze ook even zoet én zitten ze met 1 pannenkoek vol.

Speurtocht voorbereiden daarentegen is nog aardig wat werk, maar geeft je op de dag zelf wel een hoop rust. Je kunt ze ook in 2 of 3 groepjes op pad sturen. Ik snap achteraf waarom mijn moeder vaak een speurtocht voor mijn kinderfeestjes bedacht ;-)

Die stormbaan/waterglijbaan die genoemd wordt is wel een geniaal plan, mits je de ruimte hebt (groot zeil op een grasveld en de waterslang erbij. Maar dan moet het weer wel meewerken.

Springkussen klinkt ook fantastisch, ga ik onthouden voor volgend jaar!

Ze wordt 9 he ;), pannenkoek versieren zou hier niet mijn keuze zijn voor een stoere meid
maar dat terzijde :) En idd, die bunkeren wel wat weg hoor, zeker na een middag ravotten.

TS, ik zou het wel omdraaien, dus eindigen met eten, en aan het begin cadeautjes uitpakken en taart eten.

Wildwaterbaan klinkt echt te gek! Daar zou ik zeker voor gaan!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:11

Alle 8-9-10 jarige vriendinnen van mijn dochter vonden het heerlijk om hun pannekoek vol te beleggen met slagroom en zoete zooi. En in tegenstelling tot hun grote mond in de middag "wij eten wel 5 pannenkoeken!!" Zaten ze met 1 a 2 hartstikke vol :j Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. We hadden toen nog voor 2 dagen pannenkoeken over :Y)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:49

Waterpistolen en klaar ben je (moeten de weergoden je wel gunstig gezind zijn)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:59

Ik had een bingo set gekocht, cadeautjes bij action en een pizzarette gehuurd voor buiten. Heb er geen kind aan gehad.
Rondje bingo, pauze, rondje bingo, pauze etc. Eventueel kun je nog eindigen met het cadeau ruilspel

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 13:27

Hallo lieve Bokkers, wat een reacties!

Ik ben jullie erg dankbaar voor de tips die gegeven zijn, omdat we er echt iets aan hebben gehad.
waterpistolen, sponzen, glijzeil is al geregeld .
Even als de Jenga Xl, bibber spiraal,en de piknickset!
Bij de declathon nog een simpele handboog besteld voor de kids (is goedkoper dan huren en een zuignap doet ook minder pijn dan een stalenpunt!)
En het word me een feest...poldersporten/ highland games, de speurtocht vervalt
zodat er meer tijd over is om zelf en samen met de gehuurde atributen te spelen.

Ook gaan we de kadotjes anders uitpakken dan gebruikelijk, allen in een grote kring en de jarige geblindoekt op de midden stip. Daarna mag de jarige naar voren achter lopen tot zij tegen iemand aanloopt en dochterlief moet dan voelen wie het is, en de persoon mag niets zeggen pas als het goed is mag ze uitpakken , hopelijk is het een iets minder graai festijn als vorige keer (dat was jammer, het gaat om de gezelligheid samen en niet om de kadotjes!). Eerst wilde we alles in een mand doen en dan uitlaten pakken omdat er een paar kindjes zijn met een laag inkomen thuis en dat was vorige jaar een probleem omdat er ook best dure dingen bij waren. En dat gevoel versterkt werd door een uitspraak van een kind wat nu niet mag komen echt puur om het aftroeven. Dat gaf zo een nare sfeer bij mij dat ik er verdrietig over was want dat gerag was echt aan geleerd!

Nu nog de weide uitmesten, hulp vragen en hopen op goed weer!.

Yess we hebben er zin in!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 12:16

Hallo bokkers

Hier toch nog een berichtje, gisteren was dus het feestje gelukkig waren de weer goden ons goed gezind!.
We hebben een plastic zeil als een water glijbaan uitgelegd, de kinderen hebben genoten!.
dik 2,5 uur hebben ze over dat spel gedaan tot ze moe waren en we gingen drinken en wat eten.
daarna nog even spelletjes gedaan, touw getrokken tegen de shet( waar dus de shet het maar net kon winnen) wat gevoetbald en toen hebben ze met 10 kinderen 50 pannekoeken weg gewerkt!
En in plaats van een speurtocht en een snoep zak hebben we ze laten touwtjes trekken net als op de kermis met aan het einde een dagboek voor iedereen een andere versie en voor de jongens een mooi schetsboek!.
De kinderen waren gelukkig en hadden veel pret samen, echt ik kan iedereen het aanraden zo een feestje waar ze zichzelf vermaken!.
Als nog iedereen bedankt voor de tips en andere ideeen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:01

kwita schreef:
Hallo bokkers

Hier toch nog een berichtje, gisteren was dus het feestje gelukkig waren de weer goden ons goed gezind!.
We hebben een plastic zeil als een water glijbaan uitgelegd, de kinderen hebben genoten!.
dik 2,5 uur hebben ze over dat spel gedaan tot ze moe waren en we gingen drinken en wat eten.
daarna nog even spelletjes gedaan, touw getrokken tegen de shet( waar dus de shet het maar net kon winnen) wat gevoetbald en toen hebben ze met 10 kinderen 50 pannekoeken weg gewerkt!
En in plaats van een speurtocht en een snoep zak hebben we ze laten touwtjes trekken net als op de kermis met aan het einde een dagboek voor iedereen een andere versie en voor de jongens een mooi schetsboek!.
De kinderen waren gelukkig en hadden veel pret samen, echt ik kan iedereen het aanraden zo een feestje waar ze zichzelf vermaken!.
Als nog iedereen bedankt voor de tips en andere ideeen!

Wat een heerlijk verslag :D

En die 50 pannekoeken verbazen mij niets!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:01

Fijn dat het zo goed geslaagd was!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:11

Tof verslag +:)+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:55

Leuk verslagje, ts. Mooi dat iedereen heeft genoten.

En respect. Ik zoek het na de eerste keer thuis (wel eind december) voortaan liever buiten de deur :D