Wat voor raar insect is dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 19:00

HopeMyDay schreef:
Luusje_Kviek schreef:
Uhmmmm help???

Het is onze boom..
[ [url=m/9Lz00h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is er zwart van .... Ieeeeehl

Zo die is wel heel erg aangetast. Daar zal de boom zelf ook niet zo blij mee zijn..

Normaal gesproken ben ik groot fan van insecten en zou ik dit zo snel niet aanraden maar een (natuurlijke) insecticide zou ik toch gebruiken om de boom zoveel mogelijk mee te redden.

Ja is er zwart van... We gaan morgen kijken voor zo'n spray. Willen niet dat onze boom er hinder van gaat ondervinden...

Kunnen we ook iemand bellen? Of is het kwestie van zelf sprayen?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:01

Wow da‘s pas een invasie %)

Lijkt me iets dat je wel zelf kan sprayen?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:03

Het gemakkelijkste is om zelf te sprayen rondom de gehele basis van de boom. Aan het einde van de dag want de meeste insecticiden worden onschadelijk gemaakt door zonlicht.

Oh en zoek een insecticide die ook de eitjes kapot maakt. Dan kun je het in het najaar nogmaals doen met dezelfde spray en voorkom je eenzelfde plaag volgend jaar (voor het grootste deel dan).

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 19:06

HopeMyDay schreef:
Het gemakkelijkste is om zelf te sprayen rondom de gehele basis van de boom. Aan het einde van de dag want de meeste insecticiden worden onschadelijk gemaakt door zonlicht.

Oh en zoek een insecticide die ook de eitjes kapot maakt. Dan kun je het in het najaar nogmaals doen met dezelfde spray en voorkom je eenzelfde plaag volgend jaar (voor het grootste deel dan).

Weet je toevallig een goed merk of een goede stof die erin moet zitten? Ik heb er geen verstand van haha. Morgen rij ik ff naar de winkel! Weet niet of het personeel daar voldoende ervaring heeft

HopeMyDay

Re: Wat voor raar insect is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:08

Ik gebruik zelf meestal Raptol. Dat is een heel breed insecticide wat goed werkt tegen van alles en nog wat. Het is op basis van pyrethrum met koolzaadolie volgens mij. Je moet het alleen zelf even verdunnen volgens de verpakking en dan kan je het gebruiken.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:09

Misschien helpt het om er kokend water over te gooien?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:44

Veerust dood ook alles :7 (geen pretje om te zien overigens, en dood ook alles wat er verder loopt aan spinnetjes en andere beestjes. Dus ik weet niet of dat zo lekker is om te gebruiken, aan de andere kant is een insecticide ook geen fijn spul natuurlijk

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:31

Ik dacht aan een hoge druk erop...
Griezelig als het er zoveel zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:55

Ben ik de enige die me er niet druk om zou maken?
Het zijn ook beesten en ze vreten je niet op ofzo?!

M.a.w; mooi laten zitten! Wat geeft het? Hebt er toch geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:17

LaPluche schreef:
Ik dacht aan een hoge druk erop...
Griezelig als het er zoveel zijn.

Dan verplaats je ze vooral :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:22

Jonge vogels worden nu volop gevoerd met insecten. Als je hier een bestrijdingsmiddel gaat gebruiken, gaan die jonge vogeltjes ook dood omdat ze met gif gevoerd worden. De meeste bomen kunnen prima tegen een insecteninvasie en herstellen vanzelf weer.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 08:23

Asciugamano schreef:
Ben ik de enige die me er niet druk om zou maken?
Het zijn ook beesten en ze vreten je niet op ofzo?!

M.a.w; mooi laten zitten! Wat geeft het? Hebt er toch geen last van?

Ik maak mij druk om de boom aangezien ik niet wil dat deze aangetast raakt! Deze joekel staat er echt al 10tallen jaren en ga ik niet laten beschadigen door beesten. Verder lopen ze ook binnen en m'n moeder vind ze erg griezelig en wilt ze weg hebben. Ook de buren worden niet blij als deze hun coniferen opzoeken :)

Ik heb helaas nog geen vogel gezien die er van kwam eten, zou best handig zijn :+ Of ze doen het natuurlijk precies als ik niet kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:56

Gewoon kattengrit in je stofzuigerzak.. stofzuiger erop.. stofzuigerzak in emmer water stoppen. Als het grootste deel maar weg is.