Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:48

Mindim schreef:
Volgens mij heb je geen keuze wat betreft economy, business of comfort op de vakantievluchten naar griekenland. Zijn ook maar kleine vliegtuigjes, een menu krijg je bij mijn weten ook niet, want daar is de vlucht te kort voor. Volgens mij wordt dit alles enkel aangeboden bij de verre vliegreizen.

Er zit bij chartermaatschappijen geen eten bij een Europese vlucht in, maar ergens halverwege komen ze echt wel langs met het karretje en kun je eten en drinken bestellen uit het boekje. Maar als dit het is https://www.tui.nl/content/marketing/nl ... F&B_NL.pdf dan is het bij TUI wel erg beperkt. Dan kun je misschien beter zelf broodjes en/of lekkers regelen, bijv. bij de AH-to-go op Schiphol https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/ ... bert-heijn Daar hebben ze heerlijke verse croissants e.d. Dan zou ik onderweg naar de accommodatie, ergens lekker relaxed gaan lunchen :D

Je kunt altijd bellen wat er mogelijk is? Een paar jaar geleden vlogen mijn man en ik op zijn 50e verjaardag naar Athene met Aegean. Ik heb toen van tevoren gebeld naar Aegean en ze zouden proberen iets te regelen, maar konden niks beloven. Aan boord werd ik subtiel gevraagd of het mijn man was die jarig is en een uurtje later kwamen ze met een dienblad met champagne in echte glazen, een klein taartje, bordjes en echt bestek. Zo leuk en zo lief! <3
Maar Aegean is wel een ander soort maatschappij, die nog standaard drinken en een kleine maaltijd serveren.

Ladyson

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:56

Kun je niet regelen dat ze een glaasje champagne krijgen met gefeliciteerd dat dit jullie eerste vlucht is en dat de purser oid dan wat uitleg geeft over hoe het landen/opstijgen en vliegen gaat?

Offf ik weet niet of er zo'n persoonlijk tv schermpje op de stoelen zit in dat vliegtuig? Dat jullie daar een van te voren opgenomen video op kunnen afspelen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:19

ik heb ooit eens voor een collega die voor het eerst ging vliegen tijdens een bedrijfswetenschappen, een kinderdiploma gemaakt en die door de stewardess laten uitreiken. Was vooral heel flauw maar hij heeft hem ingelijst en bij zn bureau gezet, hij vond t geweldig :))

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:12

Misschien is het wel leuk om er op een of andere manier om je broertje erbij te betrekken, dat hij ook een verassing heeft. En het is ook leuk om hem bij jouw plan te betrekken, dat ook hij zijn ouders verrast.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:42

Als je specifiek met TUI vliegt zou je de aanvraag voor het vluchtnummer kunnen doen, moet je alleen net wel een sympathieke crew treffen die dat ook willen doen zoals eerder geopperd werd dat de piloot mee wil werken :)

Je kan uiteraard op locatie (aankomst) ook wat laten regelen, heb je ook wat meer vrijheid dan in een vliegtuig. Aparte aankomst voor je ouders met een mooi diner ofzo, kamer mooi versierd, wat luxere wagen wat al geopperd werd.

In de cockpit tijdens de vlucht (of vooraf) is sowieso een no-go voor non-crew, dus dat zal een hele lastige worden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:25

Waarom maak je niet gewoon zelf een leuk pakketje, met een neksteun, kauwgom voor bij het opstijgen (of iets dergelijks), wat lekkers voor tijdens de vlucht, puzzelboekje, leuke kaart erbij of zoiets.