Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:34

Ik zou zelf een keer die Haag snoeien en dan een dicht twee meter hoog hekwerk langs die hele zijde plempen.

En dan een brief (op van dat papier waardoor je direct een kopie krijgt als je er op schrijft) opmaken en door hun brievenbus gooien met een datum en jaar er bij dat je vanaf dat dat hek er staat, geen overlast meer wil van die haag en zij hem bij dienen te houden en je anders gaat klagen bij de milieupolitie omdat je de talloze meldingen zat bent en zonder overlast van nutteloze meldingen wil leven. Je inmiddels al meerdere keren volledig gecontroleerd bent door de milieupolitie en hun meldingen dus ongegrond zijn en dit gedrag nu klaar is.
Mochten ze doorgaan met klagen en niet willen meewerken kun je de wijkagent zeggen dat je die brief geschreven hebt en de kopie laten zien.

Ik weet niet of er stroom staat op je lint. Maar nu lekt dat allemaal de grond in als dat wel zo is.

Ook camera's ophangen liefst een beetje verborgen. En een bordje verboden toegang voor onbevoegden op je hek. Mocht je hem betrappen op je terrein kun je meteen aangifte doen.

Bijt maar eens flink van je af nu.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:38

Ibbel, ze moet de buren toegang verlenen. Maar kan ze wel personen de toegang ontzeggen?

Dus wel laten snoeien door een bedrijf of kennissen of of of maar niet door buurvrouw of buurman zelf?

Wat een mooi plekje heb je TS, en wat zonde dat de buren je woongenot zo verstoren.

luuntje

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:00

Je woont prachtig.
Heg mag je snoeien vanaf jouw kant.
Heb je geen vrienden die kunnen helpen met snoeien of een paar bokkers die willen helpen?

Gesprek met de wijkagent kan nooit kwaad.
Die heeft wellicht nog wel tips.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:15

Wat al eerder genoemd is; wijkagent en als dat niet helpt aandringen bij de wijkagent op het inschakelen van bemoeizorg. Er moet iets achter dit gedrag zitten, als ze het ook bij je voorgaande buren hebben geprobeerd. Ik ken een soortgelijke casus waarbij bemoeizorg verder kwam en het gezeur stopte.
Heel veel succes vooral.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:16

Zou wel vermelden dat ze alleen toegang hebben tot het gedeelte bij de heg en niet verder.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:21

Geef ze toegang en blijf er een dag met koffie bij zitten. Wss zijn ze dat pottengekijk zelf zo beu na een tijdje dat ze toch een bedrijf inschakelen. Verder idd een hoog hek zetten waar niets door kan groeien en laten barsten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:26

Steek geen briefje in de bus, stuur een aangetekende zending en bewaar je verzendbewijs en een kopie van de brief. Dossieropbouw just in case.

Vraag een gesprek met de wijkagent. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België kan je aansturen op bemiddeling via de politie. Of eventueel via de vrederechter.

Ik zou niet meer wachten met meer op je strepen te staan en zakelijker te worden.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:10

Ik heb ook zo'n buren gehad toen ik nog in Nederland woonde. 30 jaar lang.. totdat ik emigreerde. Het enigste wat ik je als tip kan meegeven blijf er boven staan hoe moeilijk ook, schakel de wijkagent in. En vraag om eventuele bemiddeling (vroeger was dat er niet en uiteindelijk werd bij ons door de burgemeester bemiddeld wat voor ons toenderijd heel goed uitpakte. Wij hadden geen bouwvergunning of toestemming nodig om dingen te veranderen.)

Overal hadden ze last van vliegen, bak, sproeiers, mest, mensen die bij me op stal kwamen. Bijna iedere keer als wij bijv aan het rijden of aan het werk waren had ik de politie op de stoep staan (30 jaar geleden kwamen ze bij iedere melding wat er gedaan werd..)
Als ik de sproeier aan had staan omdat ik wou rijden, dan hadden ze last van de sproeier of de pomp, als ik niet beregende hadden ze last van stof. Wij hebben 3x onze bak verplaatst iedere keer hadden ze last. Mest lag op een aanhanger welke iedere week geleegd/ weggebracht werd. Ik mocht geen bezoek of les thuis krijgen op mijn terrein want het bezoek/ instructrice kon bij hun in de tuin kijken, door de poort bij hun.. (voor welgeteld 1 seconde alsof mijn bezoek geïnteresseerd was in hun tuin) Ja doei mijn terrein ik bepaal zelf of er mensen komen ja of nee..

Wat ik heel moeilijk vond maar wel altijd gedaan heb is hun iedere keer als ik ze zag ze vriendelijk goedendag zei, daar heb je ze het hardste mee. Net doen alsof er niks aan de hand is.
Wat wij gedaan hebben toendertijd is ook hun de toegang ontzegt om te snoeien, hun haag, struiken moesten ze via hun eigen terrein snoeien, ze hebben hun tuin moeten veranderen om erbij te komen. Ze hadden toendertijd nog geen eigen riool dat kwam bij ons op het terrein in onze put terecht, ze hebben riolering aan moeten sluiten }:) .

