Uitwisbare notitieboeken, ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Re: Uitwisbare notitieboeken, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:08

Hier ook Moyu, en best wel blij mee! Ik gebruik 'm nu bijna 2 jaar en door het steeds in en uit de tas is 'ie niet meer zo heel netjes, maar het werkt nog steeds super. De pennen (frixion) kun je ook op papier gebruiken en dan uitgummen. In het boekje vind ik het gummen niet zo fijn, en pak ik liever een vochtig doekje. Tip om krassen te voorkomen in het boekje: vervang je vullingen op tijd.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:18

Ik maak gebruik van Stonebook en greenbook. Ik merk dat ik vooral het greenbook niet meer zoveel gebruik als in het begin, zoals hierboven gezegd is de agenda op zich wel handig, maar het iedere keer opnieuw moeten invullen vind ik minder fijn. Ik ben daarom aan het kijken naar de agenda van bambook en daarnaast zou ik dan nog een Motie boekje willen voor het maken van notities. Het schrijven op papier vind ik toch fijner dan op het whiteboard materiaal.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:40

Hier heb ik een tijd een correctbook gebruikt. Ik merkte wel dat de pagina's op den duur slechter werden met uitwissen, zeker als je de tekst een tijd liet staan. Daardoor ben ik uiteindelijk toch weer over gegaan op papier.

Finegirl dank je wel ik heb nu toch een set besteld, misschien dat de Moyu prettiger werkt!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:39

JustMe8484 schreef:
Firegirl schreef:
sorry.... zat gisteren toevallig in de nieuwsbrief vanwege earth day.
Ik heb hem gisteren zo een set besteld en vanmiddag al binnen.

Hoe zien jouw boekjes eruit qua beschadiging oid?

Ik heb de beschadigingen niet gezien tijdens het uitpakken.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 21:39

Oh ik twijfel zo. Heb een bol bon die ik eigenlijk wil gebruiken maar deze aanbieding is toch wel erg aanlokkelijk...

Maar via bol betaal ik met bon voor 1 boekje de helft. En vind zo jammer dat ze deze net geen 40 maken en er verzendkosten bij komen...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 18:12

Na lang twijfelen de set van Moyu toch gekocht. Boekjes zien er netjes uit. Ik heb ook de flamingo van wnf in a5 formaat gekregen en laat ik die nou net eens super gaaf vinden!
Heb de pennen even uitgetest op de boodschappen lijstjes. En dit schrijft wel veel fijner als de whiteboard stift van mijn Action boekje, en wat wist het fijn zeg!
Voor alsnog ben ik er super blij mee!
Straks even alles wat ik in mijn action boekje heb staan over schrijven in deze.

Ik heb dus een a5 en een blauwe a4 formaat gekregen. Ik twijfel welk formaat fijner gaat zijn in gebruik. Denk de a5.
Misschien geef ik de a4 aan mijn vriend of ik bewaar m nog even...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:14

Bambook op A4, zo'n 2 jaar. Super tevreden.
Ik wil niets anders meer

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:45

Ik ga dit topic toch een schopje geven.
Zijn er recente ervaringen?
Mij spreekt greenbook wel erg aan, omdat je zelf de bladzijdes kan kiezen en ik een combi wil van agenda (week planning) notities en to do list.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:03

Ik ben nog steeds enorm blij met mijn digitale notitieboek, de Remarkable 2 <3
Ik heb destijds getwijfeld tussen een uitwisbaar notitieboek of een digitale, en als ik zie hoe enorm veel pagina's ik er al in heb staan in zo'n 4 jaar tijd, en hoe weinig ik eigenlijk weggooi of uitwis.. ben ik heel blij dat al die stapels papier toch digitaal in zo'n klein apparaat zitten :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:31

Ik zie dat mijn laatste bericht was dat ik de Moyu ging uitproberen, alweer een behoorlijke tijd terug.

Daar ben ik nog steeds enorme fan van. Ik heb 2 maten, een A4 en een A5. Ik gebruik vooral de A5 dagelijks en vind ze nog altijd even fantastisch <3
Ik kan pagina's maanden laten staan (vanuit mijn werk moet ik met projecten nog weleens terug zoeken wat ik ookalweer had gekriebeld), maar ze wissen na maanden nog net zo makkelijk als na een uur bij wijze van.
De pagina's zijn na wissen nog altijd mooi glad (bij mijn correctbook zag je dat je eerder had geschreven/gedrukt).
Alle gedrukte lijntjes staan nog steeds mooi, deze vervagen niet.
De pennen die ik heb mee besteld (de balpennen variant) gaan ook echt een eeuwigheid mee.
Kortom, ik ben fan <3
Hier heb ik al veel collega's ook aan de Moyu boeken gekregen.

