Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyDaily schreef:Ik snap ook niet zo goed waar je je druk over maakt.
Wij krijgen, ondanks een nee nee sticker, heel vaak reclame over zonnepanelen, staatsloterij, bankgiroloterij etc.
Daar word ik pas gek van.
Zo'n brief vind ik wel een mooi gebaar en je kunt zelf weten wat je ermee doet.
In deze corona tijd zijn/waren er denk ik heel veel mensen die contact misten en dit misschien wel heel fijn vinden.
friezenfan2 schreef:Fijn om in een cult in te gaan om meer in contact te komen met mensen? Want dat is de jehova getuigen hé.
Zouden ze brieven sturen vanwege corona en dat langs de deuren gaan niet echt handig is?
En het is zonde van de bomen als ze allemaal brieven sturen die meteen in de kliko verdwijnen.
Majabeestje schreef:KittyDylan schreef:Treffen jullie dan altijd de verkeerde of ben ik bevriend met de goede
Een van mijn beste vrienden is Jehova's Getuige. Ze hebben me nooit geprobeerd iets aan te smeren oidIk kwam daar in mijn middelbare school tijd bijna dagelijks over de vloer. Toen ze bij ons aan de deur kwamen heb ik ook aangegeven dat ik deze en deze personen ken (toevallig een broer van een andere die ik ken) en met een vriendelijke gedag zijn ze verder gegaan.
Ze hebben mij verteld, als je duidelijk aangeeft dat personen op jouw adress geen interesse hebben, en ze het op hun lijst zetten, komen ze niet meer langs.
Bij wie moet je dat aangeven dan? En hoe? Een schriftelijk verzoek indienen bij God?
Ik geef toch heel duidelijk aan dat ik niet gediend ben van hun diensten en absoluut geen interesse heb, ze niet weer langs hoeven te komen.
Maar ze komen gewoon terug.
Sybelle schreef:Ik vind het lief en attent dat ze de moeite doen. Zij denken dat wij verloren zijn en ze nemen een stuk van hun tijd om te proberen mij te redden. Als je zelf denkt dat iemand aan het verdrinken is probeer je ook uit alle macht een reddingsboei toe te gooien. Dat is het voor hen. Het is niet dat ze het leuk vinden om brieven te schrijven of langs de deur te gaan. Het is omdat ze er diep in geloven en voelen dat het moet. Ik geloof dat het zelfs een van de verplichtingen van de kerk is.
Ik luister altijd en neem het boekje aan. Lees het ook door. Een brief zou ik ook lezen. Dat ik niet zo geloof als zij zegt niet dat ik er niet van kan leren of begrip voor hun wereld kan tonen. Uitnodigingen waardeer ik ook om wat het is. Een uitnodiging.
Toen ik een keer heel ziek was en de deur open deed vroegen ze ook of ze iets voor mij konden doen of boodschappen halen. Gewoon, uit hulpvaardigheid. Dat vind ik nog steeds lief en bijzonder. Ze weten dat ik niet bij hun kerk zal horen maar toch deden ze het.
Van vroeger herinner ik me ook wel de heren die zo vreselijk fanatiek en pushend waren. Maar hier is dat al jaren niet meer zo.
Babootje schreef:Voordat Poetin aan de macht kwam was er enige mate van godsdienstvrijheid in Rusland. Een doorn in het oog van Kyrill, de leider van de orthodox Russische staatskerk, inmiddels nog de enige kerk in Rusland. Alle andere geloofsovertuigingen worden door het Russisch regime weggezet als terroristen ondanks internationale veroordeling hiervan. Zo ook Jehovah's getuigen. Alle bezittingen van hun organisatie, bijkantoor, koninkrijkszalen, bankrekeningen werden in beslag genomen. Huizen van getuigen werden in brand gestoken. Getuigen werden naar strafkampen gestuurd.
Het predikingswerk van Jehovah's getuigen gaat door, maar 'ondergronds'.
https://www.jw.org/nl/nieuws/juridisch/ ... -20180523/
Bij het uitbreken van de Coronapandemie was de organisatie van Jehova's Getuigen de eerste van alle religieuze groeperingen die besloot alleen nog online te vergaderen. En hadden dit ook als eerste geregeld, via Zoom. Toen werd ook besloten niet meer langs de deur te prediken om mensen geen risico's te laten lopen en het predikingswerk alleen nog via telefoon of brief te doen. Dat is tot op heden nog steeds het geval, alhoewel vrijwel alle restricties m.b.t. Corona zijn opgeheven. Het is niet uitgesloten dat Corona in het najaar weer oplaait. Er wordt mondjesmaat weer in koninkrijkszalen bijeengekomen verder nog steeds via Zoom, zeker tijdens de herdenkingsdienst van Jezus dood was het aanmoedigend elkaar weer te zien.