Toen zij op vakantie waren hebben wij de paarden verhuisd, stallen schoongemaakt en ontsmet, milieu ambtenaar en wijkagent ingeschakeld. Deze zijn wezen kijken en iedere melding die werd gedaan zijn ze komen kijken en genoteerd. (het viel schijnbaar bij mijn buren niet op dat er geen paarden meer in de wei stonden midden in de zomer... wij gingen braaf 3x per dag naar de stal toe en sloegen eens met een stuk hout tegen de wand en riepen dan schei daar mee uit.. :o }> )
Na een half jaar toen de zoveelste melding kwam, hebben de milieu ambtenaar en de wijkagent onze buren uitgenodigd om te komen kijken waar ze nu eigenlijk last van hadden want alles was leeg en schoon.. Gelukkig hadden de wijkagent en ambtenaar ook foto's gemaakt toen wij de stal leeg en schoon was en tussendoor ook enkele keren. Dus de buren stonden zeg maar heel erg voor jan met de korte achternaam..

Wij hebben onze ingang van de stal veranderd, natuurlijk gedaan alsof we dat heel erg vonden.. :o Maar we waren ze maar wat dankbaar daardoor gingen we van 4 stallen naar 7 stallen en poetsplaats.. :D
Doordat de ingang van de stal veranderd werd moest onze ingang om het terrein op te komen ook veranderd worden waren we ze ook heel dankbaar voor.. Dat de bak ook veranderd moest worden vond ik wat minder maar goed uiteindelijk hebben we hem daarna nog 2x moeten veranderen en bij de laatste keer kwamen ze weer klagen.. Ik heb gezegd jammer maar hij blijft hier liggen..
Ze hebben via de verpachter nog geprobeerd om ons van het land af te krijgen, mijn nu ex en familie pachten het land nu al bijna 50 jaar het was altijd netjes en in orde alleen sinds dat zij daar woonde waren er altijd "problemen"... familie en afgunst..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 12:15

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat het verstandig was om het te laten gaan en niet te reageren, maar jullie hebben me wel wakker geschopt. Ik ben al maanden op funda aan het kijken naar een ander huis omdat ik er zo flauw van ben, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik ben blij met mijn plekje en ik heb de laatste jaren zoveel gedaan om er helemaal mijn huis van te maken, na het vertrek van mijn ex. Mijn woonplezier is zo gekelderd door dit, helemaal omdat ik nu alleen ben en ze daar juist misbruik van maken. Sindsdien is het alleen maar erger geworden en ik voelde me een beetje weerloos.

Ik heb zojuist een formulier ingevuld voor contact met de wijkagent. Dit moet nu maar eens stoppen en ik wil me hier ook niet laten wegpesten door zulk volk. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat er contact wordt opgenomen, maar ik hoop dat er nu wat stappen gezet kunnen worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:37

Goed zo Muronia, zet hem op!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:49

Geen zinnige opmerkingen van mijn kant, ik zou een beetje doen wat Absolem ook schrijft...

Hoe dan ook, vanaf mij even een virtueel steuntje in de rug!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:51

Wat een droefenis zeg, pfoeh..... :(:)

Ik kan me best voorstellen dat buren het niet geweldig vinden om naast paarden te wonen.
Maar als het perceel zich er voor leent, je de boel netjes houdt en aan alle wettelijke eisen voldoet....tja dan zullen ze moeten accepteren dat je nu eenmaal niet de baas bent op het perceel van de buren.

Ik vind de mestcontainer daar wel heel raar staan zo naast de weg, dat ziet er niet uit.
Maar als de gemeente / waterschap of wie dan ook over de weg / berm "gaat" het goed vindt: tja dan heeft een ieder dat ook te accepteren.

Het de toegang ontzeggen en toch willen dat er gesnoeid wordt dat is ook wel logisch dat dat niet helemaal fair is om te verwachten, ondanks dat het zéér begrijpelijk is dat je dat na die jaarlijks terugkerende streek niet leuk vindt.

Inderdaad als ze gaan snoeien zorgen dat ze weten dat ze bekeken worden (zelf ook klussen? camera?) en dan maar hopen dat ze zich gedragen. Of overweeg om jezelf te dwingen om een beetje te helpen met de klus, om goodwill te tonen. Al stel je maar voor dat je dan even de paarden weghoudt langs de heg / het draad even weghaalt zodat ze meer ruimte hebben. Of als je zelf ook wat klussen aanpakt buiten, wat te drinken aanbieden ofzo.

Wie weet verbaast het je dat er dan toch nog een soort wapenstilstand van te maken valt.... en anders heb jij in ieder geval een hand uitgestoken om het te proberen.

Ik zou idd. ook contact opnemen met de wijkagent en andere instanties om hun kijk op de zaak te horen over al die meldingen enzo. En wat je hiermee kan om de buren even op de vingers te laten tikken voor hun treiter-gedrag :(:)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:03

Ik volg je andere topic ook!
Want je hebt het super netjes voor elkaar! Heerlijk!

