Wat te doen met grind voortuin???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:50

noviceh

Re: Wat te doen met grind voortuin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:04

Google eens op afbeelding ‘voortuin bak en grind’. Daar kom je al veel leuke ideeën tegen! Wil je iets dat laag blijft, of liever een boom? Iets dat groen blijft in de winter of hoeft dat niet?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:21

De meeste bokkers houden van groene tuinen is mij wel vaker opgevallen :P.

Wij hebben ook grijs grind in de tuin. De grafsteen opmerking dus al vaker gehoord, maar wij vinden het gewoon mooi en makkelijk. Wij hebben daar ook twee vakken in, elk vak een boompje en een paar annabellen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:03

November108 schreef:
De meeste bokkers houden van groene tuinen is mij wel vaker opgevallen :P.

Wij hebben ook grijs grind in de tuin. De grafsteen opmerking dus al vaker gehoord, maar wij vinden het gewoon mooi en makkelijk. Wij hebben daar ook twee vakken in, elk vak een boompje en een paar annabellen.

Tja houden van, het is ook een beetje de natuur helpen. Wij hadden eerst ook zo'n graftuin maar nu zit deze vol met bijen, vlinders en vogels :)

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:21

Ik zou alles in de bak inruilen voor plantjes. Wij hebben ook bakken in de voortuin met grond erom heen. In een van de bakken staan 3 stamrozen met daarom heen lavendel. Ruikt heerlijk als de lavendel bloeit. In de andere staat een stam hortensia met daaronder liriope (siergras wat wit of paars bloeit)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:11

Pinterest!

Maar ik vind het idee van Ellepel denk ik het meest handige en snel uitvoerbare. En dan kun je op de andere grinddelen altijd nog kijken wat je wilt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:25

Wat een reacties :')

Ik heb zelf twee bonte japanse wilgjes gekocht voor in soort gelijke stenen bakken. Maar hortensias vind ik zelf ook altijd mooi. Ik heb achterhuis de Annabelle Strong staan

Bonte japanse wilg
Afbeelding

Hortensia Annabelle Strong
Afbeelding

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:26

Mocht je wat planten tussen je grind willen hebben die niet hoog worden, maar dat je wel wat groen hebt, is sedum of sempervivum een goede optie. Dat zijn winterharde vetplanten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:11

Ik zou de bakken ook vullen met wat kleurrijke planten en bloemen. En voor je die plant wat voorjaars bollen erin zodat je van het voorjaar al wat kleur hebt. Gezien de gevel en de kleur van de bakken denk ik dat een wat koelere bladkleur met paars/blauw/witte bloemen het mooiste staan.
Persoonlijk vind ik het ook leuk als er wat functioneels tussen staat (dus voor de mens eetbaar of de bijen ed). Rozemarijn (blijft ook groen in de winter) heeft bijvoorbeeld hele leuke paars blauwe bloemen waar insecten gek op zijn. Net als salie, lavendel en bieslook.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:43

Hahaha ik moet wel echt lachen om de bewoording, graftuin! _O-
Bij ons vorige huis hadden we grind, ik vond het ook echt niks. :=
Maar als je het zelf wel leuk vindt, misschien meer een rotstuin idee van maken?
Daar maak je vast ook dieren blij mee en heb je niet veel werk aan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:20

Ik ben bang dat wanneer je planten langs de rand zet de tuin een favoriete plasplek voor honden wordt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:57