Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bienotje schreef:Advies van BA is werkzaamheden niet uitvoeren en over 4 weken contact met bedrijfsarts. Het betekent niet 4 weken geen contact met werk.
Ze plannen wat in voor volgende week om te praten. Wees helder, je komt voor een gesprekje en vraag concreet waarvoor ze je willen spreken. Daarna weer naar huis.
verootjoo schreef:Bienotje schreef:Advies van BA is werkzaamheden niet uitvoeren en over 4 weken contact met bedrijfsarts. Het betekent niet 4 weken geen contact met werk.
Ze plannen wat in voor volgende week om te praten. Wees helder, je komt voor een gesprekje en vraag concreet waarvoor ze je willen spreken. Daarna weer naar huis.
Helder wezen… laat het niet helder kunnen denken en zijn nu juist een groot symptoom van een burn out zijn.
Ik denk dat je dit in deze fase niet moet doen, zeker niet als de LG zo’n uitwerking op je heeft.
Als je het financieel trekt zou ik gelijk ontslag nemen. Er liggen daarna, als je je weer beter voelt, overal leukere banen voor het oprapen, al dan niet in de zorg.
verootjoo schreef:Daarom zeg ik ook; als ze het financieel trekt.
Liever een half jaar zonder inkomen dan een LG die je nog verder de put in duwt met als risico ergere beschadiging.
verootjoo schreef:Daarom zeg ik ook; als ze het financieel trekt.
Liever een half jaar zonder inkomen dan een LG die je nog verder de put in duwt met als risico ergere beschadiging. Je zal niet de eerste zijn met blijvende schade door inadequaat optreden van werkgevers.
In zo’n situatie kan een sabbatical met goede persoonlijke zelfontwikkeling heel waardevol zijn.
_San87_ schreef:Sowieso contact opnemen met het juridisch loket en vragen wat voor jou het meest handig is.
Daarnaast zou ik toch alvast een mail sturen naar je leidinggevende (CC en/of BCC HR hierin!) waarin je aangeeft dat je niet in staat bent het gesprek op dat moment aan te gaan. Opper in die mail wel een datum dat het voor jou wel een optie zou zijn, misschien eind volgende week en daarin ook aangeven dat je iemand van HR erbij aanwezig wil hebben. Vraag haar in die mail ook duidelijk waar ze het over wil hebben, dan is dat ook gedocumenteerd.
Leg ook alvast documentatie aan. Alle communicatie tussen jou en je werkgever/leidinggevende vastleggen en bewaren.
Maar goed, dat is wat ik zou doen en wat voor mij goed zou voelen.
upendo schreef:verootjoo schreef:Daarom zeg ik ook; als ze het financieel trekt.
Liever een half jaar zonder inkomen dan een LG die je nog verder de put in duwt met als risico ergere beschadiging. Je zal niet de eerste zijn met blijvende schade door inadequaat optreden van werkgevers.
In zo’n situatie kan een sabbatical met goede persoonlijke zelfontwikkeling heel waardevol zijn.
En met je onslag neem je ook afstand van al je rechten.
Laat je werkgever maar mooi verantwoordelijk blijven voor het begeleiden van jouw reïntegratie.
En als die leidinggevende de kont tegen de krib gooit, zorgen dat haar gedrag inzichtelijk wordt voor BA en HR. Ziekmelding naar aanleiding van een arbeidsconflict is namelijk ook gewoon een optie.