Laat je vooral niet wegpesten!! Neem contact op met de wijkagent, jurdisch loket, zelf met de gemeente en laat je niet van het kastje naar de muur sturen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:16

Volgens mij is het zelfs strafbaar om valse meldingen te doen, dus misschien kun je dat bespreken met de wijkagent. Dat als zij nog één keer een valse melding doen, zij een flinke boete kunnen verwachten.
Ik zou daar ook niet tegen kunnen, hoor... Verschrikkelijk! Sterkte ermee! Ik hoop dat het snel ophoudt!

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:24

Wauw.. en ik vind het al verschrikkelijk dat onze buurman hier 10 jaar geleden is komen wonen. Die is verbaal sterk er schreeuwt altijd over de schutting naar ons als er maar een klein dingetje hem niet zint. Zodra mijn vader thuis is, durft die niks..

Ik zou inderdaad beginnen met contact met de wijkagent en camera's op je terrein op gaan hangen. Lijkt mij dat ze dan niet meer op je terrein durfen te komen. Daar zou ik nog het meeste schik in hebben, als mensen ongevraagd op je terrein komen en weet jij veel wat ze doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:27

TS, zou je niet eenmaal de haag kunnen laten doen door een bedrijf aan jouw kant zodat je de schutting die je wenst kan zetten?
Zulk volk gaat in mijn ervaring niet meewerkender worden dus ik zou proberen om zo snel mogelijk "van ze af" te zijn via de schutting en ook zorgen dat ze je terrein niet meer zomaar op kunnen met die schutting.

als die eenmaal staat kan je ook makkelijker camera's hangen zonder dat je andermans terrein filmt vermoed ik?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:39

Camera aan de voorkant en achterkant , je vuil container op de kop zetten kun je maar beter op beeld hebben. En ook dat ze op je terrein lopen wanneer je niet thuis bent. En alles wat je je nog duidelijk herinnert op papier zetten.
Mocht je het geld er voor hebben , schutting laten plaatsen langs de heg en dat hun vertellen een week voor je hem plaatst. Moet 50 cm uit erf grens of erop. Weet niet of de kadaster punten nog te vinden zijn.
Vooral de camera’s plaatsen want dit soort gasten mag dan meestal onschuldig zijn, het zal je maar gebeuren dat je je paarden ziek vindt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:55

Nog over je vuilcontainer die ze ondersteboven kiepen, misschien doe je dit al, maar zo lang ze dit flikken zou ik geen afval er in gooien waar je naam en adres zichtbaar op staat. Als jouw afval (door hun toedoen) op straat komt te liggen en het wordt zwerfafval, en degene die komt controleren vindt jouw naam en adres in het zwerfafval, dan loop jij denk ik risico op een boete.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:23

Ik vind dat veel bokkers hier de vriendelijke weg kiezen. Als ik zulke buren had, zou weten dat ze op mijn erf waren geweest en ik bang zou zijn dat ze m'n stallen in de fik steken, dan zou ik toch eens een hele flinke niet zo vriendelijke vriend langssturen met een duidelijke boodschap. Meteen de rem erop trekken met zulk volk, want die blijven emmeren tot ze een ons wegen.

Als je niet een dergelijke vriend hebt zou ik het idd met de wijkagent en een slimme brief van een jurist proberen. Dat het eens afgelopen moet zijn met die onzin, en dat je anders sancties onderneemt.

Succes gewenst in ieder geval. Het is vreselijk zuur als zulke azijnpissers je woongenot vergallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:18

Met stroop vang je vaak veel meer vliegen dan met azijn, ook al barst je van frustratie, het is belangrijk zelf niet over de lijn te gaan.
Dus daarom zeker camera’s erop.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:27

En dan, met de camera erop gaan zitten wachten tot de buurman de stallen in de fik steekt?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 20:29

Ik wil me niet verlagen tot hun niveau. Natuurlijk van binnen wel, maar dan ben ik niks beter en daar help ik mezelf ook niks mee. Ik ga nu even wachten op de wijkagent. Hopelijk daar wat goede adviezen van met betrekking tot de meldingen en de heg. Ik wil even goed zeker weten dat ik dat volgens de regels doe.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:30

Doubtless schreef:
Ik vind dat veel bokkers hier de vriendelijke weg kiezen. Als ik zulke buren had, zou weten dat ze op mijn erf waren geweest en ik bang zou zijn dat ze m'n stallen in de fik steken, dan zou ik toch eens een hele flinke niet zo vriendelijke vriend langssturen met een duidelijke boodschap. Meteen de rem erop trekken met zulk volk, want die blijven emmeren tot ze een ons wegen.

Als je niet een dergelijke vriend hebt zou ik het idd met de wijkagent en een slimme brief van een jurist proberen. Dat het eens afgelopen moet zijn met die onzin, en dat je anders sancties onderneemt.

Succes gewenst in ieder geval. Het is vreselijk zuur als zulke azijnpissers je woongenot vergallen.

Ik vind dit nu echt een advies dat TS beter niet kan opvolgen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:34

Maar TS, heb je dan echt het idee dat het gevaarlijk aan het worden is? Of was dat overdreven?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:39

Ts hopelijk heeft de wijkagent snel tijd voor je.
Je woongenot is zo wel naar de knoppen.