Wat betreft onze wat Friezenfan noemt "verstoorde kijk op de wereld" wil ik benadrukken dat Jehovah's Getuigen al vele jaren de komst van Gods Koninkrijk prediken. Een werk dat Jezus zijn volgelingen opdroeg te doen. Dat hemelse koninkrijk van God zal vrede brengen over de hele aarde en het paradijs op aarde weer herstellen. Dit koninkrijk is in de hemel al opgericht en zal binnenkort zich uitbreiden over deze aarde.
Deze boodschap is enorm belangrijk omdat we nu een keuze moeten maken: Het loskoopoffer van Jezus aanvaarden dat ons zal bevrijden van ziekte en dood, hetgeen ook betekent een keuze voor God en zijn koninkrijk. Of een keuze maken voor de huidige (werkelijke) heerser van deze wereld en zijn demonen die zoveel mogelijk mensen in hun vernietiging mee wil slepen.
De bijbel heeft tekenen gegeven zodat wij kunnen zien wanneer dit zou gebeuren. Niet precies dag of uur maar wel een tijdsperiode. In de evangelien Mattheus, Markus en Lukas staan deze gebeurtenissen omschreven: oorlogen, voedseltekorten, aardbevingen, wetteloosheid, pestilentiën (wereldwijde ziektes) zouden zich binnen 1 generatie snel opvolgen en toenemen. Jezus volgelingen zouden worden uitgeleverd, onderdrukt en gedood en vanwege Jezus' naam door alle volken worden gehaat. In diverse andere profetieën in de bijbel wordt naar deze tijd gewezen als een tijd dat God een einde zal maken aan alle ellende in de wereld.
Maar ook, dat het goede nieuws van Gods koninkrijk over de hele wereld wordt gepredikt tot een getuigenis voor alle natien. Jehovah's Getuigen prediken de komst van Gods Koninkrijk inmiddels over de hele wereld in meer dan 1000 talen.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijds ... dbevingen/
Maar er zijn er nog meer profetieën in de bijbel. De boeken Daniel en Openbaringen zijn heel belangrijk om te weten wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren. Profetieën in de bijbel die al hun vervulling hebben gehad geven ons vertrouwen in de vervulling van profetieën die over de toekomst gaan.
Wat ons ook vertrouwen geeft is dat de bijbel aangeeft dat God niet zal toestaan dat 'zijn' aarde wordt vernietigd, maar dat hij "zal verderven die de aarde verderven".
Ik hoef denk ik niet te vertellen wat er met de aarde zal gebeuren als God niet ingrijpt; alle goede voornemens m.b.t. klimaatdoelen van regeringen "aan de ene kant van de aarde" wordt teniet gedaan door de zucht naar macht en geld van regeringen "aan de andere kant van de aarde". Mensen gaan de aarde niet redden.
We leven in een uiterst belangrijke tijd. Een tijd die het verschil gaat maken tussen leven en dood. We voelen ons dan ook verantwoordelijk om deze boodschap te brengen. Dat doen we - net als Jezus dit heeft gedaan - uit liefde voor mensen.
Waarbij ik wil benadrukken dat iedereen het recht heeft op een eigen keuze, het recht om een brief in de kliko te gooien, het recht om deze boodschap niet te lezen en hopelijk straks ook weer om de deur te sluiten als wij weer aanbellen. Maar houd in gedachte dat wij uit liefde voor mensen - ook voor jou- onze tijd geven om deze boodschap te brengen.
Dus een beetje respect zou best fijn zijn.
daantjuhhh schreef:Maar dat avg is ook wel iets wat ze mogen aanhalen bij de R.K.
Ik ben geboren in een Rooms-katholiek gezin.
Inmiddels hebben mijn ouders net als hun kinderen (ik dus ook) afstand gedaan van de kerk.
Maar die lui weten je altijd te vinden.
Ik woonde nog geen 3 weken op mijn nieuwe adres of ik had al een acceptgiro in de bus.
Sybelle schreef:Ik vind het lief en attent dat ze de moeite doen. Zij denken dat wij verloren zijn en ze nemen een stuk van hun tijd om te proberen mij te redden. Als je zelf denkt dat iemand aan het verdrinken is probeer je ook uit alle macht een reddingsboei toe te gooien. Dat is het voor hen. Het is niet dat ze het leuk vinden om brieven te schrijven of langs de deur te gaan. Het is omdat ze er diep in geloven en voelen dat het moet. Ik geloof dat het zelfs een van de verplichtingen van de kerk is.
Ik luister altijd en neem het boekje aan. Lees het ook door. Een brief zou ik ook lezen. Dat ik niet zo geloof als zij zegt niet dat ik er niet van kan leren of begrip voor hun wereld kan tonen. Uitnodigingen waardeer ik ook om wat het is. Een uitnodiging.
Toen ik een keer heel ziek was en de deur open deed vroegen ze ook of ze iets voor mij konden doen of boodschappen halen. Gewoon, uit hulpvaardigheid. Dat vind ik nog steeds lief en bijzonder. Ze weten dat ik niet bij hun kerk zal horen maar toch deden ze het.
Van vroeger herinner ik me ook wel de heren die zo vreselijk fanatiek en pushend waren. Maar hier is dat al jaren niet meer zo.