Ik zie dat je nu ook de bladen zelf samen kunt stellen, dat was destijds nog niet. Ook hebben ze weer een 2e kans box zie ik net <3 Niet dat ik nog een boekje nodig heb, deze zijn echt nog heel goed.

https://www.moyu-notebooks.com/nl/produ ... dekans-box

Dat Greenbook ken ik overigens niet, ik weet niet wat voor materiaal dat is? Aan de pennen te zien lijkt het heel erg op de Correctbook, daar was ik echt wel minder fan van en die is uiteindelijk in een hoekje beland.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:35

8nnemiek schreef:
Ik heb destijds getwijfeld tussen een uitwisbaar notitieboek of een digitale, en als ik zie hoe enorm veel pagina's ik er al in heb staan in zo'n 4 jaar tijd, en hoe weinig ik eigenlijk weggooi of uitwis.. ben ik heel blij dat al die stapels papier toch digitaal in zo'n klein apparaat zitten :))

Kun je je notities ook exporteren als document? Of afbeelding? Ik heb een nieuwe functie en dit zou echt top zijn voor de overdracht naar mn collega.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:53

Muga schreef:
8nnemiek schreef:

Kun je je notities ook exporteren als document? Of afbeelding? Ik heb een nieuwe functie en dit zou echt top zijn voor de overdracht naar mn collega.

Ja, dat kan :D De bestanden zijn automatisch gedeeld op al mijn apparaten, en je kan een hele verzameling of losse pagina’s opslaan en doorsturen als pdf of png of svg.
Vanuit de Remarkable zelf kun je ze direct doorsturen met email.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:15

Remarkable is echt top, m’n nichtje heeft er 1 en kei fijn ding. Allee budget technisch zit dat er nu niet in.

Bedankt, ik ga ook naar een Moyu kijken!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:13

Ik heb ook een Moyu. Ik vind het echt een uitvinding, het werkt heerlijk. Notities die ik toch permanent wil, legde ik vast met de Adobe Scan app.

Het enige (grote) nadeel, wat ervoor zorgde dat ik hem niet meer gebruik, is dan je speciale pennen met vulling nodig hebt en deze echt maar heel kort meegaan. Ik ben in no-time door de vullingen heen gegaan en had geen zin om elke x maand nieuwe vullingen + verzendkosten te moeten betalen. Dus helaas ligt mijn Moyu al een paar jaar in de kast.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:29

gerpiegorp schreef:
Ik heb ook een Moyu. Ik vind het echt een uitvinding, het werkt heerlijk. Notities die ik toch permanent wil, legde ik vast met de Adobe Scan app.

Het enige (grote) nadeel, wat ervoor zorgde dat ik hem niet meer gebruik, is dan je speciale pennen met vulling nodig hebt en deze echt maar heel kort meegaan. Ik ben in no-time door de vullingen heen gegaan en had geen zin om elke x maand nieuwe vullingen + verzendkosten te moeten betalen. Dus helaas ligt mijn Moyu al een paar jaar in de kast.

Gerpiegorp heb jij dan de klik balpennen gehad oid? Ik heb die met de "losse" dop erop en ik vind juist dat die echt een eeuwigheid meegaan. Van die andere had ik ook gelezen dat ze minder lang mee gaan idd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:35

Ik lees even mee, het lijkt me een goed idee voor bij mij op werk maar ik moet dan wel met een goed verhaal komen..

Als ik het zo lees zou moyu een goede kandidaat zijn, in NL geproduceerd ook als ik het goed lees?

Wat denken jullie, is het iets voor op een kantoor of is het teveel gedoe met die pennen bijvoorbeeld?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:40

Cer ik heb hem altijd bij me op kantoor, maar ik heb hem eigenlijk altijd in mijn werk tas zitten met de pen eraan vast (zat een lusje bij waar je pen in kan) en hij slingert dus niet los met mijn pennen op kantoor. Iedereen weet inmiddels ook dat de doodstraf staat op het stelen van mijn pennen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:03

Ik vind ze juist perfect voor op kantoor. Ik had dan Bambook maar het idee is hetzelfde.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:55

Ik heb een greenbook. Vind ik mooi en werkt voor mij prima! Nu ruim 2,5 jaar in gebruik en onlangs een paar nieuwe bladzijden gekocht. Ik heb een navulstation voor het pennetje. Ook een plakversie ergens in een keukenkast voor lijstjes. Beide top.

Remarkable vind ik prachtig, maar ook duur.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 21:45

Wat leuk dat dit topic nieuw leven heeft. Ik heb destijds een moyu set gekocht en nog steeds mega blij mee. Schrijft fijn, wist goed uit en de pen gaat lang mee. Heb nog steeds dezelfde pen (met losse dop).
Recent een bambook gekocht omdat daar een maki op stond maar vind ik minder fijn.. lijkt toch meer op een whiteboard ofzo.